Grafikkortsplatserna, vad heter skyddet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Grafikkortsplatserna, vad heter skyddet?

Halloj!
Bytte tillbaks till mitt gamla chassi men jag har tappat bort det skyddet som täcker grafikkortplatserna, som sitter bak på datorn.
Har tänkt och köpa nya men vet inte vad dom heter?
Så snälla, vad heter dom?

Citera för svar!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Pci-plåt? Är inte säker dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

brackets skydd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

PCI bracket

CPU: Intel® Core™ i5-2500K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASRock Z77 PRO3 GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Samsung 256GB SSD 840 Pro HDD: 4TB ISP: Bahnhof 250/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G403 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

Så, nu har du fått 3 olika varianter, alla är lika varandra! =D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uppsala
Registrerad
Nov 2008

tejp.

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Galarix:

Halloj!
Bytte tillbaks till mitt gamla chassi men jag har tappat bort det skyddet som täcker grafikkortplatserna, som sitter bak på datorn.
Har tänkt och köpa nya men vet inte vad dom heter?
Så snälla, vad heter dom?

Den svenska benämningen kan vara täck- eller skyddsplåt för expansionsplats.
På engelska är benämningen bracket eller pci bracket (for expansion ports).

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Tack så hemskt mycket för alla svar, det var en sån här jag sökte : http://www.inet.se/produkt/6900485/silverstone-aeroslots-vent... .

Citera för svar!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009

Dum fråga kanske, men vaför ska du köpa såna? Dom använder man ju ändå inte sen när man sätter i ett nytt grafikkort mm.

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av netbuddy:

Dum fråga kanske, men vaför ska du köpa såna? Dom använder man ju ändå inte sen när man sätter i ett nytt grafikkort mm.

I mitt tidigare chassi så hade jag två st grafikkort som tog upp 4 st platser, men jag uppgraderade till ett 680 som bara tar 2 st platser och såklart tappade jag bort dom skydden.

Citera för svar!!