Loading screen för evigt

Permalänk
Inaktiv

Loading screen för evigt

Hej Swecare!

Jag har problem med att jag inte kommer in i Dayz utan hela tiden står det "Loading" Har ni nå något tips på hur jag kommer vidare?

Permalänk

prova med olika servrar. hade också så förut men löste sig senare senare jag hittade en server jag kunde komma in på

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 REV 3.1 | intel core i5 2500K | Corsair Vengance 8GB | ASUS Radeon HD 6970 OC | Corsair CS800 | Samsung 1TB 7200rpm |

Permalänk
Medlem

Kolla i forumet några trådar innan dig så ställer jag samma fråga samt en annan kile.... updatera med Dayz commander!

Visa signatur

GPU: XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5, CPU: AMD FX-8320 X8 3.5GHz Socket AM3, Moderkort: MSI 990FXA-GD65 AMD 990FX 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket AM3+ ATX, Chassi: Cooler Master HAF 922 Midi Tower,Kylning: CPU kylare: Cooling-CPU Cooler Master Hyper 412S, 120mm fläkt +orginal fläktar. Nätagg: Chieftec Super Series 650W PSU, Minne: 4x2gb 1333mhz ddr3, Hårddiskar: Samsung 840 Basic Series SATA III 2,5" SSD - 120 GB och 650 gb westerndigital!

Permalänk
Medlem

Lite OT, men fungerar Six Launchers hemsida för er? Måste ha de för att installera (orkar inte göra det manuellt och dayz commander verkar inte vilja göra detta åt mig)

Permalänk

Uppdatera din DayZ version

Permalänk
Medlem

Om du vet att du har senaste versionen, testa olika servrar. Jag satt i 3h igår med samma problem, försökte att joina en svensk server (SE48?), men det fastnade på andra loading hela tiden. Sedan provade jag en tysk server, DE1054 den fungerade direkt. Men ingame-server browsern buggar för mig också, jag hinner nästan aldrig få upp några svenska servrar i den utan bara tyska/amerikanska innan den slutar ladda. I DayZCommander ser jag alla svenska, men det fungerar nästan aldrig at joina via den sedan senaste updates.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Om du vet att du har senaste versionen, testa olika servrar. Jag satt i 3h igår med samma problem, försökte att joina en svensk server (SE48?), men det fastnade på andra loading hela tiden. Sedan provade jag en tysk server, DE1054 den fungerade direkt. Men ingame-server browsern buggar för mig också, jag hinner nästan aldrig få upp några svenska servrar i den utan bara tyska/amerikanska innan den slutar ladda. I DayZCommander ser jag alla svenska, men det fungerar nästan aldrig at joina via den sedan senaste updates.

Svenska servrar är helt värdelösa att försöka komma in på har jag märkt. Kör nästan alltid på DE eller UK. Det är till och med så att US servrar är snabbare att komma in på än SE servrarna trots den högre pingen.

Permalänk
Medlem

Eventuell lösning.

När du fastnar, visas en vit stång som inte rör sig? Då är det Battleye relaterat. Det du måste göra då är att fixa den senaste versionen av Battleye klienten. Detta kan du också behöva göra manuellt, kör du med eller utan Steam? Om du har Steam kan du göra det genom att högerklicka på Arma 2 OA och sedan "Reinstall Battleye anti-cheat" MEN, detta fungerade inte för mig, då jag fick ett felmeddelande, "MISSING STRING". Det du gör då är att hämta den senaste version av Battleye klienten på Battleye hemsidan och ladda ner "BEclient.dll" och lägga den filen i Program Files (xx)/Steam/steamapps/common/arma 2 operation arrowhead/Expansion/Battleye"

Om du fastnar på Loading utan den vita stången, så har du inte den senaste versionen. 17.2.5 är den senaste versionen, och den måste du ladda ned antingen manuellt eller med DayZ Commander. Jag tror inte Six Launcher har uppdaterats ännu.

Patchen hittar du på det officiella DayZ forumet, googla bara på "DayZ forum"

Hoppas detta hjälpte dig, för det gjorde det för mig.

Permalänk
Medlem

Går du in på hög populerade servrar? Jag försökte gå in på 40+ servrar igår och alla dem var extremt sega men andra svenska servrar som hade typ 5-10 pers gick extremt bra att komma in i.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz