Vad ska jag uppgradera ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Vad ska jag uppgradera ?

TJo! Har ca 1000kr att spendera och nu undrar jag vad jag borde uppgradera ?

CPU: athlon II x3
GPU: ati 4670
RAM: 4gb ddr2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Spara, imo.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Har du enbart 1000:- borde du uppgradera processorn.
Kolla om moderkortet stödjer denna processor: http://www.inet.se/produkt/5308642/amd-phenom-ii-x4-965-3-4gh...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Superlight:

Har du enbart 1000:- borde du uppgradera processorn.
Kolla om moderkortet stödjer denna processor: http://www.inet.se/produkt/5308642/amd-phenom-ii-x4-965-3-4gh...

Skrivet av m4gnify:

Spara, imo.

Någon av dessa, no argue.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Phenom II x4 black edition eller ett radeon 6850 ? Vilket kommer att göra störst skillnand i fps när man spelar ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av eldfan:

Phenom II x4 black edition eller ett radeon 7770 ? Vilket kommer att göra störst skillnand i fps när man spelar ?

När du spelar nu; vad sätter begränsningen?
Om du spelar de spel som du faktiskt vill spela, vilken belastning har du på CPU, GPU, RAM respektive grafikminne? CPU och RAM kan du kolla i task manager och de båda andra i afterburner (eller liknande program)

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Kan du tänka dig skaffa ett begagnat 560ti/6950? Dessa presterar utmärkt och ligger i din prisklass, även om CPU:en lär agera som en liten flaskhals.

2600K • 1050 Ti • 8 GB • 128 + 250 GB SSD • ­1,5 TB HDD • Huawei Pitten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona, Sweden, Swede
Registrerad
Nov 2011

tycker du bör spara tills du har lite mer faktiskt. det kan annars bli så att det ena flaskar det andra. i slutändan är ju valet ditt men jag känner igen det där med att pengarna bränner i fickan och har fallit för dess eländiga trick förut. det är inte kull att köpa något man ångrar så spara på och spara glatt

(if you are not swedish and using google translate it's better to ask for an explanation in english as it's often easier to understand if you write it in english as google translate hates sweden ;) )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rönninge
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av eldfan:

TJo! Har ca 1000kr att spendera och nu undrar jag vad jag borde uppgradera ?

CPU: athlon II x3
GPU: ati 4670
RAM: 4gb ddr2

Spara pengarna till du har råd med ett nytt system. Knappast värt att uppgradera ett gammalt DDR2 system.

Dator: Cooler Master HAF 922 ||Asus Sabertooth 55i || Intel Core i5 760 @ 4 Ghz (Noctua NH-U12P SE2) || 16GB Kingston Hyper X @1600Mhz || Asus 2GB 6950 @ 6970 || Chieftec Super Series 750W || Corsair Force 60GB
Mobil: LG Nexus 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Kilgam:

Spara pengarna till du har råd med ett nytt system. Knappast värt att uppgradera ett gammalt DDR2 system.

Det är ingen stor skillnad mellan DDR2 och DDR3.
Om moderkortet stödjer Phenom II processorer är det hyfsat bra. Sen fattas det ett bra grafikkort så är hela datorn princip nytt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

Jag tycker att du skall vänta tills du har mer pengar och byta moderkort samt ram till ddr3. Om du klarar dig på det grafik kortet så kan du uppgradera CPU:n och ifall du vill ha högre fps så kan du ju byta graffe

Räkna dock med flaskhals pga CPU:n samt ram ifall du inte uppgraderar

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Kilgam:

Skrivet av Toxid_Fox:

Jag tycker att du skall vänta tills du har mer pengar och byta moderkort samt ram till ddr3. Om du klarar dig på det grafik kortet så kan du uppgradera CPU:n och ifall du vill ha högre fps så kan du ju byta graffe

Räkna dock med flaskhals pga CPU:n samt ram ifall du inte uppgraderar

DDR2 system ? Det är en minimal skillnad mellan DDR2 och DDR3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av eldfan:

DDR2 system ? Det är en minimal skillnad mellan DDR2 och DDR3.

Ahh men det är lättare att hitta nya moderkort som stödjer det senaste som har ddr3

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2005

köp dig en ny processor och ett bagangnat grafikkort, (i nivå med hd5850, brukar inte gå för mer än 1000)

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz | Qpad MK-50 | Deathadder 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av dcrghujuikhjd:

Har du enbart 1000:- borde du uppgradera processorn.The North Face Jacket
THe North Face Outlet
North Face Jackets Men
North Face Equipment
Kolla om moderkortet stödjer denna processor:

Du verkar ha länkat väldigt konstigt

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.