Svensk Diablo III Ladder

Permalänk
Medlem

Kul initiativ.
Kul om man kan sortera på alla attribut samt lägga till filter på SC/HC om man vill se.

P.S. DalmacijaVI är nu med på listan. Får se hur länge hon lever =P
P.P.S. Hitta sortering mellan HC/SC.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Haha rätt dumt att man kan ta frenzy shrine, använda alla cooldowns osv för att boosta dps:en o sedan logga ut o ha retarderat hög DPS i sin profil -.-

Visa signatur

9800X3D | ASUS Prime RX 9070 XT OC | ASUS TUF GAMING B850-PLUS
Phanteks XT Pro Ultra Mid | Kingston NV3 SSD 2TB | ASUS TUF Gaming 750W

Permalänk

Kom på nionde plats med min DH efter dps, antar att det inte är så många som reggat sig där ännu.

Du borde också lägga till så man kan sortera efter stats, t.ex. dex.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

LOL någon la till Athene som typ är bästa spelaren på EU

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Athene har ju rätt sick DH

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Då var man överlägsen etta då, man kanske skulle leta upp en frenzy shrine och byta runa på frenzy till maniac

Vill ni kolla en lite mer rimlig ranking så gå in på DiabloProgress.com där de väger ihop alla stats till en heroscore.
Jag vet inte riktigt hur de viktar olika saker, men det känns som en oerhört mycket rimligare ranking.

Edit: Och där kom Athene in på laddern igen, då räcker det inte med att leta upp en frenzy shrine

Permalänk
Medlem

Filtrerade man bort Softcore, så såg det ju riktigt vettigt ut.

Athene, är det streamfjollan som någon fanboy lagt upp på en svensk ladder-sida? ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wbm:

Då var man överlägsen etta då, man kanske skulle leta upp en frenzy shrine och byta runa på frenzy till maniac

Vill ni kolla en lite mer rimlig ranking så gå in på DiabloProgress.com där de väger ihop alla stats till en heroscore.
Jag vet inte riktigt hur de viktar olika saker, men det känns som en oerhört mycket rimligare ranking.

Edit: Och där kom Athene in på laddern igen, då räcker det inte med att leta upp en frenzy shrine

Well inte så svårt när den räknar barbs löjliga cds, barbs låg i toppen på diabloprogress också innan när den tog snapshot, 700k+ på vissa barbs innan
Lite skillnad på 62k dps och 270k ;>

Denna svenska sidan borde ju kunna räkna ut samma sak som diabloprogress gör, som det är nu är det 100% orellevant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skmzarn:

Filtrerade man bort Softcore, så såg det ju riktigt vettigt ut.

Athene, är det streamfjollan som någon fanboy lagt upp på en svensk ladder-sida? ...

Japp, streamfjollan som har dragit in miljontals kr och donerar en j*vla massa. Hur står det till själv.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Tackar, kul grej ,skall adda nåt när jag inte behöver skämmas dvs när jag har nått inferno iaf

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Japp, streamfjollan som har dragit in miljontals kr och donerar en j*vla massa. Hur står det till själv.

Jodå, jag vet precis vad han har gjort och gör, negativt (som positivt). Men jag behöver väl inte automatiskt gilla honom för det? Han dyker upp överallt. Även där han inte ens borde göra det. Därav poängen att någon korkad individ har lagt in hans battletag på ladder-sidan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skmzarn:

Jodå, jag vet precis vad han har gjort och gör, negativt (som positivt). Men jag behöver väl inte automatiskt gilla honom för det? Han dyker upp överallt. Även där han inte ens borde göra det. Därav poängen att någon korkad individ har lagt in hans battletag på ladder-sidan.

Håller med speciellt som TS skrivit att sidan riktar sig till svenskar dit Athene inte kvalificerar sig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Wohoo jag är nu 2:a på DPS i HC och etta bland levande HC-karaktärer på listan =D (DalmacijaVI)
Finns ju dock inte så många HC där...

Blir till att farma lite ikväll. Behöver en ny hjälm inan hon är redo för act 2 i Inferno. Butcher var lite nervöst =P

P.S. Lite trist att SS osv räknas in för det blir lite missvisande. Kanske kan ta alla stats, DPS och räkna ut en "DPS unbuffed". Sen för att det ska bli så rättvist som möjligt kan man ju räkna med passiva lite längre fram. Sharpshooter blir ju lite fel på DH...

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har lagt in en uppdatering idag som ska fetcha alla stats (str,vit,dex osv). Detta för att förbereda "unbuffed DPS" som borde bli klart inom några dagar.

Permalänk
Medlem

Kanske blir lite mening med detta snart när vi får Paragon level att ranka med

Permalänk

vad har hänt med stegen? visar sedan ett par dagar galna stats, min dps o elits stämmer inte alls o har inte gjort det på ngn dag. även obuffat visar dps galet

Permalänk
Medlem

Absolut högsta DPS'en i hela spelet måste ju vara tornado-build barbarer, kunna mosa ner ett trippel elitepack + massa mobs på 20 sek. Problemet är bara att den DPS'en aldrig visas, hade varit kul att ha en mätare (typ som i WoW) som visar högsta dps'en man gjort.

Permalänk
Medlem

så där ja då var min lilla farmboy på listan

http://eu.battle.net/d3/en/profile/mrpeppar-2129/hero/1344637...

Trevligt att det skapas ett ställe för oss svenskar! good work!

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklassthlm:

vad har hänt med stegen? visar sedan ett par dagar galna stats, min dps o elits stämmer inte alls o har inte gjort det på ngn dag. även obuffat visar dps galet

Vad är din BattleTag alt profil sida? Så ska jag kolla vad som blivit konstigt. Vi har inte hittat någon lösning för obuffade DPS ännu.

Dock har vi en annan nyhet, vi har nu lagt in paragorn level, och stämmer inte level och stats kan det bero på att ni ALT-F4:ar spelet eller inte loggat ut ända till log-in screenen, det är då statsen uppdateras.

Permalänk

Kan man ändra så att ens gubbe är länkbart till armory? Råkade bocka för den där rutan ^^

Permalänk

Snabb feedback är. Hade varit kul om man kunde la till sitt battle id mitt består av Namn#samt 5 siffror. Ni är begränsade till 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madmoremax:

Snabb feedback är. Hade varit kul om man kunde la till sitt battle id mitt består av Namn#samt 5 siffror. Ni är begränsade till 4.

Sorry! Har aldrig hört talas om nån som haft 5 siffror, detta är nu ändrat!

Skrivet av DiAMONDBACK:

Kan man ändra så att ens gubbe är länkbart till armory? Råkade bocka för den där rutan ^^

Om du ger mig din BattleTag så kan jag ändra det

Permalänk

[QUOTE="limeduke;12633152"]Sorry! Har aldrig hört talas om nån som haft 5 siffror, detta är nu ändrat!

Tack!

Permalänk
Skrivet av limeduke:

Sorry! Har aldrig hört talas om nån som haft 5 siffror, detta är nu ändrat!

Om du ger mig din BattleTag så kan jag ändra det

Skickar PM

Permalänk
Medlem

Verkar inte uppdatera min paragon level?
Är paragon 6 med 2mm kvar till 7, men sidan visar paragon 0 och jag la till den som level 6
edit: Aariccia är min karaktär glömde skriva det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimbaktu:

Verkar inte uppdatera min paragon level?
Är paragon 6 med 2mm kvar till 7, men sidan visar paragon 0 och jag la till den som level 6
edit: Aariccia är min karaktär glömde skriva det

Jag uppdaterade din karaktär nu, nu har den rätt level.

Ibland är det fördröjning och då får vi inte de senaste statsen från karaktärerna.

Permalänk
Medlem

La till min monk för några dagar sen men verkar inte få med någon paragon level.

Karaktären heter Wellbis och är i dagsläget på level 6 i paragon.

Något som kan fixas?

Visa signatur

3770K @4,2GHz | Corsair 16GB @1600MHz | Asus P8Z77-V Deluxe | Asus GTX760 2GB | Fractal Design Define R3 | Corsair AX 750W | SSD Intel 520 120GB | HDD Seagate 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrP*:

så där ja då var min lilla farmboy på listan

http://eu.battle.net/d3/en/profile/mrpeppar-2129/hero/1344637...

Trevligt att det skapas ett ställe för oss svenskar! good work!

Fy fasen vilken dps du har! sanslöst...
Hur sjutton har du haft råd med det?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Fy fasen vilken dps du har! sanslöst...
Hur sjutton har du haft råd med det?

Vad är de för speciellt med dpsen med SS?
Bra gear sure men knappast ZOMGWTFBBQ

Fortfarande typ 500k dps under Athenes med ss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vad är de för speciellt med dpsen med SS?
Bra gear sure men knappast ZOMGWTFBBQ

Fortfarande typ 500k dps under Athenes med ss.

Du driver med mig? jämför du med Athene? jösses....