Sista chansen att installera Flash för Android

Permalänk
Medlem

Apple lollar

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk

Har inte haft problem med FLash, vet sämre prestanda datorer inte klarar av det såbra och att det generellt suger, så det är bra att det tas bort men att skriva DÖD ÅT FLASH och att Apple var genier bara för dem tog bort det tidigare etc känns bara som skitsnack, kunde lika bra erbjudit båda två samtidigt förutom undantaget att företag hade inte "tvingats" att byta upp sig.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Avstängd

Skönt att vi slipper Flash!

För en öppen webb utan proprietärt skräp!

Permalänk
Medlem

Ovanligt att Android följer i Apples fotspår. Då får man väl välkomna användarna till den ljuva världen utan flash-skiten?

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Ovanligt att Android följer i Apples fotspår. Då får man väl välkomna användarna till den ljuva världen utan flash-skiten?

Precis. Fattar inte heller varför Sony inte vill göra moltelefoner med 8088? Kan vara att det är lite ute, (irioni)

Hur menar du RaZman?

Edit: öppna standarder och inplenetationer tack.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Kan ju bara ladda ner APK:n här (Flash Player 11.1.102.59 for Android) och använda någon annan webbläsare som klarar Flash som Firefox for Android eller Dolphin om man skulle vilja ha det i Android Jelly Bean och uppåt.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Ovanligt att Android följer i Apples fotspår. Då får man väl välkomna användarna till den ljuva världen utan flash-skiten?

Det är Adobe som gjort valet att sluta stödja Flash på mobila enheter för att satsa på HTML5.

Men som sagt kommer man fortfarande kunna köra Flash framöver, även i Android 4.1 som aldrig haft officiellt stöd. Det är tur då även om man önskade att allt fanns i HTML5 så är det långt från verklighet än så länge.

Permalänk
Medlem

Funkar Justin.tv utan Flash?

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

öh är HTML5 mjukvarubaserat eller hårdvaru?
menar.. jag köpte nyss en SGS3, var det ett dumt köp om den inte kommer kunna köra HTML5? :S
sen tycker jag att flash är bättre iaf via 3g nät för jag tror att videor i Flash drar mindre bandbredd så folk med typ 500mb / månad inte kommer långt att surfa runt i HTML5

Bara för att appen försvinner från playstore betyder inte att du inte kommer få tag i appen. Enda du behöver göra är att använda google. Kör 4.1 jellybean på min galaxy s2 med flash så problemet existerar inte.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Ungefär som att skynda sig att köpa stearinljus när glödlampan kommer.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Snusfri

Flash har fungerat bra (för det mesta) för mig både på mobil och datorn, men det är tungdrivet och HTML5 är framtiden.
Så enligt mig är det bra att "tvinga" sidor att övergå till HTML5 istället för att fortsätta med Flash.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Synd att HTC wildfire (Större budgetmobil finns inte) inte klarar av skiten dock...

Permalänk
Medlem

Snart blir Flash lika hippt som HD DVD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ungefär som att skynda sig att köpa stearinljus när glödlampan kommer.

En glödlampa utan el ger inte särskilt mycket ljus?

Permalänk
Medlem

Vad fan ska jag göra med alla mina flash spel som jag har laddat ner???
Sluta säga att flash borde dö eftersom det finns faktiskt folk som använder flash till annat än att bara kolla på video.
Hur ska jag spela alla webbläsarspel offline? Går det ens ladda ner spel från webben genom att bara kopiera embedded flash från sidan? Är det samma sak med html5?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blupparen:

Kunde de inte väntat tills html5 blivit mer utbredd? Det var nice att kunna se på klipp på vilken sida som helst men det kommer inte gå utan flash.

Om dom väntat hade den aldrig dött ut. Detta är ett steg in i 2000-talet.

Flash är hemskt på så många sätt att det är otroligt att det fortfarande finns så mycket kvar av det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är det bara jag som aldrig laddat ner flash till mobilen? Har sett det flera gånger, men har aldrig riktigt fattat vad det skulle behövas till...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Tur man har det på mobilen redan då. Finns ju fortfarande vissa saker som kör i flash istället för HTML5.
Samt att gamla saker lär ju inte konverteras. Homestarrunner.com till exempel
Är väl kanske bra att HTML5 tar över men att slopa stöd för flash känns ju lite onödigt.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Är det bara jag som aldrig laddat ner flash till mobilen? Har sett det flera gånger, men har aldrig riktigt fattat vad det skulle behövas till...

Hade du läst inläggen i tråden så hade du redan vetat svaret.....

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Snart blir Flash lika hippt som HD DVD.

som fortfarande är friare och bättre än BR, vårdar min Toshiba och dess HD skivor ömt.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RaZman:

Ovanligt att Android följer i Apples fotspår. Då får man väl välkomna användarna till den ljuva världen utan flash-skiten?

Förrutom att det är Adobe som lägger ner, inte Android.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Att surfa utan flash oavsett plattform är PITA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Att surfa utan flash oavsett plattform är PITA!

Att surfa MED flash har ju också alltid varit smärtsamt... Can't live with it, can't live without it?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Fattar inte allt detta hat mot Flash, det är smidigt att utveckla till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

omg fy fan vad iphone suger, död åt apple, herregud jävla idioter.
Därför man kör android, för där finns FLASH!!

Alltid lika skrattretande alla hardcore android fanboys som flamade skiten ur apple för dom tog bort flash.
Men nu är det SJUKT BRA ATT DOM TAR BORT DET, JÄVLA MÖG FLASH.

Kan inte annat än skratta åt dessa människor.

Ännu mer roligt, om detta varit en "iphone har tagit bort följande skräp" så hade tråden varit överfull med flames, och att iphone användare är idioter etc.
Men nu när det är android, nada.

Hycklare ftw

Om du läser tråden en gång så kanske du ser att det inte är den allmäna uppfattningen...

Synd att dom slutar innan HTML5 börjar bli riktigt stort, dock så kommer ju säkert den gamla verisionen fungera ett bra tag till (förhoppningsvis)

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

omg fy fan vad iphone suger, död åt apple, herregud jävla idioter.
Därför man kör android, för där finns FLASH!!

Alltid lika skrattretande alla hardcore android fanboys som flamade skiten ur apple för dom tog bort flash.
Men nu är det SJUKT BRA ATT DOM TAR BORT DET, JÄVLA MÖG FLASH.

Kan inte annat än skratta åt dessa människor.

Ännu mer roligt, om detta varit en "iphone har tagit bort följande skräp" så hade tråden varit överfull med flames, och att iphone användare är idioter etc.
Men nu när det är android, nada.

Hycklare ftw

Fast nu är det ju du som "flamar" och visar att du tydligen inte är ett dugg bättre själv?

Permalänk
Skrivet av file-:

Fattar inte allt detta hat mot Flash, det är smidigt att utveckla till.

Ja, och fördjävligt att använda, men utvecklare envisas med att använda det ändå, pga smidigheten från deras håll.

Skrivet av Jockew1989:

Om du läser tråden en gång så kanske du ser att det inte är den allmäna uppfattningen...

Synd att dom slutar innan HTML5 börjar bli riktigt stort, dock så kommer ju säkert den gamla verisionen fungera ett bra tag till (förhoppningsvis)

Jag tror dock inte HTML5 blir stort fören fler slutar stödja flash. Hoppas desktopsidan följer efter snart

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Så fort YouTube, BBC iPlayer och liknande sidor dumpar Flash och går över till HTML5 så kommer det nog bli en jädra fart på folk som behöver uppdatera sina webbläsare. YouTube har ju haft HTML5-stöd i flera år så för dem är det ju inget problem.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Att surfa MED flash har ju också alltid varit smärtsamt... Can't live with it, can't live without it?

Då är det väl bara skita i att installera flash eller stänga av det i webbläsaren/ha det på på begäran.

Fattar inte varför så många klagar på flash och tycker att det är bra att det tas bort. Visst utvecklingen av html5 eller vad skiten heter kanske går snabbare men det mesta är flash idag.

Jag streamar filmer mid telefonen och surfplattan och tycker flash är riktigt bra att ha på Android. Om ni inte vill ha de skit i att installera det och sluta klaga! Det är inte som att ni är tvingade till att köra flash på Android.

Jag tycker det är riktigt synd att flash tas bort och att de slutat utveckla det för Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ungefär som att skynda sig att köpa stearinljus när glödlampan kommer.

Tycker jag inte. Stearinljus är ju rätt mysiga. Det är inte flash. :[