Nya Paragon systemet

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad på hur mycket xp man får per mob på olika akter i Inferno? Alla är väl mlvl 63, men det kan ju ligga annat bakom som jag inte känner till då jag aldrig reflekterat över hur xp fördelas i D3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

För er som vill ha lite perspektiv på saker och ting.
Att levla level 100 kräver 322 miljarder (322 560 000) exp, detta är alltså 134 gånger mer än att levla level 60 som endast krävde 2.4 miljoner (2 402 500) exp. Det var någon som även räknat att det krävs 1 327 543 mobs (iLvl 63) om man har 75% NV buff hela tiden från 0-100.
Källa: http://www.diablofans.com/news/1320-paragon-level-exp-chart/

Räknade lite.
Här är all exp som behövs.
1-10 = 136800000
1-20 = 417580000
1-30 = 842380000
1-40 = 1349321920
1-50 = 2062121920
1-60 = 2918651920
1-70 = 3782761360
1-80 = 5124409360
1-90 = 7194929360
1-100 = 1.0032172936 x10^10

EDIT: Detta om mina beräkningar stämmer och om exp-charten stämmer.
EDIT 2: Det är som att lvla 59-60 417 gånger.
EDIT 3: Att levla en klass till 100 tar ca 7000 timmar om du har en hög exp-rate, det blir ca 2 år om du spelar 10 timmar om dagen.
Att levla alla klasser tar alltså 35 000 timmar, eller 1458 dygn. 10 år.

Ursäka men: 322 miljarder (322 560 000)? Nu får du nog hålla kolla på siffrorna. Vart det lite mycket med billions och millions?

Är faktumet att man får 15% per Nephalem Valor buff och upp till 31% mer exp från gem också medräknat i denna? För om man får runt 100% mer exp så bör det gå lite snabbare kan man tycka.

Edit: Läste att de hade räknat med 75% NV på reddit där beräkningarna till artikeln kom ifrån. Bara addera ytterligare upp till 31% då om man har/har råd med en stor rubin i hjälmen. De flesta lär få tag i en 25% iaf.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i den andra topicen kring detta system så innebär det här endast att MF-gear blir värdelöst för höglevlade gubbar. Varför kan man inte ha samma MF-strategi som i dom andra Diablo-spelen? Vad är det som gör att Blizzard VÄGRAR ha samma spelmekanik som Diablo 2? Man hade sin hjälp-kamrat även i multiplayer och man satte massa MF-gear på den och satsade mycket på att ha en bra hjälpare då dom faktiskt gjorde stor nytta, det har man skitit i totalt.

Har inte rört Diablo 3 på ett par veckor nu och det här nya skiten är inget som lockar, är bara något form av dödsryck känns det som.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Som jag skrev i den andra topicen kring detta system så innebär det här endast att MF-gear blir värdelöst för höglevlade gubbar. Varför kan man inte ha samma MF-strategi som i dom andra Diablo-spelen? Vad är det som gör att Blizzard VÄGRAR ha samma spelmekanik som Diablo 2? Man hade sin hjälp-kamrat även i multiplayer och man satte massa MF-gear på den och satsade mycket på att ha en bra hjälpare då dom faktiskt gjorde stor nytta, det har man skitit i totalt.

Har inte rört Diablo 3 på ett par veckor nu och det här nya skiten är inget som lockar, är bara något form av dödsryck känns det som.

Folk kommer alltid gnälla vad de än gör känns det som. Personligen tycker jag det är bra att de inte gjort en kopia av D2 även om det var ett väldigt bra spel. Paragon levels och senare lite nytt content kommer definitivt ge mig en nytändning på spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

Folk kommer alltid gnälla vad de än gör känns det som. Personligen tycker jag det är bra att de inte gjort en kopia av D2 även om det var ett väldigt bra spel. Paragon levels och senare lite nytt content kommer definitivt ge mig en nytändning på spelet.

Ja, så verkar det vara. Utöver att MF på gear är en korkad endgame paradox för Diablo och det är genomtänkt att fasa bort det, så var ju level cap en av grejerna det klagades på som fan när D3 kom. Folk som klagade tyckte att level 99 i D2 gav något att sträva efter medan man grindade. Nu införs det (som en sekundär effekt till lösningen att fasa bort MF från gear) och vad klagas det på från de som vill ha D2? Jo, att det är mer grinding.

D2 var aldrig något annat än grinding (förutom PvP då). Det var grinding där det var lättare att totalt kasta bort sin tid då man länge kunde bli så drabbad av nerfar att man var tvungen att starta en ny karaktär. Förväntar man sig något annat än en grind i D3, trots att man spelade D2, så vet jag inte hur man tänker (inte alls, kanske?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Ursäka men: 322 miljarder (322 560 000)? Nu får du nog hålla kolla på siffrorna. Vart det lite mycket med billions och millions?

Är faktumet att man får 15% per Nephalem Valor buff och upp till 31% mer exp från gem också medräknat i denna? För om man får runt 100% mer exp så bör det gå lite snabbare kan man tycka.

Edit: Läste att de hade räknat med 75% NV på reddit där beräkningarna till artikeln kom ifrån. Bara addera ytterligare upp till 31% då om man har/har råd med en stor rubin i hjälmen. De flesta lär få tag i en 25% iaf.

Och hur blir det med andra xp bonus som tex slaughter mass mob kills och environment destruction liknande bonusar, dessa borde ju öka mängden xp med en hel del om de räknas in vill säga! Någon som hört nåt?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Ska jag vara ärlig så vet jag inte faktiskt hur det är med dem, de bör räknas in men jag tycker det ofta är väldigt lite man får för dem.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Evil Peter:

Är det någon skillnad på hur mycket xp man får per mob på olika akter i Inferno? Alla är väl mlvl 63, men det kan ju ligga annat bakom som jag inte känner till då jag aldrig reflekterat över hur xp fördelas i D3.

A1 = lvl61
A2 = lvl62
A3/A4 = lvl63

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

A1 = lvl61
A2 = lvl62
A3/A4 = lvl63

Tackar. Nu när jag ser det så minns jag att jag sett det förr men jag hade nog inte kommit på det själv. Har du koll på hur mycket xp man får för respektive mlvl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Om inte ännu längre tid, var någon som la upp ett exempel på hur mycket xp man fick från en act3 inferno mob samt totala mängden XP man behöver för level 100 paragon, det var strax över 5 millioner kills om jag minns rätt. Plocka bort ca 1/3 av det i och med NV buffen och det är fortfarande en sjuk massa monster!

Som exempel har jag totalt 150k kills än så länge med 3 st level 60 chars och 220h game time.

Och även om det "bara" tar lika lång tid som att nå lvl99 i d2 är det en sjuk bedrift att nå utan att bota

ps, blev bara lvl97 i d2 som högst på ladder och det tog många timmar.

Timmar? Dagar? Månader? Hur länge tog det?

Min kompis hade en baalrun-bot som körde dygnet runt och kom till 96 innan vi sket i spelet pga. alla bottar och fusk.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Precis.. CONTENT! Inte ett års grindfest..

Precis, håller med....d skall inte vara att spela SAMMA akter om o om o om o om igen....Svårt kanske att skapa nya akter med en bra sammahängande story. Man får väl hoppas att blizzard har tänkt på att släppa i alla fall minst 2 expansioner som alla bygger på storyn och med fler akter....

annars lär fler än jag tröttna väldigt snabbt på att bara "grinda" hela tiden....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Ja, så verkar det vara. Utöver att MF på gear är en korkad endgame paradox för Diablo och det är genomtänkt att fasa bort det, så var ju level cap en av grejerna det klagades på som fan när D3 kom. Folk som klagade tyckte att level 99 i D2 gav något att sträva efter medan man grindade. Nu införs det (som en sekundär effekt till lösningen att fasa bort MF från gear) och vad klagas det på från de som vill ha D2? Jo, att det är mer grinding.

D2 var aldrig något annat än grinding (förutom PvP då). Det var grinding där det var lättare att totalt kasta bort sin tid då man länge kunde bli så drabbad av nerfar att man var tvungen att starta en ny karaktär. Förväntar man sig något annat än en grind i D3, trots att man spelade D2, så vet jag inte hur man tänker (inte alls, kanske?).

Jag förstår inte dom som klagar på grinding, det är ju det man gör i spelet, man köttar det om och om igen, det var kul i Diablo 2, men dom har sabbat det i Diablo 3 så man tröttnar skitfort (av många anledningar). Det som klagas på är hur pass olikt D3 är från D2. Det är som att Star Craft 2 skulle vara mer som age of empires, vilket är tur att det inte blev. Det är liksom samma mekanik bakom, samma regler, bara lite nya gubbar (som öppnar upp för nya strategier) och ny grafik.

Man har tagit bort det roliga i D2 och ersatt det med tråkigt i D3. Istället för att man fick välja stats själv, som sedan innebar att man kunde bära visa armors eller använda vissa vapen, så väljer spelet det själv. Fördummat? Japp. Istället för ett skillträd som man satsar points i och tvingas planera (spara points) och tänka lite så har man det idiotiska systemet i D3. Fördummat? Japp. Story tellingen är också fördummad till den milda grad, är kanske något med den nya generationens spelare, folk blir bara mer och mer efterblivna?
Man sket i att ha cast rates osv och körde med fasta cooldowns istället. Varför? Ingen aning, så var det inte ens i gameplay-videon dom visade innan betan släpptes.

MEN det som förstört spelet mest är AH och att spelet är baserat kring att man måste skaffa prylar därifrån. Hade nog spelat mycket längre om man kunde spela på servrar där AH ej var tillåtet, skulle nog ta sin tid innan man ens klarade Hell. Så var det i början när jag började spela D3, då satt vi och lanade ett gäng gamla D2-nördar, sen var det någon som köpt något på AH och det var 100 gånger bättre än prylarna vi hittat innan och sen var hela karusellen igång.

Jag spenderade många sommarlov med att nöta Diablo 2 men Diablo 3 höll i nån månad innan man tröttnade. Det gör mig ledsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

"ALso, the 60% buff wasn't announced when he posted, so just adding that in makes it: mlvl 63: 10,454,400,000 / 1.75 / 4500 / 1.6 = 829,714 normal 63 monsters.
Also, it's been confirmed you get full quest exp. Seems like good changes, there are legitimate reasons to just start at the beginning of act 3 and just go through it all. It's going to be a challenge, but it's not going to feel as impossible as the math originally posted seems to imply."

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/yj87t/paragon_level_e...

Verkar som om det inte är så mycket som trådskaparen först trodde, dels för att level 61-63 monster ger numera ~60% mer exp enligt reddit tråden och kalkylen inte inkluderade en 31% gem. 829k level 63 monster är en jävla massa, förutsatt att man kan klara av akt 3 och 4.

Visst, räknar man med alla quests och bonus man får för saker och ting till höger och vänster under strider så blir det mindre och mindre.

Tar man 10,454,400,000 / Byter mot 2.06 istället / 4500 / 1.6 blir det 704,854 level 63 monster. Fortfarande 4 gånger så mycket som jag nu har dödat och jag har 350-400 timmar på 4 karaktärer nu, dock en hel del idle skulle jag tro i spel då jag varit afk några timmar i stöten till och från.

Men hur man än gör så kommer det ta en fruktansvärd tid, även om det nu bara är 600-1000k monster man måste döda om man inkluderar alla alla bonusar till detta, förutsatt som sagt att man håller sig i akt 3 eller 4.

Nu kan jag ha misstolkat siffrorna och yrat till det själv också, men jag hoppas jag har rätt för annars kommer man aldrig orka grinda till level 100 Paragon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Jag förstår inte dom som klagar på grinding, det är ju det man gör i spelet, man köttar det om och om igen, det var kul i Diablo 2, men dom har sabbat det i Diablo 3 så man tröttnar skitfort (av många anledningar). Det som klagas på är hur pass olikt D3 är från D2. Det är som att Star Craft 2 skulle vara mer som age of empires, vilket är tur att det inte blev. Det är liksom samma mekanik bakom, samma regler, bara lite nya gubbar (som öppnar upp för nya strategier) och ny grafik.

Jag förstår inte heller det. Folk vill ha mer content men det dröjde till expansionen innan man fick det i D2. Det är bara dumt att förvänta sig något annat.

Skrivet av FL3JM:

Man har tagit bort det roliga i D2 och ersatt det med tråkigt i D3. Istället för att man fick välja stats själv, som sedan innebar att man kunde bära visa armors eller använda vissa vapen, så väljer spelet det själv. Fördummat? Japp.

Jag håller inte med om att det är fördummat för stat-systemet var korkat. Alla klasser hade exakt samma väg till den optimala fördelningen, vilket man kunde förstå rätt snabbt. Det gjorde att klasserna inte spelades som de hade tänkt och alla kunde tanka sig igenom det mesta eftersom det var mest effektivt att lägga nästan allt på VIT. System som dessa ska handla om att tvingas göra svåra val, och då får det inte finnas ett rätt och en rad sämre val.

I D3 ser de till att klasserna tvingas in i olika styrkor och så kan de sedan försöka balansera skills runt det.

Skrivet av FL3JM:

Istället för ett skillträd som man satsar points i och tvingas planera (spara points) och tänka lite så har man det idiotiska systemet i D3. Fördummat? Japp.

Att tvingas spara poäng var också otroligt korkat. När jag spelar vill jag ha kul för tillfället, jag vill inte ha tråkigt nu för att kunna vara effektiv sedan. Medan D3 låter en experimentera och hitta det man tycker är roligt så ledde D2 in många nya spelare i värdelösa builds eftersom de flesta inte förstod hur stor skillnad det var på att lägga allt rätt, och så kunde man inte ändra (för vi måste jämföra D2 och D3 vid samma skeenden). Skillträden gav också mest illusionen av många val då de flesta val var klart underlägsna. Det finns en del bra sidor om spelteori på nätet där de visar hur för många val brukar leda till färre relevanta val.

Skrivet av FL3JM:

Story tellingen är också fördummad till den milda grad, är kanske något med den nya generationens spelare, folk blir bara mer och mer efterblivna?

Storyn är inte ett dugg mer korkad i D3 än de andra i mina ögon. Det är fortfarande en generisk, förutsägbar och "pulpig" story som i tvåan, bara mer aktivt berättad. Ettan hade knappt något man kan kalla story. Inget av spelen har någon story som man ens med bästa välvilja kan kalla smart så det blir bara roligt när folk kallar den fördummad.

Skrivet av FL3JM:

MEN det som förstört spelet mest är AH och att spelet är baserat kring att man måste skaffa prylar därifrån. Hade nog spelat mycket längre om man kunde spela på servrar där AH ej var tillåtet, skulle nog ta sin tid innan man ens klarade Hell. Så var det i början när jag började spela D3, då satt vi och lanade ett gäng gamla D2-nördar, sen var det någon som köpt något på AH och det var 100 gånger bättre än prylarna vi hittat innan och sen var hela karusellen igång.

Jag är inte heller förtjust i AH och har varit negativt inställd till det sedan jag först hörde talas om det (vilket gjorde att jag köpte spelet fullt medveten om det). Huruvida man använder AH är dock helt upp till en själv så om användandet av AH förstör spelet så får man skylla sig själv. Man har kontroll över sin egen underhållning.

Skrivet av FL3JM:

Jag spenderade många sommarlov med att nöta Diablo 2 men Diablo 3 höll i nån månad innan man tröttnade. Det gör mig ledsen.

Ja, smaken är som den är så det är klart man kan bli besviken. Själv orkade jag inte ens spela D2 utan hexeditor för det var så korkat upplagt. Med möjligheten att ändra min build (då min första blev nerfad hårt) så blev det i alla fall rätt kul. Dock var det lättare än D3 så utmaningen tog slut snabbare och efter det handlar det ju bara om hur villig man är att grinda samma sak för något som underlättar sagda grinding.

Själv fick jag ungefär vad jag förväntade mig av D3 och jag är glad att de tagit bort några av de dummaste delarna från D2 som bygger på helt förlegad spelteori. Spelet är långt från perfekt, men jag förväntar mig aldrig det heller.

Permalänk
Medlem

Det är ingen "rättighet" att bli max level+100 i Diablo. Man behöver heller inte bli max level+100... Många har idag klarat Inferno Diablo utan någon som helst bonus från Paragon levels. Diablo är en grindfest utan dess like, gillar man det inte så ska man spela något annat. Spelar nog ingen roll hur mycket content som läggs till, folk kommer ändå att grinda och grinda samma sak. Vill man ha episka raider osv så spela ett MMO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Timmar? Dagar? Månader? Hur länge tog det?

Min kompis hade en baalrun-bot som körde dygnet runt och kom till 96 innan vi sket i spelet pga. alla bottar och fusk.

Om du kollar Devours uträkning längre upp är det tydligen en bra reducering på hur mycket mobs som krävs. Men räkna med att det kommer ta minst 1000h game time i alla fall. Vilket känns som ungefär den tid det tog i diablo2 att bli 99 också om man körde utan bot.

1000h game time om du spelar 8h om dagen är 125 dagar eller strax över 4 månader. Gå ner till mer "normala" 2-4 timmar om dagen och vi pratar om ett år av act3 spelande.

Permalänk
Medlem

Om det faller någorlunda väl ut så är det ett rätt enkelt genidrag av Blizzard även om många föreslog denna förändring rätt tidigt då man såg att Inferno inte är något end-game.

Jag kommer nog inte, om det inte visar sig förvånansvärt lätt, ta mig till level 100 Paragon. Jag tog mig med ett gäng karaktärer till 99 i Diablo 2 men det var på 1.08 och 1.09 tiden innan man var tvungen att dryga på med Bhaal och man kunde avnjuta timtal med Cow-runs istället.
Men om inte annat så har man något att göra framöver när man känner sig less på livet. Vore ju inte så dumt att ha 375% MF och ändå inte behöva kompromissa med DPS-utrustningen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av devour:

Får skylla på att jag precis gått första dagen i skolan efter sommaren!
Fick man inte 3% exp per level också? Eller var det bara MF?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Får skylla på att jag precis gått första dagen i skolan efter sommaren!
Fick man inte 3% exp per level också? Eller var det bara MF?

Nej, P-levels ger bara MF och GF. Den extra ökningen av exp-% var till NV.

Permalänk
Hedersmedlem

Om ett år när det börjar bli ett flertal personer som närmar sig lvl 100 Paragon så känns det som att det behövs en ny svårighetsgrad.

Normal
Nightmare
Hell
Inferno
Asian Chuck Norris

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Ja. då blev man pungsparkad som vanligt då.

Har över 250 timmar som farmande level 60 DH och som efter en tid utan att ha hittat något säljbart investerat dyrt i MF gear.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Har över 250 timmar som farmande level 60 DH och som efter en tid utan att ha hittat något säljbart investerat dyrt i MF gear.

Samma här

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Twoedge:

Jag har också investerat det mesta av min inkomst hittills i bra MF-prylar där jag får både försvar och skada nog att både överleva och farma effektivt i A3. Jag förstår dock inte hur du kan beklaga dig över denna aspekt av det nya systemet.
Det kommer ta mig sisådär 15 paragon innan jag kan börja byta ut mina grejer mot sådant som är ännu bättre men saknar MF. Jag behöver dessutom inte längre dra omkring på en usel templar bara för att han stackar mest MF utan jag kan gå tillbaka till en scoundrel som är mycket bättre ur synergiavseende.
Allt detta får jag som bonus medan jag fortsätter farma på som vanligt, ett farmanda som nu kommer resultera i bättre och roligare prylar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag har också investerat det mesta av min inkomst hittills i bra MF-prylar där jag får både försvar och skada nog att både överleva och farma effektivt i A3. Jag förstår dock inte hur du kan beklaga dig över denna aspekt av det nya systemet.
Det kommer ta mig sisådär 15 paragon innan jag kan börja byta ut mina grejer mot sådant som är ännu bättre men saknar MF. Jag behöver dessutom inte längre dra omkring på en usel templar bara för att han stackar mest MF utan jag kan gå tillbaka till en scoundrel som är mycket bättre ur synergiavseende.
Allt detta får jag som bonus medan jag fortsätter farma på som vanligt, ett farmanda som nu kommer resultera i bättre och roligare prylar.

Nä, jag beklagar mej inte. Jag är bara realist. Och jag ser att du är en optimist som tror att du hittar grejer som är bättre än det du har.

Jag antar att du menar att du kommer att hitta dom. För sälja MF-gear nu lär vara "Mission impossible". Ja för min del verkar säljandet av något vara "Mission impossible".
Jag köpte en emerald som gav 80% crit damage för 2100000. Satte den på en yxa som visserligen var en 2-handare och la ut det på AH för 2200000 minimumbud. Jag fick inte ett enda bud. Så man kan undra om det bara är top-gear som säljs.

Det som till viss mån retar mej lite är att Blizzard skulle haft detta med från början och inte hatta runt som dom har gjort.
Varför ha en max-gräns på levels över huvud taget ?
Och den här idiotiska enrage-timern på elite-packs ?

Och som sagt. Jag tror inte mycket på att det blir bättre och roligare prylar.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Går att klara ut spelet utan AH, tar bara lite längre.

"Ta sin tid innan man ens klarade hell?"
Man tog ju hell på torsdagen efter release, öppnade inte ens AH före a2 inferno. (Kunde knappt köpa bättre saker, men sålde jävligt enkelt)
4manna, vi kunde i stort sätt bara springa genom spelet.
Blev lite segt kring a3 hell men våran gear var från nightmare

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Hur många spel har oändliga levels? Jag kommer inte på något så frågan borde väl snarare vara varför de ska vara oändliga? Låter som lite kvantitet framför kvalitet. Men visst, de extra 100 levels som kommer nu ger folk något att sikta mot.

Skrivet av Twoedge:

Den slipper du i och med den kommande patchen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Twoedge:

Nä, jag beklagar mej inte. Jag är bara realist. Och jag ser att du är en optimist som tror att du hittar grejer som är bättre än det du har.

Jag antar att du menar att du kommer att hitta dom. För sälja MF-gear nu lär vara "Mission impossible". Ja för min del verkar säljandet av något vara "Mission impossible".
Jag köpte en emerald som gav 80% crit damage för 2100000. Satte den på en yxa som visserligen var en 2-handare och la ut det på AH för 2200000 minimumbud. Jag fick inte ett enda bud. Så man kan undra om det bara är top-gear som säljs.

Det som till viss mån retar mej lite är att Blizzard skulle haft detta med från början och inte hatta runt som dom har gjort.

Och som sagt. Jag tror inte mycket på att det blir bättre och roligare prylar.

Nej jag tror inte jag kommer hitta grejer som är bättre än det jag har, efter några hundra timmars farmande vet jag mycket väl hur sällan något riktigt bra droppar, och än mer hur osannolikt det vore att en perfekt pryl för just min klass trillade ner på marken. Däremot kommer det bli lite fler drops, vapen under lvl63 kommer inte längre per automatik vara vendor trash utan har nu viss potential och framför allt kommer bruna och gröna drops numera vara spännande.

Att AH varit tämligen dött länge är knappast någon nyhet men MF-prylar säljer fortfarande och kommer att fortsätta sälja även om vissa nu överreagerar och tror att de bli osäljbara. I takt med att fler inser hur lång tid det tar att nå högt som paragon kommer också AH stabiliseras.

Sedan att spelet är trasigt i grunden och Blizzard plåstrar över de värsta såren istället för att laga det trasiga förändras inte av denna patch.

Visa signatur
Permalänk

Alltså, bara för att man kan maxa MF och GF när man är paragon lvl 100 så innebär det inte att MF är dåligt som det är just nu.

Så ni som klagar att ni har spenderat massor med pengar på MF gear, precis som jag har gjort. Det finns ingen anledning.

Permalänk
Medlem

Nej, så lättflörtad är jag inte. Diablo 3 får vackert fortsätta med sin hedervärda titel som bokstöd/dammsamlare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz