Skrattretande dyr dator från Mediamarkt..

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Märkesjeans som antagligen ser exakt ut som vanliga jeans förutom det faktum att det står levis på dem

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-...

Elgiganten i ett nötskal.. Eller snarare Acer.. Prestanda monster? Med ett GT630 i sig? Det om något är en lögn.

Angående Heaton så är hans trovärdighet lika med noll.. iaf hos mig. Minns för ett tag sen när någon länkade en av hans överprisade "produkter". Då påstod han seriöst att ett GTX570 maxar BF3 på ulta i Multiplayer.. Vilket i verkligheten inte är sant för fem öre. Ett GTX 570 får slut på minne gaska fort.

Det där är ju bara löjligt! Min dator ÄR bättre än den och min kosta 1000kr mindre...

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drefk2000:

Jag mailade de här rackarna och påpekade att det knappast är universums snabbaste.
Det här svaret fick jag:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tjena <namn>,

Tack för att du påtalade detta! Vi har helt enkelt glömt att uppdatera till version 2.0 i beskrivningen. Det sitter numera 2 x GTX 680 samt 12 kärnig Ivy Bridge i denna.

Skall uppdateras snarast
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En 12 kärnig IVY? Har de uppfunnit den själv?
Tomtar

Ommfg, 12 kärnig cpu? Hur fan kan man glöma att uppdatera beskrivningen på en produkt som kostar 44 000? Alltså det verkar vara något skumt med detta. Om de trots detta uppdaterar beskrivningen med falsk marknadsförig kommer jag anmäla demför falsk marknadsföring. Det finns väll inga 12 kärniga ivy bridge? Och även om det skulle finnas så skulle de inte vara anpassade till spel. 2x gtx 680 kan man fixa själv och ändå få en fetare dator för samma pris, eller mindre.

Heaton och elmor är verkligen dumma i huvudet, eller de clownerna som är bakom den siten. Om de ska driva en verksamhet gör det på ett någorlunda hederligt sätt. Om de inte kan om datorer så kanske de borde byta yrke, eftersom detta är fan inte rätt.

Eller de kanske tänker nån dual cpu moderkort med två stycken cpu på 6 kärnor var, typ i7 eller något. Evga modekrort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drefk2000:

Jag mailade de här rackarna och påpekade att det knappast är universums snabbaste.
Det här svaret fick jag:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tjena <namn>,

Tack för att du påtalade detta! Vi har helt enkelt glömt att uppdatera till version 2.0 i beskrivningen. Det sitter numera 2 x GTX 680 samt 12 kärnig Ivy Bridge i denna.

Skall uppdateras snarast
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En 12 kärnig IVY? Har de uppfunnit den själv?
Tomtar

...eller så är det planerat vara kommande Ivy Bridge-E i den (då det sitter Sandy Bridge-E i den nu), men som har drabbats av förseningar, så det finns inget att uppdatera i dagsläget mer än texten som stämde för 6 månader sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Min dator är i närheten, eller hur? Jag betalade mindre. Den andra som länkades till retar mig ännu mer. Universums snabbaste komponenter skriver de.. Det är fan på gränsen till bedrägeri.

rättelse, KÄNDA universums snabbaste komponenter. Grabbarna på planet X håller inte med, iofs så känner vi inte till dem än.. inte förens vi skickar iväg en fet stråle genom rymden. If you know what I'm saying

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

...eller så är det planerat vara kommande Ivy Bridge-E i den (då det sitter Sandy Bridge-E i den nu), men som har drabbats av förseningar, så det finns inget att uppdatera i dagsläget mer än texten som stämde för 6 månader sedan

I svaret stod det ju "Det sitter numera 2 x GTX 680 samt 12 kärnig Ivy Bridge i denna."

Det är ju en ren lögn hur du än vrider det. Ivy-E finns inte ute och vi vet inte helt säkert att den ens dyker upp. Intel har ändrat sig fram och tillbaka flera gånger. Just nu säger de att den ska släppas, men tills den faktiskt finns kan man inte säga att det sitter en i datorn man försöker sälja.
12 kärnig kommer den inte vara i alla fall, 6 kärnig och 12 trådad.. Skillnad

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drefk2000:

I svaret stod det ju "Det sitter numera 2 x GTX 680 samt 12 kärnig Ivy Bridge i denna."

Det är ju en ren lögn hur du än vrider det. Ivy-E finns inte ute och vi vet inte helt säkert att den ens dyker upp. Intel har ändrat sig fram och tillbaka flera gånger. Just nu säger de att den ska släppas, men tills den faktiskt finns kan man inte säga att det sitter en i datorn man försöker sälja.
12 kärnig kommer den inte vara i alla fall, 6 kärnig och 12 trådad.. Skillnad

Men för att lyfta frågan helt annorlunda...har du tänkt köpa denna dator? om inte, varför bryr du dig ens då, t.o.m så mycket att du mailar dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Men för att lyfta frågan helt annorlunda...har du tänkt köpa denna dator? om inte, varför bryr du dig ens då, t.o.m så mycket att du mailar dem?

För att någon annan kanske köper den och blir lurad. Man kan tänka på någon annan än sig själv också.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Men för att lyfta frågan helt annorlunda...har du tänkt köpa denna dator? om inte, varför bryr du dig ens då, t.o.m så mycket att du mailar dem?

Något säger mig att du är den typen av person som kan se en annan person misshandla en tredje person utan att göra något åt det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Detta fick jag som svar:

"Hej Adam,

Det var värst vad folk lyckas hitta denna burk
Jag svarade en annan kille idag att vi glömt uppdatera
Beskrivningen till version 2.0. Det sitter numera 2 st GTX 680
och en Ivy Bridge 12 kärnig processor i den.

Grejjen är också att detta är en modell som är beställd av mediamarkt och prissatt efter deras riktlinjer.

Vi har en annan modell med vanlig 6 kärnig prolle med i övrigt samma specifikationer för 29.000 överklockad och klar. Dessutom med 2 års garanti på överklockningen.

Regards / MVH

Niklas Fischier
Heat Gaming
niklas@heat-gaming.com
+46 70 921 44 02"

Saken är den det finns ingen ivy bridge processor med 12 kärnor, och 2 års garanti lämnar ju många datorbutiker som monterar åt en, även om man överklockar själv. Herregud vilket skämtföretag, jag skäms nästa själv.

http://www.heat-gaming.se/om-heat-gaming/team-heat-gaming

Notera deras smeknamn, "fifflaren" det passar verkligen in på deras produkter som de säljer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Något säger mig att du är den typen av person som kan se en annan person misshandla en tredje person utan att göra något åt det.

Absolut inte, men det är en helt annan sak, känner någon för att betala för en överprisad produkt så låter jag denne göra det, inget som min plånbok lider av

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Uppdatering:

"Hej igen,

Du har rätt igen
Så går det när man skall se på film samtidigt som man svarar.
Den finns i två utföranden. En med en 3960x (Sandy) och en med 3770K (Ivy)

De säljs just nu för samma pris, och jag håller med om att prispunkten är hög. Men det är våra återförsäljare som bestämmer utpriset, inte vi. Det är en modell de har beställt av oss för att motsvara en prispunkt de själva har satt. Som om du också märker så säljer vi inga datorer direkt själva, utan bara via återförsäljare.

Som jag sa innan så är Battlecruiser ett vettigare alternativ med 3770K, 16GB ram samt dubbla GTX 680 för 29.000 ett betydligt bättre alternativ.

Anledningen till att vi inte hunnit uppdatera produkterna är att vi inte helt släppt vår 2.0 serie till alla återförsäljare. Den släpptes av oss först 4:e augusti.

Vi ber ju som sagt om ursäkt för att det kan vara missvisande, men det går ju inte att beställa dessa datorer, så vi känner inte att vi lurar folk att köpa "fel" dator.

Just nu försöker jag bara förklara så gott det går på alla frågor tills vi får produkterna uppdaterade.

Hoppas du förstår situationen och att du känner att officiellt uttalande till Emil, Jonas och Edin inte är nödvändigt."

Vad säger ni?

Permalänk
Skrivet av Az1337:

Detta fick jag som svar:

"Hej Adam,

Det var värst vad folk lyckas hitta denna burk
Jag svarade en annan kille idag att vi glömt uppdatera
Beskrivningen till version 2.0. Det sitter numera 2 st GTX 680
och en Ivy Bridge 12 kärnig processor i den.

Grejjen är också att detta är en modell som är beställd av mediamarkt och prissatt efter deras riktlinjer.

Vi har en annan modell med vanlig 6 kärnig prolle med i övrigt samma specifikationer för 29.000 överklockad och klar. Dessutom med 2 års garanti på överklockningen.

Regards / MVH

Niklas Fischier
Heat Gaming
niklas@heat-gaming.com
+46 70 921 44 02"

Saken är den det finns ingen ivy bridge processor med 12 kärnor, och 2 års garanti lämnar ju många datorbutiker som monterar åt en, även om man överklockar själv. Herregud vilket skämtföretag, jag skäms nästa själv.

http://www.heat-gaming.se/om-heat-gaming/team-heat-gaming

Notera deras smeknamn, "fifflaren" det passar verkligen in på deras produkter som de säljer.

Haha 12-kärnig Ivy LOL!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Ja, det där företaget har ju gjort fin reklam för sig här på swec.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drefk2000:

Jag mailade de här rackarna och påpekade att det knappast är universums snabbaste.
Det här svaret fick jag:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tjena <namn>,

Tack för att du påtalade detta! Vi har helt enkelt glömt att uppdatera till version 2.0 i beskrivningen. Det sitter numera 2 x GTX 680 samt 12 kärnig Ivy Bridge i denna.

Skall uppdateras snarast
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En 12 kärnig IVY? Har de uppfunnit den själv?
Tomtar

Tror kille förväxlar trådar med fysiska kärnor. För att sedan även förväxla SB-E med Ivy bridge. Dock även om det sitter 2x GTX 680 i datorn ska den inte kosta 45k utan snarare 25k.

Skrivet av Az1337:

Detta fick jag som svar:

"Hej Adam,

Det var värst vad folk lyckas hitta denna burk
Jag svarade en annan kille idag att vi glömt uppdatera
Beskrivningen till version 2.0. Det sitter numera 2 st GTX 680
och en Ivy Bridge 12 kärnig processor i den.

Grejjen är också att detta är en modell som är beställd av mediamarkt och prissatt efter deras riktlinjer.

Vi har en annan modell med vanlig 6 kärnig prolle med i övrigt samma specifikationer för 29.000 överklockad och klar. Dessutom med 2 års garanti på överklockningen.

Regards / MVH

Niklas Fischier
Heat Gaming
niklas@heat-gaming.com
+46 70 921 44 02"

Saken är den det finns ingen ivy bridge processor med 12 kärnor, och 2 års garanti lämnar ju många datorbutiker som monterar åt en, även om man överklockar själv. Herregud vilket skämtföretag, jag skäms nästa själv.

http://www.heat-gaming.se/om-heat-gaming/team-heat-gaming

Notera deras smeknamn, "fifflaren" det passar verkligen in på deras produkter som de säljer.

Killen har inte ens grundläggande kunskaper så han sitter nog inte och ljuger (medvetet tala osanning) utan kan helt enkelt inte mer. 12 kärnig IVY B.. Ja den var bra den.. Senare 6 kärnig SB-E med 12 trådar.

Skrivet av Flux69:

Men för att lyfta frågan helt annorlunda...har du tänkt köpa denna dator? om inte, varför bryr du dig ens då, t.o.m så mycket att du mailar dem?

Varför bryr DU DIG? Låt folk skriva vad de vill..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Absolut inte, men det är en helt annan sak, känner någon för att betala för en överprisad produkt så låter jag denne göra det, inget som min plånbok lider av

Skickades från m.sweclockers.com

I min naiva värld så trodde jag att det var just sådana här saker vi skulle varna/uppmärksamma varandra på
så att vi inte blir blåsta av överprisade "skit-produkter".
Inte alla har den kunskapen som du tydligen besitter, utan andra köper hela paketlösningar och i detta fallet skulle
de (i mitt tycke) bli ordentligt blåsta.
Det är knappast så att någon, som du skriver "känner för att betala för en överprisad produkt"

/Luddtuss

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Känns ändå riktigt prisvärt jämfört med en sån här:

http://store.apple.com/se-business/browse/home/shop_mac/famil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinSko:

Känns ändå riktigt prisvärt jämfört med en sån här:

http://store.apple.com/se-business/browse/home/shop_mac/famil...

Vadårå? det är ju en mac!
Bara Apple loggan är ju värd 20k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Vadårå? det är ju en mac!
Bara Apple loggan är ju värd 20k.

Kan man köpa dem utan logga?

Isåfall är jag klart intresserad!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinSko:

Kan man köpa dem utan logga?

Isåfall är jag klart intresserad!

Det går men då måste du först ta kontakt med Apple som tar en summa för att ta bort den åt dig.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det går men då måste du först ta kontakt med Apple som tar en summa för att ta bort den åt dig.

De tar typ 20k + arbetskostnad då, antar jag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinSko:

Känns ändå riktigt prisvärt jämfört med en sån här:

http://store.apple.com/se-business/browse/home/shop_mac/famil...

Så denna är mer prisvärd då menar du

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=3988869&hbx...

Att ta upp Mac Pro i det hela som inte är en konsumentdator är bara idiotiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Så denna är mer prisvärd då menar du

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=3988869&hbx...

Att ta upp Mac Pro i det hela som inte är en konsumentdator är bara idiotiskt

Struntprat...

En dator är en dator. Det finns inget som heter "konsumentdator", och det är ingenting i en Mac Pro som skulle avskräcka någon konsument från att köpa den. Annat än prislappen då. Tvärtom skulle många "konsumenter" gärna köpa en Mac Pro, ifall den bara inte vore så hutlöst dyr i förhållande till motsvarande hårdvara utan äpple på lådan.

Men du kanske liksom Apple anser att en RIKTIG dator med möjlighet att uppgradera grafikkort och sätta i flera hårddiskar är för "avancerat" för vanligt folk? En noggrant förseglad allt-i-ett burk fylld med åldrande teknologi duger liksom för plebsen...

Faktum är att Apple tar saftigt betalt för sina produkter, och allt-i-ett lösningen gör dem ännu dyrare i längden. När du vill byta EN del i en iMac tvingas du byta ut hela rasket. Som resultat sitter många Mac-ägare med extremt gamla datorer, för de har inte råd att hålla sig uppdaterade.

Den här tråden handlar om datorer som säljs till överpris, och min kommentar är 100 % relevant och on-topic.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinSko:

Struntprat...

En dator är en dator. Det finns inget som heter "konsumentdator", och det är ingenting i en Mac Pro som skulle avskräcka någon konsument från att köpa den. Annat än prislappen då. Tvärtom skulle många "konsumenter" gärna köpa en Mac Pro, ifall den bara inte vore så hutlöst dyr i förhållande till motsvarande hårdvara utan äpple på lådan.

Men du kanske liksom Apple anser att en RIKTIG dator med möjlighet att uppgradera grafikkort och sätta i flera hårddiskar är för "avancerat" för vanligt folk? En noggrant förseglad allt-i-ett burk fylld med åldrande teknologi duger liksom för plebsen...

Faktum är att Apple tar saftigt betalt för sina produkter, och allt-i-ett lösningen gör dem ännu dyrare i längden. När du vill byta EN del i en iMac tvingas du byta ut hela rasket. Som resultat sitter många Mac-ägare med extremt gamla datorer, för de har inte råd att hålla sig uppdaterade.

Den här tråden handlar om datorer som säljs till överpris, och min kommentar är 100 % relevant och on-topic.

Ett riktigt...dåligt försvar av någon som vägrar inse att han har fel och bara vill ha sista ordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Ett riktigt...dåligt försvar av någon som vägrar inse att han har fel och bara vill ha sista ordet

Hmmm. Du kan alltså inte bemöta mitt argument?

Det är OK, du kan få ha den här tråden för dig själv, jag har tappat lusten att tala med dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flux69:

Ett riktigt...dåligt försvar av någon som vägrar inse att han har fel och bara vill ha sista ordet

Du menar som du gör nu? Städa upp på din egen gård innan du gnäller på andras..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds