Permalänk
Medlem

MSI GTX 280

Tjena!

Har precis köpt ny dator med dessa specs.

Moderkort: ASUS P8B75-V
PSU: Corsair Gaming Series 600W 80+
CPU: Intel Core i5-3470 Quad Core 3.2GHz
RAM: Corsair Vengeance DDR3 4GB @ 1600MHz
Grafikkort: MSI GTX 280
Operativsystem: Windows 7 Ultimate

OBS: Jag har fått grafikkortet av en släkting gratis, så jag har alltså inte köpt det.
Ifall ni undrar varför jag skulle köpa ett GTX 280 när alla andra delar i datorn är nya.

Nu till frågan.

När jag spelar (World of Warcraft främst) så tycker jag Grafikkortet låter lite mycket. Ska det vara så?
EDIT: Det låter ingenting och är helt knäppt tyst och underbart när jag bara är i Windows och surfar, sitter på skype osv.
Men inte som sagt när jag spelar, och spelar då med allting ställt på ULTRA i WoW utan lagg what so ever.

Går det att ställa ner fläkten så att kortet låter mindre eller får kortet värme problem då?
Läste runt lite på nätet och flera personer nämnde att kortet blir lätt överhettat, stämmer det?

Finns det nått jag borde göra med kortet nu när jag har satt i det? Någon speciel inställning kanske? Överklockning?

Tack på förhand för hjälp!

Visa signatur

"We and I know many things. Travel from Great Salt Water to home of biting lizards."

Permalänk

titta med msi afterburner och kombustor vad den ligger på för värme, om den ligger över 75-80 så ska du verkligen inte byta hastighet på fläktarna.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Just nu ligger den på 70 grader och då har jag WoW igång.

http://fuskbugg.se/dl/XjSKNp

Visa signatur

"We and I know many things. Travel from Great Salt Water to home of biting lizards."

Permalänk
Föredetting

Kör in Afterburner och modda fläktprofilerna efter eget tycke. Låt inte kortet gå över 90 grader eller så bara, så är du i hamn.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

70 grader är inget att oroa sig över, mitt gamla GTX 295 rullar fortfarande på och ligger i 85-87 grader i load. Du har förmodligen ett kort med referenskylning, dessa kort låter mycket.