Nu är han i farten igen med annonser på blocket där han blåser folk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Instämmer, men just den koppling du nämner är ju det som gör att man så sakteliga arbetar sig upp i straffskalan;-) Blir lite moment 22 av hela situationen.

Mja, visst är det så. Själv skulle jag aldrig ens drömma om att ge mig på någon på det sättet för ett par sketna tusenlappars skull, inte ens när det som här är någon som verkligen förtjänar att bli sönderslagen. Avvägt mot hur hårt det kan bita en i röven, och risken för att det faktiskt också gör det, så är de pengarna och en kort stunds tillfredsställelse över att rättvisa har skipats ingenting.

Menade mest att om vissa skribenter i tråden är inställda på att göra det trots riskerna, så är det väl en god idé att göra det prydligt och göra vad man kan för att minimera risken för påföljder.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Varför tillåter Blocket honom att sätta in annonser när han gång på gång lurar människor och är dömd för brotten?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skorpan1:

Snälla meningen med mitt inlägg här var att varna folk från att göra affär med han och den annonse så att ni inte skulle bli blåsta. Och inte skicka hot mail och annat till han som är brottsligt. Utan att varna alla för att göra affär och bli blåsta. Alltså jag ville stoppa han från att blåsa andra på samma sätt han blåste mig på med denna annons. Så snälla sluta med att hota och andra dumheter.

Nu citerade du nog fel person. Det är inte jag som hotar någon.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Jag har 4 diskbråck och har sjukersätning bara inte så mycket att leva av varje månad tog mina sista pengar för att köpa dessa data saker av han pga mina är sönder och lånat en vänns saker tillfälligt, så nu har man varken pengar eller datasakerna så nu blir man utan både data och mat resten av månaden, man mår så jävla dåligt av detta, och polisen gör inget blocket låter annonsen ligga kvar än............
Och när man har denna värk jag har behöver mat medecin, datan går sönder man hittar något som man behöver för att kunna sitta vid datan, sedan tar man det man har och drar ner på maten pga kunna köpa det, sedan blir man blåst, varje lite motgång är som att bestiga ett jätte berg för min del då jag har så jävla ont värk svettningar dommningar mm pga diskbråcken. Hadde jag orkat så hadde jag åkt dit och köpt sakerna av han men nu orkar jag inte det pga min sjukdom, har inte råd att köpa nytt heller så det var lösningen att föra över pengar och få det skickat , så blir man blåst , nu mår man ju ännu sämmre pshykiskt ju pga detta inte nog med att man har dommningar värk kalsvettningar ....

Så även om du hade fått dina delar så hade du vart utan mat resten av månaden? utveckla gärna hur du tänkte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Varför tillåter Blocket honom att sätta in annonser när han gång på gång lurar människor och är dömd för brotten?

Så länge han betalar så skulle jag gissa att intresset från Blockets sida inte är mycket högre än att de tar ner varje individuell sida som har tillräckligt många anmälningar

Permalänk
Medlem

Jag mailade till honom strax efter första inlägget skrevs och fick svar att det jag ville ha var sålt.
Han svarade från: Leo K <precio-systems@hotmail.se>.

Permalänk
Medlem

Fan hatar när jag läser sådana här trådar, har själv blivit blåst på en telefon på 2500:- godtrogen som man är och allt har alltid funkat smärtfritt så gick jag på blåsningen. Den här personen (det kom fram att han var en riktig mästare på det ha gjorde) vi var väl ett 40 tal personer som gjorde den anmälan tillsammans där jag var spindeln i nätet. Fick från polisen när vi lämnade in anmälan att han aldrig hade sett en så noga och detaljerad anmälan under sina 20 år som polis. Även där for folk till adress men han hade stuckit till norge som han även där var efterlyst.

Tyvärr även om vi hade ett mycket bra material och väldigt mycket "bevis" så lades den ner och vi fick sedan info från hans grannar att han har åkt fast i thailand och sitter i fängelset där pga av obetalad hotellfaktura på 40k samt hot och förstörelse därborta.

Men jag hoppas verkligen att utfallet blir annorlunda för dig och hoppas att du iallafall på pengar el medicin för ev smärtor du har.

Än en gång hoppas det löser sig.
p.s annons anmäld

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

Usch för sånna människor! Säljer själv mycket blocket och nu kan jag förstå varför många frågar om jag kan ta bild på mitt ID och skicka.

TS hoppas det löser sig för dig, såg även att du hade köpt DDR3-minnen och jag har 2 st Corsair XMS3 på 2GB var om du skulle vilja ha, skickar gratis och bjuder på frakten no questions asked! Bara att skicka adress i PM så lägger jag de i brevlådan imorgon.

Har även anmält annonsen.

Permalänk
Inaktiv

Använd blocket paketet nästa gång du köper saker, du är helt säker och det kostar inte mycket extra

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av OnlyCasanova:

Usch för sånna människor! Säljer själv mycket blocket och nu kan jag förstå varför många frågar om jag kan ta bild på mitt ID och skicka.

TS hoppas det löser sig för dig, såg även att du hade köpt DDR3-minnen och jag har 2 st Corsair XMS3 på 2GB var om du skulle vilja ha, skickar gratis och bjuder på frakten no questions asked! Bara att skicka adress i PM så lägger jag de i brevlådan imorgon.

Har även anmält annonsen.

Ytterligare tusen gilla på denna folk!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag mailade honom för en vecka sedan. Nu förstår jag varför han inte svarade när jag frågade vart i Örebro jag kunde få titta på sakerna. Till TS: beklagar verkligen det inträffade

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Avstängd

Min far är polis och har varit det i 23 år nu, så jag kanske kan informera honom om detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av ApexViper:

Min far är polis och har varit det i 23 år nu, så jag kanske kan informera honom om detta

GÖR DET! Även jag har blivit lurad av samma snubbe, eller ja, nääästan... Det är ju verkligen extremt sorgligt att en sådan korkad bedragare som ger ut all sin information till alla som han lurar inte har blivit tagen än! Jag menar polis skulle kunna gripa honom på en eftermiddag!

Permalänk

Jag skulle aldrig köpa av någon som har inklippta bilder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hunterxx:

Jag mailade till honom strax efter första inlägget skrevs och fick svar att det jag ville ha var sålt.
Han svarade från: Leo K <precio-systems@hotmail.se>.

Samma sak för mig, det var sålt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Nu citerade du nog fel person. Det är inte jag som hotar någon.

Peru det var inte meningen att citera dig utan mer som ett helhets inlägg. Sorry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Så även om du hade fått dina delar så hade du vart utan mat resten av månaden? utveckla gärna hur du tänkte.

Inte utan mat utan istället för att käka kyckling fisk mm så får jag käka ärtsoppa brunabönor och billig mat och kanske inte alla dagar mat. Gjorde valet för att jag kände att jag kunde leva med det. Och det är riktigt att jag fått gjort det även om jag fått sakerna. Men det är ju inte det som var poängen utan den är att jag ville varna alla för denna annons och killen då han har gjort det förut finns trådar här ang han sedan 2008 - 2009 och framåt. Så det var just därför jag skrev ang detta, sedan berättade jag bara som det låg till. Sanningen alltså om historien.

Permalänk
Medlem

Annonsen är borta, någon som vet mer?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Annonsen är borta, någon som vet mer?

Nej men jag fick ett mail från blocket där jag skrev in diare anmällan på polisanmälan så kanske kan det vara blocket som tagit bort annonsen. Så här löd meddelandet från blocket:

Hej,
Tack för din anmälan. Om du känner dig säker på att du blivit bedragen bör du polisanmäla händelsen.
Vi har bifogat en fil med information till dig och uppgifter till polisen.
I dokumentet fyller du i ditt ärendenummer. Ärendenumret står i det här mailets ämnesrad längst upp. Det är viktigt att det kommer med i polisanmälan, så polisen får informationen om annonsören när de begär in den. Om du vill kan du ange din e-postadress också.
Vi vill att du svarar på detta mail och ger oss diarienumret på din polisanmälan. Allt för att underlätta samarbetet med polisen.
I enlighet med PUL kan vi endast lämna dessa uppgifter direkt till polisen. Om du inte önskar gå vidare med en polisanmälan i dagsläget kan vi skicka dina kontaktuppgifter till annonsören tillsammans med en uppmaning till denne att kontakta dig så att ni kan reda ut saken. Om du önskar att vi gör detta behöver vi veta vilka kontaktuppgifter du godkänner att vi vidarebefordrar. Exempelvis namn, telefonnummer och e-postadress.
Vi har tillsvidare registrerat och sparat undan de uppgifter vi har på denna annonsör för framtiden.
Hälsningar,
Blocket Kundsäkerhetscenter

Jag skickade dom både diareuppgifterna och att dom fick gå vidare på alla sätt även kontakta han och lämna mina uppgifter till han...
Så det kan vara blocket som spärrat och tagit bort hans annons...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Usch för sånna människor! Säljer själv mycket blocket och nu kan jag förstå varför många frågar om jag kan ta bild på mitt ID och skicka.

TS hoppas det löser sig för dig, såg även att du hade köpt DDR3-minnen och jag har 2 st Corsair XMS3 på 2GB var om du skulle vilja ha, skickar gratis och bjuder på frakten no questions asked! Bara att skicka adress i PM så lägger jag de i brevlådan imorgon.

Har även anmält annonsen.

Underbart att höra man blir ju gladare, inte för att få sakerna utan för att det finns sådana människor som dig.
Bara läsa att det finns människor som bryr sig är ju så underbart att läsa, det får en att må bättre....

Permalänk
Medlem

med

Skrivet av Skorpan1:

Jag har 4 diskbråck och har sjukersätning bara inte så mycket att leva av varje månad tog mina sista pengar för att köpa dessa data saker av han pga mina är sönder och lånat en vänns saker tillfälligt, så nu har man varken pengar eller datasakerna så nu blir man utan både data och mat resten av månaden, man mår så jävla dåligt av detta, och polisen gör inget blocket låter annonsen ligga kvar än............
Och när man har denna värk jag har behöver mat medecin, datan går sönder man hittar något som man behöver för att kunna sitta vid datan, sedan tar man det man har och drar ner på maten pga kunna köpa det, sedan blir man blåst, varje lite motgång är som att bestiga ett jätte berg för min del då jag har så jävla ont värk svettningar dommningar mm pga diskbråcken. Hadde jag orkat så hadde jag åkt dit och köpt sakerna av han men nu orkar jag inte det pga min sjukdom, har inte råd att köpa nytt heller så det var lösningen att föra över pengar och få det skickat , så blir man blåst , nu mår man ju ännu sämmre pshykiskt ju pga detta inte nog med att man har dommningar värk kalsvettningar ....

Fast högkostnadsskyddet innebär ju att meducinerna blir typ gratis efter ett tag, oavsett vad, surt.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

med

Fast högkostnadsskyddet innebär ju att meducinerna blir typ gratis efter ett tag, oavsett vad, surt.

Japp fast det sura i det hela är jag har brytnings period i juli så det kommer ta några inköp för mig innan jag kommer dit och det är ju en del pengar innan man kommer upp till gratis där ju vet ej exakt var det ligger idag men runt 2000kr är det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Japp fast det sura i det hela är jag har brytnings period i juli så det kommer ta några inköp för mig innan jag kommer dit och det är ju en del pengar innan man kommer upp till gratis där ju vet ej exakt var det ligger idag men runt 2000kr är det...

Tänkte bara säga att brytningsperiod är den dagen då man blir nollstäld och inte får någon rabbat på medecinen fören man når ett vist belopp så ökar rabatten i % gradvis så det tar ett tag innan man når till högkostnads tak och får gratis....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

med

Fast högkostnadsskyddet innebär ju att meducinerna blir typ gratis efter ett tag, oavsett vad, surt.

Vad en del ska kommentera ang att medecinen är gratis efter ett tag och högkostnadskortet högskydd, och att jag hadde varit utan mat ändå även fast jag fått sakerna. Visst är det så, men det var inte min mening att folk skulle tycka synd om mig. Utan det var det att jag ville upplysa alla ang att det fanns en person som sålde datorsaker på blocket, och inte skickade ut dom, så folk inte skulle bli lurade av han, sedan att jag tog upp hela historien var mer för att berätta sanningen av hela historien. Jag vet att det är mitt eget fel att jag inte har råd med mat alla dagar resten av månaden och att jag får dra mer från fisk, kyckling mm till ärtsoppa och billig mat resten av månaden och det har jag fått vilket fall som helst men medecin har jag hemma så det hadde jag klarat vilket fall som helst resten av månaden. Saken var det att jag inte hadde råd att köpa nya saker och kände att denna annons kunde jag få allt det jag behövde och behövde bara leva snålt äta billigt så kunde jag lämmna tillbaka kompisens saker som han behöver då det är hans sons saker som bor hos han varanan vecka. Så jag tog beslutet att leva snålt och klara det på det viset, och det hadde jag fått vilket fall som helst.
Men det var inte därför jag satte in annonsen min mening med att sätta in den var att varna alla andra från att bli lurade av denna person och denna annons som nu är bortplockad, och få upp ögonen på att han var tillbaka och lurade folk. Och snälla ha det i åtanke alla att han lätt kan sätta in en annons igen från någons annans dator ipadress så det är nog inte sista gången vi ser han på blocket , och det finns säker fler som är som han där ute på blocket så jag ville bara varna alla att ta det säkra före det osäkra när ni gör affär även fast det bara handlar om 50 kr så tänk er för.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Japp fast det sura i det hela är jag har brytnings period i juli så det kommer ta några inköp för mig innan jag kommer dit och det är ju en del pengar innan man kommer upp till gratis där ju vet ej exakt var det ligger idag men runt 2000kr är det...

Det brukar finnas möjlighet att få ett delbetalningsavtal, så man betalar ett par hundringar per månad året om (istället för att betala massor tills man når nivån för högkostnadsskyddet och sedan inget resten av året).

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamenerd:

Sveriges poliskår...

Tycker du verkligen sånt är polisens ansvar? Skrämmande....

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Det brukar finnas möjlighet att få ett delbetalningsavtal, så man betalar ett par hundringar per månad året om (istället för att betala massor tills man når nivån för högkostnadsskyddet och sedan inget resten av året).

ett par hundringar i mån är mycket för mig, då min ekonomi kraschade då jag skadade mig från att jobbat och fått rent ca 17-18 tusen i månaden till sjukersättning på ca 6500kr, jag bor i en 1a så billigt jag kan men ändå en hyra på 4500kr sedan är det elen ca 500kr i månaden, så 1500kr ska räcka till mat kläder medecin och mycket annat man behöver typ tandkräm toapapper mm. Jag har tänkt på det du skrev men måste dra ut på alla utgifter till ett min per månad, annars hadde det varit en bra ide. Jag vet vad jag pratar om och jag försöker att klara mig själv. Och jag ville bara upplysa ang hans annons försök förstå det, och jag är van att klara mig på det jag har och gör jag på mitt sätt så klarar jag mig.

OCH FÖRSÖK FÖRSTÅ DET ATT DET VAR ANNONSEN OCH ATT VARNA ANG BEDRAGAREN JAG SKREV DETTA INLÄGG, MEN SOM DET KÄNNS NU MED ALLA PÅHOPP ANG ATT JAG SKREV ATT JAG KOMMER HA DÅLIGT MED MAT OCH MEDECINEN SOM JAG BARA TOG UPP INTE ATT JAG INTE HADDE UTAN ATT SÅDANT KOSTAR , OCH ALLA PÅHOPP ANG DETTA NU SÅ KANSKE JAG INTE BORDE LAGT IN ANNONSEN OCH VARNAT FÖR HAN UTAN LÅTIT ANDRA BLI LURADE AV HAN ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Tycker du verkligen sånt är polisens ansvar? Skrämmande....

BEDRÄGERI ÄR VÄLL POLISENS ANSVAR ELLER HUR MENAR DU ?
sKA DOM INTE STOPPA BEDRÄGERI ELLER HUR MENADE DU?
SORRY OM JAG TOLKADE FEL MEN DET KÄNDES DÅ JAG LÄSTE DITT INLÄGG ATT DU MENADE ATT DOM INTE SKA SYSSLA MED BEDRÄGERI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

BEDRÄGERI ÄR VÄLL POLISENS ANSVAR ELLER HUR MENAR DU ?
sKA DOM INTE STOPPA BEDRÄGERI ELLER HUR MENADE DU?
SORRY OM JAG TOLKADE FEL MEN DET KÄNDES DÅ JAG LÄSTE DITT INLÄGG ATT DU MENADE ATT DOM INTE SKA SYSSLA MED BEDRÄGERI.

Snälla, skriv inte med caps, blir bara så satans jobbigt att läsa.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Snälla, skriv inte med caps, blir bara så satans jobbigt att läsa.

Sorry tänkte inte på att den var på rättat till det nu....