HBO lanseras i Sverige

Permalänk
Medlem

Det svenska bolaget som de samarbetar med gick back ca 100 miljoner kr förra året...

http://www.allabolag.se/5565493573/Parsifal_International_AB

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk

Mycket bra! HBO gör bra serier och bra med flera företag som nu visar intresse. Jag syftar på Netflix och nu HBO.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Det svenska bolaget som de samarbetar med gick back ca 100 miljoner kr förra året...

http://www.allabolag.se/5565493573/Parsifal_International_AB

100 000kr ser det mer ut som.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

HBO är jämförbart med Canal+ Film/Seriepaket när det gäller hur kanaler och sådant är uppbyggt (med tillägget att HBO gör egna serier, miniserier, dokumentärer etc) och den enda reklam de visar är mellan program, och då är det reklam för kommande program på HBO. De har ett antal kanaler (HBO, HBO2, HBO Family, HBO Comedy etc) och sedan förra året även HBO GO vilket innebär att man kan streama program (beroende på operatör i USA).

HBO finns även i andra regioner än USA och Skandinavien (t ex HBO Adria, HBO Latin America) och hur snabbt de visar nya serier där är lite olika. Med Game of Thrones som exempel så visas nya avsnitt i Balkanområdet måndagen efter de sänds i USA, medan Latin America för säsong 2 fick se avsnitten samtidigt som de visades på USAs östkust.

HBO har en image av exklusivitet och deras material finns därför inte på Hulu eller Netflix, i alla fall i USA (Hulu Japan ska däremot visa HBOs material).

Själv undrar jag mest vad som händer med Canal+/C Mores seriekanal. De har ju varit första anhalten för HBO-material i många år (ofta med några veckors fördröjning), och även om de visat lite kvalitetsprogram från andra skapare (t ex AMCs Mad Men) så känns det som att vitsen med den kanalen försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

100 000kr ser det mer ut som.

Årets resultat (TKR) -99 496

Dvs 99 496 000.

Det är i Tusentals kronor.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Årets resultat (TKR) -99 496

Dvs 99 496 000.

Det är i Tusentals kronor.

Så klart, jag som inte läste riktigt!

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Eehh va? Tror nog de flesta föredrar svensk text, du får väl ta bort textningen då om den stör så mycket

English is the language of poets and kings, of minstrels and bards. A vernacular of unsurpassed subtlety and uncomparable diction. It is the spoken key that opens the lock of the world and should not be translated or mangled, thrashed or confused by dim-witted nincompoops whose elucidations bespeaks their near illiteracy.

In short: English plz

(Meant to be taken exceedingly nonsensically)

Permalänk
Avstängd

Med Tanke på att HBO har gjort både Rome och Game of thrones så är detta en Win Win

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

English is the language of poets and kings, of minstrels and bards. A vernacular of unsurpassed subtlety and uncomparable diction. It is the spoken key that opens the lock of the world and should not be translated or mangled, thrashed or confused by dim-witted nincompoops whose elucidations bespeaks their near illiteracy.

In short: English plz

(Meant to be taken exceedingly nonsensically)

Haha, men ja, jag håller med dig. I normala fall använder jag ingen text alls överhuvudtaget, men när jag väl använder text i enstaka fall så vill jag ha engelsk text. Svensk text är ofta bara dåliga översättningar i alla fall.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Reklamfritt, du skojjar va? Har du inte sett hur ofta amerkans tv har reklam. 5-6ggr/timme.

Off Topic. Nu saknas bara WarnerTV (för min del)

Betalkanalerna är väl så gott som reklamfria

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Finns bara ett ord men det kan förstärkas på valfritt sätt: "NAJS!"

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Återstår bara om vi får se programmen dagen efter mot USA eller en vecka eller två
Gör dom det sistnämnda så tror jag inte majoriteten kommer gå över från att pirata.

Hoppas vi får allt utbud dessutom, HBO måste utan tvekan vara det TV bolaget med bäst serier genom tiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Reklamfritt, du skojjar va? Har du inte sett hur ofta amerkans tv har reklam. 5-6ggr/timme.

Off Topic. Nu saknas bara WarnerTV (för min del)

Hbo är känt för att inte ha reklam... Därför alla deras program håller på hela timmen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

fy fan vad göööt

Visa signatur

| Intel i9 10900KF + Fractal Design Celsius S24 + 2x Noctua NF-F12 iPPC-2000 | Kingston HyperX Predator 32GB 3600MHz | Asus ROG Strix Z490-F Gaming | Nvidia GeForce RTX 2080 Super FE | Corsair RM 660x | Phanteks Eclipse P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

English is the language of poets and kings, of minstrels and bards. A vernacular of unsurpassed subtlety and uncomparable diction. It is the spoken key that opens the lock of the world and should not be translated or mangled, thrashed or confused by dim-witted nincompoops whose elucidations bespeaks their near illiteracy.

In short: English plz

(Meant to be taken exceedingly nonsensically)

Haha! Ok känner mig övertalad

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Varför har intresset för norden exploderat helt plötsligt?

Permalänk
Medlem

Till de som hoppas på att man får se serier samtidigt så brukar andra HBO-filialer sända serierna en eller några dagar efter. Nu kan ju dock andra kanaler också betala för att sända på det sättet (så är det i UK t ex) så det handlar ju lite om att man får vad man betalar för.

Och självklart är HBO reklamfritt. Det är ju en betalkanal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Varför har intresset för norden exploderat helt plötsligt?

För att de kanske har insett att folk i norden laddar ner serier för att vi inte vill vänta 6 månader för att de sedan ska sändas på tv6?

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Fick en sjujävla ribba nyss Nej men skämt o sido. Ser fram emot den här kanalen i Sverige så sjukt mycket. Kommer man aldrig behöva skaffa fram deras serier via nätet längre (if u know what i mean).

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem

Mm, Band of Brothers världens bästa miniserie.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Återstår att se hur mycket det kommer kosta och hur utbudet ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Varför har intresset för norden exploderat helt plötsligt?

Dom har väl studerat siffror och äntligen fattat att lilla norden är en stor kassako. För det är ju ett faktum att vi ligger väldigt bra till när det kommer till mediepubliken.

Allt fler skiter i Tv och då antalet datoranvändare ökar hela tiden här, så är det inte så konstigt.

Jag hittade denna länken från internetstatistik

Sen att fler "vanliga människor" inser fördelen med att streama film/musik så växer snöbollen väldigt fort.

Tvärtom så tycker jag att det är konstigt att det har tagit så lång tid för dom, att fatta att norden är en stor guldgruva!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

skulle vara tevligt om dom håller koll på hur mycket pirat sifrorna kommer sunka om dom släpper programen samtidigt i usa som i svergie, kanske då skulle dom förstå att "pirat kirget" är ett krig om tjänster som är lätta och använda

Permalänk
Hedersmedlem

HBO är min favorit genom alla tider. Kommer de hit jublar jag!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Åh, trevligt värre!
HBO är en av få kanaler till och med jag skulle kunna tänka mig att betala för, och då sitter jag vid TVn bokstavligen 5 minuter i veckan.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem

Om jag har fattat det rätt så måste man i USA ha HBO via kabel-TV för att få tillgång till HBO GO, hoppas det inte blir så i vårt underbara land.

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

HBO är min favorit genom alla tider. Kommer de hit jublar jag!

bara dags att börja jubla då

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av goblin:

Om jag har fattat det rätt så måste man i USA ha HBO via kabel-TV för att få tillgång till HBO GO, hoppas det inte blir så i vårt underbara land.

I USA måste man ha ett kabel-TV-paket för att överhuvudtaget kunna prenumerera på HBO (och HBO GO får man endast om man har "vanliga" HBO), så ja. Man kan alltså inte endast införskaffa HBO GO i USA (detta har diskuterats mycket i USA bland TV-folk det senaste året). Vanligt folk vill ha tillgång endast till HBO utan att behöva prenumerera på de stora kabelbolagens paket (kostar ofta $50-70 per månad), medan HBO har ett långtgående samarbete med kabelbolagen som de tjänar mycket pengar på och inte vill riskera genom att erbjuda kunder direkttillgång till HBO.

Permalänk
Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sebastian19:

bara dags att börja jubla då

Och Temple Grandin, bland massor annat, var fantastisk. Claire Danes och HBO i magisk förening.

Jag ser det som det motsatta, riktiga kvalitetsproduktioner utan en massa reklam, som BBC fortfarande ibland är, och svensk TV förr. Tar tag i och speglar ämnen inga "kommersiella" kanaler skulle våga. Du är på fel spår alltså, som jag ser det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro