Apples börsvärde slår historiskt rekord

Permalänk
Melding Plague

Apples börsvärde slår historiskt rekord

Trots det pågående patentkriget och en ständigt tilltagande konkurrens från Android-lägret värderas Apple nu till 622 miljarder dollar – det högsta börsvärdet i historien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att gratulera då..

Permalänk
Medlem

Konstigt hur Apple lyckas med detta när så många hatar dom lol

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

de e ju snuskigt mycket pengar, det går ju inte ens att föreställa sig....

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Musikälskare

Skoj att höra

Marticus: Ja, jag tar 1% tack

Fronix: Tydligen inte

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Skoj att höra

Marticus: Ja, jag tar 1% tack

Jag nöjer mig med 0.5%

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Inaktiv

Apple är SkyNets täckmantel! :annoyed:

Permalänk

Så kan det gå när det alltid ska sitta några hipsters på ett café med en överprisad Macbook och känna sig coola.

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Jahapp, då får dom fan ta och dela med sig lite.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Imponerande. Och ändå har de inte skänkt en enda krona till välgörenhet och liknande till skillnad från många andra företag som inte ens ligger i närheten av Apples börsvärde...

Permalänk
Medlem

Lär ju stiga ytterligare när nästa iphone lanseras.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Konstigt hur Apple lyckas med detta när så många hatar dom lol

Det är bara haters som gör sig hörda.
För det är inte hatet i sig som är grejen, det är att uttrycka det och visa sig "alternativ".
Apple är "the big one" nu, och det är inte "coolt" att gilla "the big one". Det är "coolt" att gilla underdogen Android.
Precis som det var "coolt" att gilla Apple när de var underdog.

Historien upprepar sig bara...

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk

Oh god why?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cindori:

Det är bara haters som gör sig hörda.
För det är inte hatet i sig som är grejen, det är att uttrycka det och visa sig "alternativ".
Apple är "the big one" nu, och det är inte "coolt" att gilla "the big one". Det är "coolt" att gilla underdogen Android.
Precis som det var "coolt" att gilla Apple när de var underdog.

Historien upprepar sig bara...

Jag har då aldrig tyckt om Apple. Get your story right!

Permalänk
Medlem

Jeeeeeeez. De kan ju köpa Grekland Spanien och Italien.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Det är bara haters som gör sig hörda.
För det är inte hatet i sig som är grejen, det är att uttrycka det och visa sig "alternativ".
Apple är "the big one" nu, och det är inte "coolt" att gilla "the big one". Det är "coolt" att gilla underdogen Android.
Precis som det var "coolt" att gilla Apple när de var underdog.

Historien upprepar sig bara...

Så sant, har inget emot Apple men det ska bli kul och se alla haters här gnälla ^^

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

fastän man hatar totalt allt som har med dem och göra kanske man borde köpa aktier eller så. om de nu har sådant!

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Använd pengarna till att göra en snygg iPhone 5 och inte kopiera fyran rakt av.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Cindori:

Det är bara haters som gör sig hörda.
För det är inte hatet i sig som är grejen, det är att uttrycka det och visa sig "alternativ".
Apple är "the big one" nu, och det är inte "coolt" att gilla "the big one". Det är "coolt" att gilla underdogen Android.
Precis som det var "coolt" att gilla Apple när de var underdog.

Historien upprepar sig bara...

Skitsnack, har alltid hatat apple.

Vem över 15 säger haters?

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Det är bara haters som gör sig hörda.
För det är inte hatet i sig som är grejen, det är att uttrycka det och visa sig "alternativ".
Apple är "the big one" nu, och det är inte "coolt" att gilla "the big one". Det är "coolt" att gilla underdogen Android.
Precis som det var "coolt" att gilla Apple när de var underdog.

Historien upprepar sig bara...

Tror nog inte det är enda anledningen (även om den kanske finns där med).
En större anledning till att många "ogillar" apple, är deras affärsetik.
En annan är derast slutna ecosystem, där apple godkänner vad som är ok eller ej.

Sen är inte Android "underdog" längre. Android är mainstream och har större marknadsdel än iOS.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Konstigt hur Apple lyckas med detta när så många hatar dom lol

Det är väl likadant med allt annat, det är oftast de som är missnöjda som gör sig mest hörda, medan de som är nöjda är upptagna med att... ja, vara nöjda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Imponerande. Och ändå har de inte skänkt en enda krona till välgörenhet och liknande till skillnad från många andra företag som inte ens ligger i närheten av Apples börsvärde...

Är det så? Inga pengar/prylar till andra (Random behövande tex skolor, u-länder mm osv) som dom enbart tjänar goodwill på?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Spam message. vänta, om 2 år tror jag tjejerna/svenska stureplan machos lessnat på samma look på mobilen och samma skit förutom siffran 3,4,5,6,7 så blir nog android segrarn.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Gött apple! Längtar efter kommande iphone! Deras värde lär ju inte sänkas direkt:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Imponerande. Och ändå har de inte skänkt en enda krona till välgörenhet och liknande till skillnad från många andra företag som inte ens ligger i närheten av Apples börsvärde...

Inte?

http://www.huffingtonpost.com/2012/02/03/apple-charity-donati...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Gött apple! Längtar efter kommande iphone! Deras värde lär ju inte sänkas direkt:)

deras kommande iphone lär heta iphone 5(s?) och kosta 1200€ och har samma funktioner exakt som gamla, förutom uppdaterad hårdvara som är sämre än andriods mobiler, som finns tilllgänglia för halva summan.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

fastän man hatar totalt allt som har med dem och göra kanske man borde köpa aktier eller så. om de nu har sådant!

Jag skulle varit smart och köpt en bunt Apple-aktier redan efter IT-krisen år 2000. Men tyvärr, jag har noll känsla för ekonomi och bra affärer.

Permalänk
Medlem

Se där. Finns väl en anledning till att jag inte kan hitta min källa längre då; den är väl borttagen för att den var felaktig!

Har de donerat pengar några fler gånger eller är det där den enda gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Se där. Finns väl en anledning till att jag inte kan hitta min källa längre då; den är väl borttagen för att den var felaktig!

Har de donerat pengar några fler gånger eller är det där den enda gången?

Det är ett pågående program.... Tror du från nästa bokslut kommer kunna se redovisning över donationer, om inte de presenteras på andra sätt innan dess.

Permalänk
Medlem

Ett riktigt välskött företag.

Visa signatur

Ridå