Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av xUselesS ZtaR:

Vad hittar jag chassit? Vart grymt sugen nu.

http://www.caselabs-store.com/magnum-th10-case/

Permalänk
Medlem

SINNES! Man undrar ju vad odjuret kan väga!? xD

Permalänk

Känner att jag är trött på mitt obsidian 800d nu

Visa signatur

CPU: Intel 920 3,33GHz | RAM: A-data 6x2048MB | HDD: Intel X25 160GB G2 | Moderkort: Asus P6T SE | PSU: Fractal Newton R2 1000W | Gfx: 2X Radeon HD 6970 | OS: Windows 7 | Chassi: Corsair Obsidian 800D | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P

Permalänk
Medlem

Särskilt efter att ha tagit albumtiteln i beräknande, kan jag nog säkert säga att det här nog är min första fempoängare. (Då har jag inte heller delat ut många fyror tidigare).

Fungerar SLI verkligen med en brygga för tri-SLI, förresten? Jag har aldrig funderat över det.

Permalänk
Avstängd

har fastnat med händerna, vet inte vad jag ska skriva.
o m g räcker knappt.
5p

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk

I min bok är inte priset på komponenter vad som ger poäng, utan hur dom har satts ihop.
3p.

Permalänk
Medlem

Sjukt schysst bygge! Måste bara fråga, funkar det bra med 3TB diskar till det raidkortet?

Permalänk
Medlem

Det där var det mest spektakulära datorbygget jag någonsin skådat! Måste däremot vara världens sämsta och mest kortvariga investering, tyvärr. Hoppas du njuter så länge den presterar min gode vän!

Permalänk
Medlem

Ingen SSD?

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Fungerar SLI verkligen med en brygga för tri-SLI, förresten? Jag har aldrig funderat över det.

Fungerar alldeles utmärkt och är bra mycket snyggare än bryggan för dual SLI.

Skrivet av vacant:

Sjukt schysst bygge! Måste bara fråga, funkar det bra med 3TB diskar till det raidkortet?

Inga problem med 3TB-diskar efter uppdatering av BIOS och firmware.

Skrivet av Lerdell:

Måste däremot vara världens sämsta och mest kortvariga investering, tyvärr. Hoppas du njuter så länge den presterar min gode vän!

Världens sämsta?! Oj, det var inte dåligt. Jag har för vana att alltid maxa mina uppgraderingar. Hårdvaran kommer säkert hålla 3-4 år (om jag inte spårar ur innan dess). Chassit lär leva kvar många år. Men du har rätt, nästa gång ska jag göra världens bästa investering; supa, röka och knarka upp pengar.

Skrivet av Rawrgasm:

Ingen SSD?

Jo då, en Intel 520 och två Samsung 830 (RAID).

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-Skott:

Självfallet snackar vi porr, rakt av! Eller nja förresten. Jag har ett gediget filmintresse och är för slö för att tramsa med skivor. En blu-ray-film tar ändå 20-50 GB. Sen är det även givetvis för att jag kan, och för att chassit klarar det.

Slutsumman för bygget vågar jag inte räkna på, jag är väl lite skamsen antar jag. Men för den som är sugen på chassit kan jag upplysa om dess slutpris, och håll i hatten; $1105,30 USD (varav ~$300 för add-ons och ~$300 för frakt).

Imponerande, chokerande, skrattretande och lite andra extremiteter. Jag förstår tyvärr inte alls hur man kan köpa detta och sedan pussla ihop prylarna med varandra. Allt var för sig ser jag en poäng och plats med, men i kombination, tveksamt. Sorry!

Något som verkligen gjorde mig skeptisk och negativ var alla leds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Jag förstår tyvärr inte alls hur man kan köpa detta och sedan pussla ihop prylarna med varandra. Allt var för sig ser jag en poäng och plats med, men i kombination, tveksamt. Sorry!

Du får det att låta som jag tryckt ner en brödrost och ett fågelbo i chassit. Jag förstår således inte alls vad du menar med en tveksam kombination, så förklara gärna.

Skrivet av rmd:

Något som verkligen gjorde mig skeptisk och negativ var alla leds.

Bilderna är långt ifrån rättvisa. Belysningen är mycket svag och ljusstyrkan är helt reglerbar.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara den!!. men jag tycker ju när du har lagt cirka 45 K + så borde du ju vara seriös med vatten dragning och Kabel dragning gör om gör rätt.. (sorry)

Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av walle226:

Inte för att vara den!!. men jag tycker ju när du har lagt cirka 45 K + så borde du ju vara seriös med vatten dragning och Kabel dragning gör om gör rätt.. (sorry)

Lycka till

Jag vill nog inte påstå att dragningen är oseriös men visst fasiken kan det göras bättre. Jag har inte energi för att kunna arbeta med estetiska egenskaper på högre nivå.

Permalänk
Medlem

over 100 fps in Counter Strike!

Permalänk
Medlem

vart tusan ska du med alla diskarna? :s

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

vart tusan ska du med alla diskarna? :s

Lagra sin enorma erot** samling XD hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Fruktansvärt mycket fläktar haha, det lär ju låta endel

Permalänk
Avstängd

Allt är så brutalt med detta älskar när man överdriver med stil !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Jävlar asså! Får man fråga vad allting kostade ?

Permalänk

Satan va ballt med alla fläktar! Grymt bygge!

Permalänk
Medlem

Pausade min Chuck Norris-rulle för detta..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Skäggig legend

Jag minns den tiden då 40GB var enormt, till och med 20GB! Detta mina damer och herrar är vad jag kallar Manligt, jag sitter bara här på jobbet och ler. Fan vad roligt bygge mannen! GRATTIS!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Massivt! Vad väger pjäsen?

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av HDkenna:

Vad i herrens namn har du på dina diskar?

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

riktigt nice bygge, lite overkill men gillas skarpt

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge men ärligt... 5p för man lagt ner mycket pengar och har mycket prylar i burken?
Som sagt, trevligt men långt från ett 5p bygge.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellman.f:

Personligen skulle jag göra det såhär:
16 diskar, 3 tb/disk
8 diskar / raid 6 x2

Dvs 2 raids, båda i raid6 för att säkerställa att så lite data som möjligt går förlorad vid hdd krash.

Antingen alla 16 hårddiskar i raid 6 eller 2x 8 hårddiskar i raid 5. Vad är chansen att två hårddiskar krashar exakt samtidigt? Har man mycket viktig info så finns det mer idiotsäkra raidsystem att köra. Själv kör jag raid 5 i filservern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevvs:

Antingen alla 16 hårddiskar i raid 6 eller 2x 8 hårddiskar i raid 5. Vad är chansen att två hårddiskar krashar exakt samtidigt? Har man mycket viktig info så finns det mer idiotsäkra raidsystem att köra. Själv kör jag raid 5 i filservern.

Den vanligaste orsaker till dataförlust för "säkra" system är att en av diskarna går sönder när man återställer. därför rekommenderas man alltid att ha så stor tillverkningsskillnad på diskarna som möjligt. ifall alla diskar är samma batch (tänk på Maxtor deathstar t.ex.) är det mycket sannolikt att flera går sönder samtidigt. 16 i raid 6 är dessutom mycket säkrare än två separata raid5 system.

Permalänk
Medlem

Absolut är 16 hårddiskar i raid 6 säkrare, det är logiskt då det är en raid med två hårddiskar som säkerhet vs två olika raid-arrays med enbart en hårddisk som säkerhet.