Inga undertexter till Boardwalk Empire S02, anledning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Inga undertexter till Boardwalk Empire S02, anledning?

Hur kommer det sig att det inte finns några svenska undertexter tillgängliga till Boardwalk Empire, säsong 2? I mina ögon var den första säsongen extremt lyckad, och jag förstår verkligen inte varför ingen verkar ha tagit sig tiden att texta avsnitten till fler säsonger än bara ettan.

En förklaring vore jättekul att höra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2001

Översätt själv då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Kryll:

Översätt själv då.

Det där var inte vad jag efterfrågade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Tillgänglig på vilket sätt då? Du vet väl att man inte får diskutera vad som helst på detta forum? Och hur ska vi veta anledningen till att ingen översatt? Som sagt, gör det själv om du inte hittar om det är så viktigt.

i5 4690k, Asus z97-E, 1x Samsung 1tb, 1x samsung 250gb, Crucial 250gb ssd, GTX 970 strix, 16gb ddr3 2400MHz, M2 silent pro 850w, Fractal Design R2, ASUS VG248, Windows 7 Ultimate x64. Sony xz1 Compact. SAAB 9-5 2.3t. Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av MyRus:

Tillgänglig på vilket sätt då? Du vet väl att man inte får diskutera vad som helst på detta forum? Och hur ska vi veta anledningen till att ingen översatt? Som sagt, gör det själv om du inte hittar om det är så viktigt.

Det känns som att det bör finnas någon bra anledning till att svenska undertexter inte finns tillgängliga, tycker du inte det? Det vore, exempelvis, väldigt konstigt om det inte existerade några som helst undertexter till miniserien Band Of Brothers.

Och ja, jag är medveten om att man inte får diskutera vad som helst i SweClockers forum – men att diskutera detta är lika ofarligt som att diskutera saker gällande torrent-program. Det har inte med illegal fildelning att göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HSTD
Registrerad
Dec 2004

En anledning kan vara att fler och fler kollar utan text, vi är ganska grymma på det engelska språket här i Sverige. Just Boardwalk emipre skulle jag tro är dessutom en ganska "lätt" serie att förstå utan text.

Att folk inte vill lägga ner timmar varje vecka på att göra texter utan att få någonting för det kan vara en annan anledning. Den första internet-generationen har vuxit upp och har inte tid med sånt längre. Och 90-talisterna är för lata....

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Kollar alltid med engelska sub, skönt ibland då man inte behöver fokusera vad dom säger.
Svenska subs är alltid så extremt dåligt översatta också så föredrar eng sub.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh