Nya Paragon systemet

Permalänk
Medlem

Nya Paragon systemet

Vad tycks om nya Paragon systemet som kommer införas i D3?
I princip lägger det till 100 nya levlar när man väl nått 60 och varje level ger bas stats samt permanent MF och GF.

http://us.battle.net/d3/en/blog/6968517/

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jahapps, dags att byta tillbax till en röd sten i hjälmen igen då
Ska bli nice att levla lite igen, men det känns lite obalanserat utan att lägga in en ny svårighetsgrad på något sätt?
Jag menar när man är uppe i Paragon lvl 100 kan man ju förmodligen farma Act4 på en pisskvart. Lär ju regna ut items på (RM)AH när alla* kutar runt med konstant 300 MF samt sin top-gear.

*de som nu orkar spela upp till Paragon lvl 100

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Hedersmedlem

Fucking awesome!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Faktiskt en jäkligt bra lösning måste jag säga, då kanske det kan bli kul och spela igen!

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst så noga men skummade igenom det. Idén är intressant, men kommer det inget nytt content? Med 1.0.4 och alla klass-buffar, och även alla mob-nerfs, så kommer allting vara ännu enklare än det faktiskt redan varit länge nu med lite gear, och nu detta?

Kul att se att Blizzard åtminstone försöker.. de försöker nog bara inte tillräckligt.. om de inte har fler överraskningar..

Permalänk
Medlem

Riktigt fint, nu känns det som det alltid komemr att vara värt att nöta eftersom man alltid tjänar något på det

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

To little to late för min del med GW2 för dörren. Är ju kul att de iaf försöker och man kan ju hoppas att det funkar. Tycker ju att de åtminstone kunde hintat till att de tagit ideen direkt från Kripparian, men men, sånt kan man ju inte förvänta sig av Blizz längre :/

Permalänk
Medlem

Äntligen!!!

Jag har länge talat mig varm om hur dumt det är med MF på gear och att det istället skulle övergå till något man gör genom att spela. Jag trodde dock inte att det skulle hända så jag är otroligt positivt överraskad.

Detta ger både ett nytt mål att sträva mot, samt att de sköter utfasningen av MF gear snyggt (dvs att det tar ett tag att uppnå, och inte går över flera karaktärer heller). Definitivt ett steg i rätt riktning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

Jahapps, dags att byta tillbax till en röd sten i hjälmen igen då
Ska bli nice att levla lite igen, men det känns lite obalanserat utan att lägga in en ny svårighetsgrad på något sätt?
Jag menar när man är uppe i Paragon lvl 100 kan man ju förmodligen farma Act4 på en pisskvart. Lär ju regna ut items på (RM)AH när alla* kutar runt med konstant 300 MF samt sin top-gear.

*de som nu orkar spela upp till Paragon lvl 100

Det lär väl dröja lite tills folk är uppe på Paragon 100 i någon större skala och man kan ju hoppas att de tills nästa patch (eller när nu timingen blir rätt med att folk levlat) hittar på något nytt för att erbjuda större svårighetsgrad.

I D2 kom det ju inte förrän i patch 1.10 (om jag minns siffran rätt) och det dröjde länge innan den kom. I D3 har de ju siktat lite högre från början med Inferno så nu när de både gör det lättare, samt ger ny levling, så kan man ju tänka sig att de funderat över svårigheten också. Man får i alla fall hoppas på det.

Permalänk
Medlem

Fan va drygt. Om alla har maxMF kommer det ju aldrig droppas blåa items och alla kommer få det bästa direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Fan va drygt. Om alla har maxMF kommer det ju aldrig droppas blåa items och alla kommer få det bästa direkt?

Det tar lika långt tid att ta sig från lvl 59 till 60 som det gör att nå lvl 1 i Paragon. Sedan tar det väl ännu längre tid för varje lvl, så det lär ta lång tid innan många kommer till lvl 100. För den räknar väl inte tillbaka, alla börjar från patch på lvl 1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Fan va drygt. Om alla har maxMF kommer det ju aldrig droppas blåa items och alla kommer få det bästa direkt?

Jag tror du missuppfattat hur lång tid det kommer att ta för att levla till 100 Paragon för en karaktär. Blåa prylar slutar ju vara värda något (annat än i rejäla undantagsfall) långt innan man tar sig igenom Inferno, och att levla upp Paragon kommer ta avsevärt mycket mer tid än så. Har man inte bra utrustning när man klarat det är det något rejält fel.

För övrigt droppar det ju blå, vita och grå prylar även vid väldigt hög MF, samt att sannolikheten för att få ett helt perfekt rollat item till din karaktär är rätt låg, för att uttryka sig väldigt milt.

Skrivet av Stich:

Det tar lika långt tid att ta sig från lvl 59 till 60 som det gör att nå lvl 1 i Paragon. Sedan tar det väl ännu längre tid för varje lvl, så det lär ta lång tid innan många kommer till lvl 100. För den räknar väl inte tillbaka, alla börjar från patch på lvl 1?

Ja, alla lär börja på level 1.

Permalänk
Medlem

Vänta VA!! Det är en bra början men menar ni att de flushar servrarna så alla börjar om från lvl 1!!??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

Vänta VA!! Det är en bra början men menar ni att de flushar servrarna så alla börjar om från lvl 1!!??

Skickades från m.sweclockers.com

Nej självklart gör de inte det, folk syftar på att ingen kommer starta med massa Paragon levlar för att de spelat mycket innan patchen utan alla som är på 60 börjar på samma nivå.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Nej nej, du börjar på lvl1 paragon, inte lvl1 på karaktären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

Vänta VA!! Det är en bra början men menar ni att de flushar servrarna så alla börjar om från lvl 1!!??

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, din char kommer att vara lvl 60 och sen ha en paragon level också mellan 1 och 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Det tar lika långt tid att ta sig från lvl 59 till 60 som det gör att nå lvl 1 i Paragon. Sedan tar det väl ännu längre tid för varje lvl, så det lär ta lång tid innan många kommer till lvl 100. För den räknar väl inte tillbaka, alla börjar från patch på lvl 1?

Nå lvl 100 i Paragon kommer ta lika lång tid som att nå lvl 99 i Diablo 2. Väldigt många som inte har någon aning om vad det innebär.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Tycker att det verkar nice. Progression är progession även om det inte går fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Nå lvl 100 i Paragon kommer ta lika lång tid som att nå lvl 99 i Diablo 2. Väldigt många som inte har någon aning om vad det innebär.

Om inte ännu längre tid, var någon som la upp ett exempel på hur mycket xp man fick från en act3 inferno mob samt totala mängden XP man behöver för level 100 paragon, det var strax över 5 millioner kills om jag minns rätt. Plocka bort ca 1/3 av det i och med NV buffen och det är fortfarande en sjuk massa monster!

Som exempel har jag totalt 150k kills än så länge med 3 st level 60 chars och 220h game time.

Och även om det "bara" tar lika lång tid som att nå lvl99 i d2 är det en sjuk bedrift att nå utan att bota

ps, blev bara lvl97 i d2 som högst på ladder och det tog många timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det lär väl dröja lite tills folk är uppe på Paragon 100 i någon större skala och man kan ju hoppas att de tills nästa patch (eller när nu timingen blir rätt med att folk levlat) hittar på något nytt för att erbjuda större svårighetsgrad.

I D2 kom det ju inte förrän i patch 1.10 (om jag minns siffran rätt) och det dröjde länge innan den kom. I D3 har de ju siktat lite högre från början med Inferno så nu när de både gör det lättare, samt ger ny levling, så kan man ju tänka sig att de funderat över svårigheten också. Man får i alla fall hoppas på det.

Ja precis det är det jag menar, jag hoppas att de tänkt ut nästa steg ordentligt redan nu, om de vill ha ett långlivat spel

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

Ja precis det är det jag menar, jag hoppas att de tänkt ut nästa steg ordentligt redan nu, om de vill ha ett långlivat spel

Ja, och med tanke på att de verkar satsa på rätt stora ändringar i patch 1.1 så är de ju dumma om de inte börjar planera för effekterna vad de gjort tidigare.

Fast de kan ju få börja med att ge ett datum för 1.0.4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

Jahapps, dags att byta tillbax till en röd sten i hjälmen igen då
Ska bli nice att levla lite igen, men det känns lite obalanserat utan att lägga in en ny svårighetsgrad på något sätt?
Jag menar när man är uppe i Paragon lvl 100 kan man ju förmodligen farma Act4 på en pisskvart. Lär ju regna ut items på (RM)AH när alla* kutar runt med konstant 300 MF samt sin top-gear.

*de som nu orkar spela upp till Paragon lvl 100

Max du kan få (gear inkluderat) med NV är 375%, så då spelar inte MF-gear någon roll längre.
Men som du pekade ut .. Det kommer vara ytterst få som någonsin når Paragon 100

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk

För er som vill ha lite perspektiv på saker och ting.
Att levla level 100 kräver 322 miljarder (322 560 000) exp, detta är alltså 134 gånger mer än att levla level 60 som endast krävde 2.4 miljoner (2 402 500) exp. Det var någon som även räknat att det krävs 1 327 543 mobs (iLvl 63) om man har 75% NV buff hela tiden från 0-100.
Källa: http://www.diablofans.com/news/1320-paragon-level-exp-chart/

Räknade lite.
Här är all exp som behövs.
1-10 = 136800000
1-20 = 417580000
1-30 = 842380000
1-40 = 1349321920
1-50 = 2062121920
1-60 = 2918651920
1-70 = 3782761360
1-80 = 5124409360
1-90 = 7194929360
1-100 = 1.0032172936 x10^10

EDIT: Detta om mina beräkningar stämmer och om exp-charten stämmer.
EDIT 2: Det är som att lvla 59-60 417 gånger.
EDIT 3: Att levla en klass till 100 tar ca 7000 timmar om du har en hög exp-rate, det blir ca 2 år om du spelar 10 timmar om dagen.
Att levla alla klasser tar alltså 35 000 timmar, eller 1458 dygn. 10 år.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jäklar! dags att installera D3 igen ;D trötta efter att ha klarat av alla acter på inferno normal, men detta verkar nice juh!

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk

Coolt då kan man ju spela vidare ett tag då!!!!!

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Yo dawg we heard you like grinding so we put levels in yo levels so you can grind while you grind

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

För er som vill ha lite perspektiv på saker och ting.
Att levla level 100 kräver 322 miljarder (322 560 000) exp, detta är alltså 134 gånger mer än att levla level 60 som endast krävde 2.4 miljoner (2 402 500) exp. Det var någon som även räknat att det krävs 1 327 543 mobs (iLvl 63) om man har 75% NV buff hela tiden från 0-100.
Källa: http://www.diablofans.com/news/1320-paragon-level-exp-chart/

Räknade lite.
Här är all exp som behövs.
1-10 = 136800000
1-20 = 417580000
1-30 = 842380000
1-40 = 1349321920
1-50 = 2062121920
1-60 = 2918651920
1-70 = 3782761360
1-80 = 5124409360
1-90 = 7194929360
1-100 = 1.0032172936 x10^10

EDIT: Detta om mina beräkningar stämmer och om exp-charten stämmer.
EDIT 2: Det är som att lvla 59-60 417 gånger.
EDIT 3: Att levla en klass till 100 tar ca 7000 timmar om du har en hög exp-rate, det blir ca 2 år om du spelar 10 timmar om dagen.
Att levla alla klasser tar alltså 35 000 timmar, eller 1458 dygn. 10 år.

jäklar detta kommer ta tid. Men det blir jäkla kul

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att det e lite väl hög EXP som krävs? 2 år om man spelar 10 timmar per dag? lite overkill kanske....

Lirar man 2 timmar per dag i snitt som kanske d e normalt att göra så tar d alltså 10 år....ganska sjukt. Spelet lär ju tappa sin charm långt innan dess liksom.

Kör du en bot, som kör 24/7 så tar det alltså strax över 300 dagars spelande...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Det SKA ta tid, precis som det gjorde i D2 MEN, för att det ska hålla och spelbasen inte ska tröttna så kommer det krävas expansioner, fler random quests, endgame maps etc etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Det SKA ta tid, precis som det gjorde i D2 MEN, för att det ska hålla och spelbasen inte ska tröttna så kommer det krävas expansioner, fler random quests, endgame maps etc etc

Precis.. CONTENT! Inte ett års grindfest..