Sista chansen att installera Flash för Android

Permalänk
Medlem

Ahh, då är lugnet återställt

Permalänk
Medlem

RIP flash

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Jag har då inte haft så mycket problem som med flash. Att se en video på ex Youtube är rena lotteriet. Har man tur hinner man se klart videon innan flash kraschar. Nu var det visserligen på mina datorer men det skulle inte förvåna mig om det även hänt er med Androidenheter.

Permalänk

Fattar inte vad alla tjafsar om, Adobe har länge sagt att Flash ska ersättas utav Air.
http://get.adobe.com/air/

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Datavetare

Trist. Visst fungerar flash sådär på svaga CPU:er som ARM och stödet för touch är inte heller något att hurra för. Flash har ingen framtid på pekplattor och telefoner, men vill gärna ha kvar stöden till dess att dagens tjänster har migrerat till HTML5 (vilket mycket väl kan ta flera år).

Jämför kvalitén på t.ex. SVT-play om man kör med mobilversion vs flash-versionen. På en telefon kanske man inte direkt ser skillnaden i bildkvalité, men på en 10" pekplatta så går det inte att missa hur mycket högre bitrate det är till flash-versionen. Naturligtvis är det något SVT kan fixa i framtiden, men det ändrar inte det faktum att man IDAG får en mycket bättre tjänst med Flash än med mobilappen.

Samma sak på YouTube HTML5 vs Flash, Flash versionen är rätt mycket mindre buggig. Som tur är fungerar mobil-appen för YouTube rätt bra.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av TommyToad:

Fattar inte vad alla tjafsar om, Adobe har länge sagt att Flash ska ersättas utav Air.
http://get.adobe.com/air/

Air används bara för att skapa applikationer, inte till att visa innehåll via webbläsaren som Flash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

RIP flash

Snarare: Dags att svettas en trappa ner...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blupparen:

Kunde de inte väntat tills html5 blivit mer utbredd? Det var nice att kunna se på klipp på vilken sida som helst men det kommer inte gå utan flash.

Många har redan infört html5 stöd eftersom flash kommer att försvinna till PC med så småningom, Microsoft har ju slopat flashstöd tillsammans med nya gränssnittet (f.d Metro) med Windows 8 (även deras egen Silverlight slopas med det)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Vila i frid kära gamla citat...

Skrivet av AndroidHaxxPwner1337:

ZOMG IPHONE SUXoRz DEN KAN INTE SPELA FLASH LOL ANDROID FTW!!!!11

Permalänk
Medlem

omg fy fan vad iphone suger, död åt apple, herregud jävla idioter.
Därför man kör android, för där finns FLASH!!

Alltid lika skrattretande alla hardcore android fanboys som flamade skiten ur apple för dom tog bort flash.
Men nu är det SJUKT BRA ATT DOM TAR BORT DET, JÄVLA MÖG FLASH.

Kan inte annat än skratta åt dessa människor.

Ännu mer roligt, om detta varit en "iphone har tagit bort följande skräp" så hade tråden varit överfull med flames, och att iphone användare är idioter etc.
Men nu när det är android, nada.

Hycklare ftw

Permalänk
Medlem

Bara ladda ner .apk filen och installera.
Funkar perfekt på jellybean iaf.

Tycker det är katastrofalt att flash lägger ner flash for android i nuläget då flertalet streamtjänster ej migrerat till HTML5 men när alla migrerat är det fine by me att slopa flash.
Lär ändå funka forever and ever typ bara man har .apk

Gillar att folk säger att det är google som slopar stödet då det är Adobe som lägger ner för att dom inser att HTML5 kommer ta över.

Permalänk

Damn Google är så modiga med och innovativa och före alla andra med det här! Genidrag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Bara ladda ner .apk filen och installera.
Funkar perfekt på jellybean iaf.

Tycker det är katastrofalt att flash lägger ner flash for android i nuläget då flertalet streamtjänster ej migrerat till HTML5 men när alla migrerat är det fine by me att slopa flash.
Lär ändå funka forever and ever typ bara man har .apk

Gillar att folk säger att det är google som slopar stödet då det är Adobe som lägger ner för att dom inser att HTML5 kommer ta över.

Lite det som är grejen tror jag. Att vänta på att alla ska "migrera" eller helt enkelt tvinga dom? Tycker det är bra att det tvingas fram lite ^^

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Skrivet av köttfärsmakarn:

Damn Google är så modiga med och innovativa och före alla andra med det här! Genidrag!

Öh, va?

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Skrivet av köttfärsmakarn:

Damn Google är så modiga med och innovativa och före alla andra med det här! Genidrag!

Det är inte Google som har skapat Flash.

Not sure if...

Permalänk
Medlem

Ni som oroar er över streamingsidor, tänk på alla "små" sidor som använder mycket flash (menyer och skit) som inte kommer att fungera på några tablets eller telefoner. Tycker det är okej att sluta stödja ett format, men att ta bort stödet känns idiotiskt. Har en WP och märker begränsningen av att vara utan flash, även på te.x youtube då man inte kan se alla klipp.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Avstängd

Men hur blir det med flashbaserade spel då? Om jag t.ex uppdaterar min Nexus s till JB som ju inte ska stödja flash, hur blir det med några av mina favoritspel som drivs av flash? Robinson t.ex som jag ofta spelar...

Och kan man med Jelly Bean titta på youtube klipp på youtubes desktop sida i en annan browser än stockbrowsern och utan att ocaha använda den såde workarounden?

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Kunde de inte väntat tills html5 blivit mer utbredd? Det var nice att kunna se på klipp på vilken sida som helst men det kommer inte gå utan flash.

Tror de tänker att detta kommer göra att html5 blir större. Tror dock inte att det kommer påverkas särskilt mycket. Den tidigare största tillverkaren av smartphones apple har ju aldrig haft flash-stöd i sina telefoner.

Skrivet av köttfärsmakarn:

Damn Google är så modiga med och innovativa och före alla andra med det här! Genidrag!

Nej, de är nog nästan sist med det, och det är väl något bra? Varför inte ha appen på google play? De som inte vill ha den behöver inte installera den Det finns inga minus med att den finns där för de som vill ha den.

Permalänk
Medlem

Äntligen dör skiten, officiellt vill säga.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem

Finns det någon som skulle kunna dra en snabb sumering om VARFÖR det försvinner? En applikation med över 100 miljoner nerladdningar ska alltså ersättas av HTML5, men flash ska fortfarande finnas till PC? Och har man då en telefon och surfar på fullversioner av sidorna så ska alltså all flash ersättas med HTML5, så jag som normal mobilsurfare kommer inte märka någon skillnad och kommer alltså inte behöva ladda ner någon mjukvara för att kunna se innehållet på hemsidorna?

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem

Kunde egentligen inte bry mig mindre, Flash till Android har varit skit med senare uppdateringar.
Video som inte fungerar, fryser eller inte visar bild.
v10.3.1.185.25 har fungerar bäst för mig jävligt länge.

Synd att stödet dock försvinner, nu tappar Android mot iPhone.
Säga vad man vill om att Flash är helvetet för webben men HTML5 är fan så patetiskt dåligt i dagsläget så att gå över till den standarden nu så här snabbt är minst sagt förhastat.

Permalänk
Medlem

Dagens bästa nyhet.

RIP

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

I min telefon har Flash absolut inget att göra, då Adobe inte är värd ett öre i min bok!
Sony Xperia X8 med 4.1.1

Permalänk
Skrivet av Xaves:

Men hur blir det med flashbaserade spel då? Om jag t.ex uppdaterar min Nexus s till JB som ju inte ska stödja flash, hur blir det med några av mina favoritspel som drivs av flash? Robinson t.ex som jag ofta spelar...

Och kan man med Jelly Bean titta på youtube klipp på youtubes desktop sida i en annan browser än stockbrowsern och utan att ocaha använda den såde workarounden?

YT använder HTML5. Vad menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

"Sista chansen att installera Flash för Android" varför denna värdelösa och missledande rubrik? Värre än Aftonbladet.

Det borde kanske vart "Chock inatt" någonstans i rubriken för att få det riktigt aftonblaskiga slag-orden på plats?

Skämt å sido så ska vi väll FIRA nu när flash håller på att dö, framför en öppen standard. Folket ska ha makten, inte pengahungriga företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

"Sista chansen att installera Flash för Android" varför denna värdelösa och missledande rubrik? Värre än Aftonbladet.

är väll bra att det tas upp lite android-nyheter med och inte bara om iphone...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rmd:

Det borde kanske vart "Chock inatt" någonstans i rubriken för att få det riktigt aftonblaskiga slag-orden på plats?

Skämt å sido så ska vi väll FIRA nu när flash håller på att dö, framför en öppen standard. Folket ska ha makten, inte pengahungriga företag.

DÖDSBESKED FÖR FLASH - NYA CHOCKBESKED INATT
Läs allt om nya, supertuffa HTML5 på sidorna 4,5,6,7,8,9,10

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på hur Adobe tänker med detta. Har inte dom intresse av ha Flash med i så många operativsystem som möjligt? I mina ögon finns det ju inte en chans för Flash att överleva om dom bara satsar på vanliga datorer i framtiden, man vill ju inte behöva ha två olika versioner (mobil och vanlig) av en hemsida när det kanske finns alternativ som gör att det räcker med en? Det jag försöker förstå är, vad har Adobe för intresse av att HTML5 ersätter Flash?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goose7:

Jag är lite nyfiken på hur Adobe tänker med detta. Har inte dom intresse av ha Flash med i så många operativsystem som möjligt? I mina ögon finns det ju inte en chans för Flash att överleva om dom bara satsar på vanliga datorer i framtiden, man vill ju inte behöva ha två olika versioner (mobil och vanlig) av en hemsida när det kanske finns alternativ som gör att det räcker med en? Det jag försöker förstå är, vad har Adobe för intresse av att HTML5 ersätter Flash?

Intäkterna för flash kanske inte väger upp besväret...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Flash för androider finns att ladda ner på torrentsidor så det är absolut inte sista chansen Funkar inte html5 så får man köra torrent laddat flash till det funkar

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard