Installationsproblem med DayZ

Permalänk
Medlem

Installationsproblem med DayZ

För er som hittat hit från Google, kika ner.
Hej,

Har ett problem nu när jag installerat DayZ. Jag använder Play withSIX och nu när jag valt mod osv och ska joina får jag upp en loadingscreen och så står det "Bad version, join rejected" eller något sådant, någon som har någon aning om vad det är? När jag ska Launcha spelet står det att jag saknade cba_ui_helper eller något sådant, hur får man den?

Någon som känner med mig när det alltid måste krångla med installationer av spel? Hjälp uppskattas hur som helst enormt.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

cba_main requires addon cba_ui_helper stog det.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Jag har nu uteslutit problemet. I programmet Play withSIX ska man ange install dir när man tryckt "Settings". Det jag inte kan ange är det 3:e alternativet dvs "Mods Installation Path", här vet jag inte vad jag ska välja. Jag har prövat att välja @DayZ mappen och AddOns mappen inuti den utan resultat.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Min tidigare hypotes var fel, jag är nu närmre problemet än någonsin. Det verkar som att min version utav play withSIX installerar 1.7.2.4 versionen utav day-z och inte 1.7.2.5 då de flesta servrar är just 1.7.2.5. Då undrar jag nu för att avsluta min 3 timmar långa felsökningssession utan musik eller sällskap, hur får jag mitt Play withSIX att installera 1.7.2.5 och inte 1.7.2.4?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

JA!!! För er som hittat hit från Google så var problemet enkelt löst, man måste bara ticka ur alla boxar förutom "Update to preRelease versions" och "run through steam" för er som gör det.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

JA!!! För er som hittat hit från Google så var problemet enkelt löst, man måste bara ticka ur alla boxar förutom "Update to preRelease versions" och "run through steam" för er som gör det.

Grattis Hojta till om du vill teama upp. Jag lirar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrX:

Grattis Hojta till om du vill teama upp. Jag lirar nu.

Gärna! Skype: Razorsebbe. 15 år men mogen och redo att spöa zombiebutt. Annars Steam Deluxelol2

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Bra att du uppdaterat med lösning, hatar att googla problem och kommer till trådar som berättar problemet men avslutas med; "Problemet är löst, tråd kan låsas!"

GJ! Som HerrX säger, säg till om du behöver folk att spela med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrooK:

Bra att du uppdaterat med lösning, hatar att googla problem och kommer till trådar som berättar problemet men avslutas med; "Problemet är löst, tråd kan låsas!"

GJ! Som HerrX säger, säg till om du behöver folk att spela med!

Till som satan, är ensam som vargen

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Till som satan, är ensam som vargen

Har du mumble? Annars kör vi skype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrX:

Har du mumble? Annars kör vi skype.

min skype är frookn (tror jag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrooK:

min skype är frookn (tror jag)

Spelar du nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrX:

Spelar du nu?

Inte EXAKT nu, men jag kan hoppa in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrX:

Har du mumble? Annars kör vi skype.

Adda Frookn på skype så kör vi tre imorgon :).

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Adda Frookn på skype så kör vi tre imorgon :).

Imorgon kommer jag sova