Gtx680 4gb i7 2600k orginalklock bottleneck va?

Permalänk
Medlem

Gtx680 4gb i7 2600k orginalklock bottleneck va?

Jao som topic lyder... Efter ett litet problem vågar ja inte överklocka min cpu just nu... fören jag får ordning på min kylning..
Men visst kommer min cpu va flaskhals åt mitt kort om jag fattat de rätt med orginalklock?

Sen är väl jag en sån med lite väl mycke pengar så antar att min burk må va lite overkill till det jag använder den till, Surfa lite på internet, kollar lite porr å så.. å spela lite diablo3 just nu... Så jag funderar vad finns de för spel så ja kan testa min dators fulla krafter med? har dock bara en sketen 60hz skärm som bara klarar av 1920x1080... så antar att jag hade klarat mig med mina 2 gtx 560 ti 1gb istället... men men.. är huvudet dumt får plånboken lida

Permalänk
Medlem

Om du bara spelar lite diablo 3 så räcker din gtx 560 kombo gott och väl. Varför köpa något nytt när du redan har ett enligt mig "för bra" system för bara surf och diablo III.

Och i7 2600k är en väldigt bra processor så du kommer nog knappast märka en bottleneck max med 1-2 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Om du bara spelar lite diablo 3 så räcker din gtx 560 kombo gott och väl. Varför köpa något nytt när du redan har ett enligt mig "för bra" system för bara surf och diablo III.

Och i7 2600k är en väldigt bra processor så du kommer nog knappast märka en bottleneck max med 1-2 fps.

har redan köpt... Varför bra fråga, alltid kul med nya prylar typ.. men som sagt, söker efter något nytt spel eller nå så man kan testa datorn kraft.. så man får någon nytta av de...

Okey.. va fint att den inte kommer flaska kortet med orginalklock

Permalänk
Avstängd

är du orolig för gen 2 bottleneck på gen 3 kort så är skillnaden nåra fps. Om du undrar om du har tillräckligt med cpu kraft, en 2600k skulle kunna driva 3st gtx 680 i sli utan större flaskhals

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk

När du porrsurfar då kommer det att flaska direkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Nej, bör inte flaskhalsa även om du kör i stock speed.