helikoptern försvan

Permalänk
Medlem

helikoptern försvan

hittade en helikopter som bara motorn var trasig i. glad som man blev så drog man iväg för att söka efter engine parts. efter att man har letat i en halvtimme så hittar man delarna. Skit glad blir man då igen. sen så tog det ungefär 2 timmar att ta sig till helikoptern för att det finns de som tycker om att skjuta på allt de ser även de som inte utgör något hot (de som bara har spawn gearet på sig). så sen när man hade tagit sig till helikoptern och reparerat motorn så flög man iväg långt ut till ett ställe där jag visste att ingen ens skulle gå till. hoppar ut och trycker på save veichle 5 gånger för att vara på den säkra sidan. loggar ut och loggar in på samma server 2 timmar senare och helikoptern är borta. hade dock sparat en buss nära NW airport och den stod kvar på samma ställe när jag kom dit.

så min fråga är vart den stulen? gjorde jag något fel? eller registrerade inte server att jag hade tagit helikoptern?

Permalänk
Medlem

--

Svårt att missa en helikopter när man går förbi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazey95:

Svårt att missa en helikopter när man går förbi...

och folk bestämmer sig för att bara springa utanför kartan...

Permalänk
Medlem

Var ställde du den då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

och folk bestämmer sig för att bara springa utanför kartan...

Jag tror databasen kör en cleanup på tält och fordon som är utanför kartan regelbundet.

Tror Vipeax har nämnt det i någon tråd på det officiella forumet för dayz

Permalänk

Om vi får veta vart du ställde den så blir det enklare att se om den blev stulen eller inte
men kan det inte vara nått med att den var utanför kartan (debugarea?) och efterssom dom fixat så man inte kan spawna där osv så kanske inte fordon sparas där? för dom dvill inte att folk ska ha camps utanför banan

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Var ställde du den då?

Skrivet av Vargaas:

Jag tror databasen kör en cleanup på tält och fordon som är utanför kartan regelbundet.

Tror Vipeax har nämnt det i någon tråd på det officiella forumet för dayz

Skrivet av Dayz-Nooben:

Om vi får veta vart du ställde den så blir det enklare att se om den blev stulen eller inte
men kan det inte vara nått med att den var utanför kartan (debugarea?) och efterssom dom fixat så man inte kan spawna där osv så kanske inte fordon sparas där? för dom dvill inte att folk ska ha camps utanför banan

http://dayzdb.com/map#4.061.025 leta upp 062 023

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

Alltså uppe i vänstra hörnet av Devils Castle text rutan? Inte konstigt om den blivit snodd då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Alltså uppe i vänstra hörnet av Devils Castle text rutan? Inte konstigt om den blivit snodd då.

nej. rutan ovanför devils castle. det var ungefär 7 andra spelare på servern när jag hämtade helikoptern fast jag kan ju ha haft den oturen att någon var i devils castle och att han hörde mig när jag flög förbi och landade på 062 023.

Permalänk
Medlem

Saker försvinner bara man rebootar servern, det är sjukt buggigt. Jag som server-admin vet hur det är, man kan spara en sak, reboota servern komma in och se den står kvar, reboota igen och poof, borta. Finns ingen logik i det alls (nej den va inte utanför kartan) Det är inte bara helikoptern utan andra saker med, tält verkar mer stabila dock bara att saker ibland försvinner ur dem (nej ingen har tagit de då jag själv kollade där innan reboot...)

Sen de där med utanför kartan, saker på min server verkar inte fungera på det viset, finns en hel del som står utanför men va sparade där INNAN fixen. Sjukt drygt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Saker försvinner bara man rebootar servern, det är sjukt buggigt. Jag som server-admin vet hur det är, man kan spara en sak, reboota servern komma in och se den står kvar, reboota igen och poof, borta. Finns ingen logik i det alls (nej den va inte utanför kartan) Det är inte bara helikoptern utan andra saker med, tält verkar mer stabila dock bara att saker ibland försvinner ur dem (nej ingen har tagit de då jag själv kollade där innan reboot...)

Sen de där med utanför kartan, saker på min server verkar inte fungera på det viset, finns en hel del som står utanför men va sparade där INNAN fixen. Sjukt drygt...

tack för svaret. måste jag då vänta en vecka eller tror du att den kan ha spawnat på ett annat ställe?

OT. någon som vet hur man fixar dayz 1.7.2.5 när man har arma 2 på steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

tack för svaret. måste jag då vänta en vecka eller tror du att den kan ha spawnat på ett annat ställe?

OT. någon som vet hur man fixar dayz 1.7.2.5 när man har arma 2 på steam?

Bara dra in filerna i @dayz\addons som ligger i rooten av arma 2 oa.

Och jag vet inte om den kommer komma tillbaka eller ej, har inte testat och starta om tills den kommer tillbaks igen då jag inte vill störa dem som spelar på servern för mina egna experiment. Bästa är att gå tillbaka där du hittade den, om du inte hittar den på vägen dit så skulle jag satsa på att testa ön längst ned till höger, brukar va folk som ställer den där

Just det, simma inte för backpacken kan försvinna, och ta med heat packs då man blir kall på vattnet.

Permalänk
Medlem

Alla fordon som är spawnade försvinner efter server restart, så det var troligen en hacker som hade kallat in den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan962:

Alla fordon som är spawnade försvinner efter server restart, så det var troligen en hacker som hade kallat in den.

det är nog troligt då bara motorn var trasig när resten var grön. fast jga kommer inte ihåg om glaset var trasigtg.