Permalänk
Medlem

Posta ert schema HT-12

Vet inte om det finns en tråd om detta, men är väldigt nyfiken på vad andra skolor och inriktningar har för scheman och vilka kurser ni har valt extra, och vilka ämnen ni har. När ni börjar/slutar om dagarna och hur långa dagarna är

Om det är annan info om scheman eller om det är underliga förkortningar på kurserna ni går på kan ni ju skriva in detta.
Skriv gärna vilket program ni går och eventuellt vilken inriktning.

Detta är då mitt schema och jag går Teknik andra året med inriktning IT:)

http://imageshack.us/photo/my-images/440/asddsaq.png/

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Första året för dig?

Gick själv TE & inriktning datorer (IT?) på Tumba Gymnasium och hade lite tuffare schema de två sista åren, fast till 17 på en tisdag är väl bättre än 17 på måndag det andra året och 17 på fredag det sista året:)

Ni har väldigt konstiga förteckningar på lektioner/salar, why?

Permalänk
Medlem

Är dagens skola till 17:30?

Jag tror inte att jag gick någon dag längre än till 15. Gick Teknik med inriktning IT. Detta var iofs snart 10 år sedan jag gick ut gymnasiet men ändå..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Första året för dig?

Gick själv TE & inriktning datorer (IT?) på Tumba Gymnasium och hade lite tuffare schema de två sista åren, fast till 17 på en tisdag är väl bättre än 17 på måndag det andra året och 17 på fredag det sista året:)

Ni har väldigt konstiga förteckningar på lektioner/salar, why?

Detta är andra året jag går nu!

Haha jadu, salarna står inge ens med här men förkortningen "prrprr1" t.ex. står för programmering 1. Det nedanför vet jag knappt själv vad det står för, det är nog mer förteckningar på själv ämnet.

Sal namnet kan se ut i stil med: K218 där "k:et" står för var i huset dalen är, vi har olika "avdelningar" eller hur man säger. "2:an" står för plan där i detta fallet är själva grundplanet! "18" står för i vilket rum det är.

Detta var väldigt förvirrande första året må jag säga.. Kom försent på nästan varje lektion 1-2 veckor framåt för man inte hittade ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Är dagens skola till 17:30?

Jag tror inte att jag gick någon dag längre än till 15. Gick Teknik med inriktning IT. Detta var iofs snart 10 år sedan jag gick ut gymnasiet men ändå..

Egentligen så skulle jag gått normal tid på tisdagen med, men det är en "IL" kurs som det nu heter, den har jag valt till själv som alltid lägga på eftermiddagen!:)

Permalänk
Medlem

Typ tio år sedan jag sluta i gymnasiet nu. Vi hade typ 8:00 till 16:30 alla dagar, förutom tisdag då vi hade en håltimme 4h, första året. Andra året kommer jag inte ihåg. Tredje året så var det 8:00-15:00 på måndag och tisdag. 9:00-15 på onsdag och torsdag. Fredagar var det 8:00 till 17:30.

Kommer speciellt ihåg fredagarna då vi hade gymnastik de första två timmarna på morgonen följt av rättsvetenskap. Efter lunch hade vi filosofi för att sen avsluta med 2,5h litteraturvetenskap.

Läst samhällsvetenskapligt program med inriktning på kultur och idéhistoria.

Permalänk
Medlem

Har inte fått mitt schema än men förra "året" slutade vi bland annat typ 12 varje fredag och hade sovmorgon varje onsdag. Var riktigt nice med en sova-ut dag mitt i veckan. Som en mini-helg typ.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av CloudPW:

Detta är andra året jag går nu!

Haha jadu, salarna står inge ens med här men förkortningen "prrprr1" t.ex. står för programmering 1. Det nedanför vet jag knappt själv vad det står för, det är nog mer förteckningar på själv ämnet.

Sal namnet kan se ut i stil med: K218 där "k:et" står för var i huset dalen är, vi har olika "avdelningar" eller hur man säger. "2:an" står för plan där i detta fallet är själva grundplanet! "18" står för i vilket rum det är.

Detta var väldigt förvirrande första året må jag säga.. Kom försent på nästan varje lektion 1-2 veckor framåt för man inte hittade ^^

Haha:)

Vi hade bara "lektion sal"
Tillexempel: Ma TE101.

Var salen ligger fick man antingen lista ut själv eller få reda på av läraren, TE salarna ligger ju i teknikavdelning osv men ibland var det svårt:)

Skrivet av Shrudder:

Har inte fått mitt schema än men förra "året" slutade vi bland annat typ 12 varje fredag och hade sovmorgon varje onsdag. Var riktigt nice med en sova-ut dag mitt i veckan. Som en mini-helg typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Har inte fått mitt schema än men förra "året" slutade vi bland annat typ 12 varje fredag och hade sovmorgon varje onsdag. Var riktigt nice med en sova-ut dag mitt i veckan. Som en mini-helg typ.

Det är faktiskt riktigt skönt, jag har sovmorgon nu varannan måndag och varannan torsdag slutar jag klockan 14.00 så blev faktiskt nöjd med schemat för en gång skull. Allt sova ut en dag mitt i veckan gör faktiskt mycket så man inte är helt död fredag eftermiddag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Typ tio år sedan jag sluta i gymnasiet nu. Vi hade typ 8:00 till 16:30 alla dagar, förutom tisdag då vi hade en håltimme 4h, första året. Andra året kommer jag inte ihåg. Tredje året så var det 8:00-15:00 på måndag och tisdag. 9:00-15 på onsdag och torsdag. Fredagar var det 8:00 till 17:30.

Kommer speciellt ihåg fredagarna då vi hade gymnastik de första två timmarna på morgonen följt av rättvetenskap. Efter lunch hade vi filosofi för att sen avsluta med 2,5h litteraturvetenskap.

Läst samhällsvetenskapligt program med inriktning på kultur och idéhistoria.

Var det mycket plugg på din linje du gick? Låter väldigt intressant den där inriktingen "kultur och idéhistoria" tror inte vi har något liknande länge ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloudPW:

Det är faktiskt riktigt skönt, jag har sovmorgon nu varannan måndag och varannan torsdag slutar jag klockan 14.00 så blev faktiskt nöjd med schemat för en gång skull. Allt sova ut en dag mitt i veckan gör faktiskt mycket så man inte är helt död fredag eftermiddag.

Mm, och det bästa när man börjar sent/slutar tidigt är att man kan köra skoter mitt i veckan utan att det är mörk ute.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloudPW:

Var det mycket plugg på din linje du gick? Låter väldigt intressant den där inriktingen "kultur och idéhistoria" tror inte vi har något liknande länge ^^

Det var en del att plugga i visa perioder men inte jätte svårt att klara av. Med tanke på hur mycket man har fått göra nu under åren man har gått på högskolan så ser man tillbaka på gymnasiet som något av det lättaste man har genomfört.

Permalänk
Medlem

Vi får se vad jag får för schema den här terminen... Har specialschema så.

Detta var mitt schema förra året. Observera att där det står kemi och biologi så hade jag antingen programmering eller datorkommunikation istället. Och vid "eget arbete" så hade jag datorkommunikation.

Nu till året som kommer så har jag valt till engelska c och fysik b utöver det vanliga schemat. Ska bli spännande att se ifall jag klarar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Är dagens skola till 17:30?

Jag tror inte att jag gick någon dag längre än till 15. Gick Teknik med inriktning IT. Detta var iofs snart 10 år sedan jag gick ut gymnasiet men ändå..

Gick också ut för snart 10 år sedan, Läste natur - matte/data och den senaste lektionen slutade 17:30 även då..

Permalänk
Medlem

Som synes i mitt schema så är sista lektionen på skolan till 16:05 och den låses runt 16:30 Alla lektioner börjar 09:10 för att elever utifrån ska hinna med att ta tåget till byn. Lite problematiskt senare åren dock för tåget österifrån brukar komma in på stationen ungefär 09:11 och det är några hundra meter att gå därifrån till skolan. Har två elever österifrån i min klass vilket har lett till att många av morgonlektionerna egentligen börjar runt 09:20 istället. Grymt skönt.
Väldigt få och korta raster gillar jag skarpt. Annars blir det bara en massa dö-tid där man sitter i korridoren och spelar kort bara.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Vi får se vad jag får för schema den här terminen... Har specialschema så.

http://i.imgur.com/F7ABs.png

Detta var mitt schema förra året. Observera att där det står kemi och biologi så hade jag antingen programmering eller datorkommunikation istället. Och vid "eget arbete" så hade jag datorkommunikation.

Nu till året som kommer så har jag valt till engelska c och fysik b utöver det vanliga schemat. Ska bli spännande att se ifall jag klarar.

Skrivet av Kalium:

Som synes i mitt schema så är sista lektionen på skolan till 16:05 och den låses runt 16:30 Alla lektioner börjar 09:10 för att elever utifrån ska hinna med att ta tåget till byn. Lite problematiskt senare åren dock för tåget österifrån brukar komma in på stationen ungefär 09:11 och det är några hundra meter att gå därifrån till skolan. Har två elever österifrån i min klass vilket har lett till att många av morgonlektionerna egentligen börjar runt 09:20 istället. Grymt skönt.
Väldigt få och korta raster gillar jag skarpt. Annars blir det bara en massa dö-tid där man sitter i korridoren och spelar kort bara.

Det är ju ändå ganska skönt att börja lite "senare" varje dag, jag bor också ganska långt ifrån min skola så det är därför dem har de där 08."15" för att många tåg kommer in lite över 08.00. Jag själv måste ta tåget klockan 07.00 för att hinna till skolan^^ Men ditt schema förra året såg ju ganska bra ut, fast nu när de har den här nya skolreformen så har vi ju t.ex. Matte 1,2,3,4 och 5 a,b eller c! Sen en extra kurs som heter matte special. Så jag vet inte riktigt på vilken "nivå" så att säga dina kurser ligger på. Vad har du tänk plugga vidare på (eller vad pluggar du på) på högskolan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloudPW:

Det är ju ändå ganska skönt att börja lite "senare" varje dag, jag bor också ganska långt ifrån min skola så det är därför dem har de där 08."15" för att många tåg kommer in lite över 08.00. Jag själv måste ta tåget klockan 07.00 för att hinna till skolan^^ Men ditt schema förra året såg ju ganska bra ut, fast nu när de har den här nya skolreformen så har vi ju t.ex. Matte 1,2,3,4 och 5 a,b eller c! Sen en extra kurs som heter matte special. Så jag vet inte riktigt på vilken "nivå" så att säga dina kurser ligger på. Vad har du tänk plugga vidare på (eller vad pluggar du på) på högskolan?

Huvva vad tidigt. Jag cyklar hemifrån klockan 9 oavsett vinter eller sommar. Brukar bli lite sen på vintern men på sommaren brukar jag hinna.
Matte D är ganska sent. Vet inte om man räknar kurspoäng på samma sätt i nya gymnasiet men A är 100p, B 50p, C 100p, D 100p, E 50p och efter det så är det breddning 50p och diskret 50p och jag läser allting.

Har ett år kvar på Natur med inriktning matte/data. Efter studenten så hade jag tänkt gå med i ett projekt som heter Learning School och fara jorden runt och forska om lärande och skolor. Efter det så tänkte jag plugga akustik, ljudteknik eller liknande utomlands. Kanske i USA, vem vet?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Huvva vad tidigt. Jag cyklar hemifrån klockan 9 oavsett vinter eller sommar. Brukar bli lite sen på vintern men på sommaren brukar jag hinna.
Matte D är ganska sent. Vet inte om man räknar kurspoäng på samma sätt i nya gymnasiet men A är 100p, B 50p, C 100p, D 100p, E 50p och efter det så är det breddning 50p och diskret 50p och jag läser allting.

Har ett år kvar på Natur med inriktning matte/data. Efter studenten så hade jag tänkt gå med i ett projekt som heter Learning School och fara jorden runt och forska om lärande och skolor. Efter det så tänkte jag plugga akustik, ljudteknik eller liknande utomlands. Kanske i USA, vem vet?

Låter intressant, har också funderat mycket på att sticka utomlands sen. men det får vi ta när det kommer närmre;)

Permalänk

Fullt schema, med alla rekommenderade extrakurser

Det schema jag nog faktiskt kommer att följa

Extrakursen Ljud- och vibrationslära låter som en kul kurs, men den kolliderar mest hela tiden med mina tre obligatoriska kurser Vilket man iofs. löser genom att göra det jag ändå kommer göra, att hoppa föreläsningarna men gå på övningarna. Mina dagar slutar knappast när schemat säger att jag slutar, givet att jag faktiskt vill bli godkänd i kurserna

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

Fullt schema, med alla rekommenderade extrakurser

Det schema jag nog faktiskt kommer att följa

Extrakursen Ljud- och vibrationslära låter som en kul kurs, men den kolliderar mest hela tiden med mina tre obligatoriska kurser Vilket man iofs. löser genom att göra det jag ändå kommer göra, att hoppa föreläsningarna men gå på övningarna. Mina dagar slutar knappast när schemat säger att jag slutar, givet att jag faktiskt vill bli godkänd i kurserna

Vad går du för något och vilket år? I mina ögon ser detta väldigt tufft ut, men vad vet jag ^^

Permalänk
Medlem

Fått mitt schema idag, dock bara i analog form och bara ett generellt schema. Ska prata med schemaläggaren någon dag framöver och få utskrivet ett eget personligt schema.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

Fullt schema, med alla rekommenderade extrakurser

Det schema jag nog faktiskt kommer att följa

Extrakursen Ljud- och vibrationslära låter som en kul kurs, men den kolliderar mest hela tiden med mina tre obligatoriska kurser Vilket man iofs. löser genom att göra det jag ändå kommer göra, att hoppa föreläsningarna men gå på övningarna. Mina dagar slutar knappast när schemat säger att jag slutar, givet att jag faktiskt vill bli godkänd i kurserna

Fy på dig, tänkt skippa sannolikhetsläran och Analysens grunder ?
Mycket nyttiga kurser. Analysens grunder kan dock vara hyfsat tidskrävande.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Sådär ser mitt schema ut på höstterminen. Som synes så har jag sovmorgon till 10:40 idag för jag läser inte kemi breddning. Läser inte heller miljökunskap. Ganska nöjd med mitt schema ändå måste jag säga.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

EDIT: Tredje året på gymnasiet, Teknik med inriktning IT.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av JesperT:

Fy på dig, tänkt skippa sannolikhetsläran och Analysens grunder ?
Mycket nyttiga kurser. Analysens grunder kan dock vara hyfsat tidskrävande.

Jo, det är högst vettiga kurser, men vet inte om jag klarar av att läsa dem samtidigt som ordinarie kurser.

Det ser dock ut som att det blir en tilläggskurs i numeriska metoder istället, då den är obligatorisk för många av de masterprogram jag är intresserad över (bla. tekniska beräkningar). Det hela är mycket oklart.

Skrivet av PhilipWendel:

Vad går du för något och vilket år? I mina ögon ser detta väldigt tufft ut, men vad vet jag ^^

Teknisk fysik, tredje året. De kurser jag läser är definitivt coola! Önskar jag hade kunnat stanna tiden och bara läsa intressanta extrakurser i ett år.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Inte så farligt schema. Visserligen börjar jag tidigt varje morgon men dagarna är inte särskilt långa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

EDIT: Tredje året på gymnasiet, Teknik med inriktning IT.
http://i47.tinypic.com/172ryp.png

Ser ganska chill ut ju, men då har du gjort klart alla dina matte/fysik kurser? Det är väl bara inriktningen?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyriusG:

http://dl.dropbox.com/u/7464906/schema.jpg

Inte så farligt schema. Visserligen börjar jag tidigt varje morgon men dagarna är inte särskilt långa.

Jo, det så inte så farligt ut, men jag tycker att hellre börjar tidigare än att sluta senare. Skönare komma hem tidigt på kvällen!

Permalänk
Medlem

Rätt luftigt men mycket jobb efter skolans slut.

Tekniker för avancerade datorspel
Designmönster
Programutvecklingsmetodik

Fjärde året på civilingenjörsutbildning

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm