Bärbar speldator
Hej hej. Jag har bestämt mig för att troligen köpa en bärbar dator i stället för en stationär eftersom att jag åker mellan mina föräldrar mycket m.m. Min budget ligger på 7000-9000 ungefär.
Jag har vissa önskemål, vilka jag kommer list nedanför:
Windows 7 Home Premium 64-bit
Full HD
17 tummare
Blu-ray är att föredra men inte livsviktigt
Eftersom att de flesta bärbara datorer jag ser på nätet har det och jag kommer gå en spelprogrammerings dator kurs i gymnasiet nästa år vill jag ha en I7:a
Minst 6GB ram, helst 8 eller mer
Minst 750GB på HDD:n men helst 1TB eller mer
En liten SSD där jag kan (hur man nu gör) lägga in Windows på och kanske något enstaka spel. Detta är inget nödvändigt dock, jag har klarat mig hela mitt liv utan en SSD så jag kan nog klara mig lite till
Ett grafikkort som skulle kunna klara BF3 på medium inställningar med acceptabel FPS
För mig är acceptabel FPS runt 40-60
MINST 3 USB portar, helst 4-5. Någon av portarna får gärna vara 3.0 men det är inte nödvändigt
En okej batteritid på runt 6-10 timmar (jag vet inte standarden för batteritider)
Webbkamera med minst 720p
En HDMI port uppskattas
Möjligheten att koppla datorn till minst en annan datorskärm (jag vet inte hur man gör det, om man gör det med HDMI:n eller what ever men...)
Jag har några alternativ som jag har tittat på:
Jag har kollat på http://www.notebookcheck.net/ för att kunna se hur dessa datorernas grafikkort klarar olika spel så som Skyrim och BF3. De verkar vara okej enligt mig men lite bättre skulle ju inte alls skada eftersom att dom båda ligger lite på gränsen.
Jag handlar gärna från:
Inet
Elgiganten
Elektronikmagasinet
Siba
Netonet
Onoff eller vad dom heter
CDON
och de flesta andra elektronikbutiker i Göteborg
Som sagt, mind budget ligger på runt 7000-9000 svenska kronor.
Tack på förhand!
Gillar ni mitt namn :P ?