Permalänk
Medlem

DayZ Zombies?

Är det bara jag eller är det som Zombies i DayZ är jäkligt svåra att bli av med, ibland kan man ju springa ifrån dem å lägga sig ner och då tappar de aggro.
Men ibland får de en snilleblixt och kan jaga en fram å tillbaks över chernarus :/

Permalänk
Medlem

Du kan ju fuska genom att trycka ESC sedan abort och disconnect, sen går du in igen på servern så spawnar de om. Men annars så lär det nog redas ut i framtiden när det blir ett fulländat spel som är lite mer finslipat.

Permalänk
Medlem

Har själv haft vissa frustrationer med dessa vandaler, men jobbigast är nog banditer.

Permalänk
Inaktiv

Ett tips som jag fick från min bror när jag var ny på DayZ. Spring igenom hus och runt murar/hörn så tappar dem dig direkt.. Kan ta ett litet tag innan man får det att funka men det är ett väldigt bra knep.

Permalänk
Medlem

Har själv haft mer problem med zombies än spelare.
Saknar nästan före patchen som gjorde Z så lät aggroade, och winchester var bästa vapnet.
Zombie aggro är nästan helt random, emellanåt kan man klappa dem på ryggen o emellanåt så räcker det med att vara på samma server.

Permalänk
Medlem

Några tips: Spring runt ett eller flera hus så tappar dom bort er.
Spring genom hus och gå sedan lugnt ut på andra sidan så att ni inte aggar nya.
Spring igenom buskar.
Göm er i en gran. Zombies kommer springa fram till granen och sniffa lite, men sedan ge upp nästen på en gång och gå sin väg.

Permalänk
Medlem

Det som alla andra sagt, föremål och hus är bra att springa runt. Ibland tappar dom en direkt.

Permalänk
Skrivet av nick-li:

Är det bara jag eller är det som Zombies i DayZ är jäkligt svåra att bli av med, ibland kan man ju springa ifrån dem å lägga sig ner och då tappar de aggro.
Men ibland får de en snilleblixt och kan jaga en fram å tillbaks över chernarus :/

Jo har varit med om det. Sprang på ett öppet fält och 800-900 meter bort var ett deer stand och det var redan spawnade zombisar (vilket tyder på att players är eller har varit där)

Men iallafall, ena zombiesen fick för sig att springa efter mig när jag var 900 meter bort haha. Det tog sin lilla tid för honom men när han var framme så avsluta jag hans misslyckade liv.

Tänk på att det fortfarande alpha och flera buggar kan uppstå osv

Permalänk
Avstängd

om du har en yxa: aggra alla zombies du hittar och spring in i ett hus som har en trappa. du kommer upp för trappan först och kan slå ihjälp zombies med trappans längd mellan er. Safe.

Spring runt hörn, genom hus, osv osv och kryp efter varje objekt för att se om de tappar dig.

Spring uppför branta berg, så du går långsamt, och spring zickzack så kommer zombiesen springa rakt upp, alltså långsamt, medans du springer snabbt.

Permalänk
Medlem

En annan sak som jag inte förstår.
Om det står att det finns totalt 70 zombies på hela servern.
Hur kommer det sig att det minst är 30st i varje jäkla stad man kommer till?

Sen försöker man smyga lite, men lik förbaskat så ser man hur alla 30st rör sig sakta mot mig.
kryper jag i sidled så förflyttar dom sig åt samma håll. Även fast dom inte har sett mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturaL:

En annan sak som jag inte förstår.
Om det står att det finns totalt 70 zombies på hela servern.
Hur kommer det sig att det minst är 30st i varje jäkla stad man kommer till?

För att zombies bara spawnar inom en viss radie från spelare.