Amd Asus F1 A75-I Deluxe USB 3.0 Problem

Permalänk
Medlem

Amd Asus F1 A75-I Deluxe USB 3.0 Problem

God kväll kära sweclockare har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med!

Har ett Asus f1 A75-I Deluxe mobo som jag inte får igång usb 3.0 portarna på både portarna på I/O panelen samt den interna kontakten fungerar som usb 2.0 men inte 3.0.

Mina misstankar är att det är något strul med drivrutinerna, då jag inte får upp några enheter i enhetshanteraren om usb 3.0 har bara Usb host controller och liknande inget ang usb 3.0.

Då det är ett hudson D3 chipset på detta moderkort så ska usb 3.0 vara inbyggt i chipset alltså ska det räcka med chipset drivrutinerna för detta men när jag installerar via catalyst med avancerade inställningar så står det ingenting ang usb 3.0 men under installations filerna så finns drivers för 3.0 med, har försökt installera dem separat men utan framgång.

Undrar om det är några fler som haft samma problem och skulle hemskt gärna vilja ha lite hjälp.

Det jag gjort för att försöka avhjälpa problemet är att uppdatera bios till sista verisionen samt formaterat datorn och försökt med både nerladdade drivtutiner från asus samt med skivan! OCH kollar så att usb 3.0 står som enable i bios. Kör win 7 64 Ultimate

Då jag uppdaterade bios och startade för första gången så hittade den inte boot disken men fick tvångs boota den och då reagerade den på usb 3.0, men nästa gång jag startade så var detsamma sak inget usb 3.0.