Permalänk
Medlem

Kommer det flaskhalsa?

Har nyss köpt ett GTX 570 grafikkort och behöver nu uppdatera min processor. Jag undrar då, som titeln påpekar, om en Intel Core 2 Quad Q8300 2,5GHz processor kommer flaskhalsa mitt grafikkort? Om den gör det, är det någon ide att överklocka den?

EDIT: Det är först och främst tänkt att det ska klara Battlefield 3

Tacksam för svar

Permalänk

Det beros helt på vad du ska göra. Men i många spel kommer den inte göra det. Det finns risk för det i bf3 men inte några andra spel vad jag kan komma på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Det beros helt på vad du ska göra. Men i många spel kommer den inte göra det. Det finns risk för det i bf3 men inte några andra spel vad jag kan komma på

Det är tänkt att spelas Battlefield med den :/

Permalänk
Avstängd

jag tror den kommer bottna

Permalänk
Medlem

Kan nog bli lite tajt med BF3 med den faktiskt.

Permalänk
Medlem

Metro 2033 dras på max settings med ankompanjon av en q8300. Så mitt svar är nej.

Permalänk
Medlem

I spel kan det flaska lite, men inte så mycket att det är värt att byta prolle än, vänta till Haswell om något

Permalänk

BF3 på mindre

Jag har kört BF3 på Intel® Core™2 Quad Processor Q6600 (8M Cache, 2.40 GHz) och ett GTI 560 ti. Men visst, jag var inte helt nöjd. Men med ett dåligt moder kort och lite minne. Klart du ska överklocka. Kan funka smidigt.

-OrkaM-

Permalänk
Medlem

Sitter på Q9550 (visst en helt annan klass...) och ett 7970 och CPUn ligger klickad på 3.4ghz... känns otroligt bra å stabilt. Frågan är om du kanske kan skruva upp frekvensen lite på prollen? Annars tror jag det funkar fint stock men lite mer kräm i CPUn är inte fyskam!