Apples börsvärde slår historiskt rekord

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Ja, i din förra post?

Var? "En 12k Facebook maskin är inget dåligt eller hur?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av cloned:

Det känns som bolaget är något övervärderat även om det är framgångsrikt. En vacker dag lär ju aktien lägga sig på en något mer verklighetsanpassad nivå.

Ser man till de vinster som Apple gör så är aktien i dagsläget i allra högsta grad rimligt värderad. Eller var anser du att en "verklighetsanpassad nivå" bör ligga i Apples fall? Gör en analys som beror på Apples vinster de senaste åren och deras förmåga att ta fram nya säljande produkter.

Permalänk
Avstängd

Som vanligt hamnar vi en bra bit under sandlådenivå efter bara ett par inlägg...

Alla ni som tjatar om hur övervärderat Apple är, har ni någon som helst kunskap inom ekonomi utöver Samhällskunskap A från gymnasiet? Om ni tycker Apple är övervärderat, vad är då Google? Med hänsyn till den enorma vinsten Apple faktiskt gör är aktien tvärtom undervärderad i nuläget, i aktiepriset är det i princip inprisat att en nedgång kommer ganska snart.

Faktum är att Apple är ett av de bolagen som räddat min portfölj från större nergångar. Jag kommer behålla mina AAPL ett bra tag till, och blir inte förvånad om vi ser aktiekurser på närmare $800 den närmsta tiden. Letar man tillfällen att gå in i aktien brukar en dipp komma efter att nya iPhone presenterats, sedan tuffar antagligen aktien på som vanligt igen.

Ett visst nöje finner jag trots allt i att läsa år efter år om hur mycket Apple/iPhone superdupersuxxx för man kan inte zomg byta tangentbord, tappa den och installera wareZZZ, samtidigt som aktiekursen bara stiger och stiger och stiger och...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Var? "En 12k Facebook maskin är inget dåligt eller hur?"

"Facebookmaskin", fast i ditt fall särskrivet, är en maskin som används för Facebook.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Och jag gav ett exempel på ett väldigt stängt system. Sen är Android fortfarande mer öppet än Ios även om man måste registrera telefonen hos Android för att få OTA eftersom det är relativt enkelt att helt byta operativsystemet mot ett annat. Intressant att du väljer OTA eftersom det är en nyhet för Ios som tidigare var låsta till iTunes för uppdateringar. Så visst, OSX är öppet men Ios är stängt. Så Apple motsvarar båda sidorna av myntet beroende på plattform. Ergo, det är inte rätt att säga att Apple är öppet eftersom det bara är delvis öppet. Hade originalpåståendet varit att OSX var öppet hade jag inte kommenterat men nu var det att Apple är öppet vilket är fel. Tittar vi på annat är mjukvara så är deras datorer relativt sett rätt låsta när det kommer till vilken hårdvara de officiellt stödjer.

Nu är det ju så att Apple har valt att gå den vägen att "stänga in" sina användare, varför dom valde att göra det kan man såklart undra, men det verkar fungera ganska bra, och folk gillar deras produkter..

Öppenhet är inte alltid "bäst" om man tänker säkerhetsmässigt/stabilitet, användarvänlighet och simplisitet som Apple väljer gång på gång, och för vissa passar det utmärkt!

När jag gick över till Apple var det deras stabilitet, användarvänlighet och design som gjorde att jag gick över då jag tröttnat på alla problem som min PC ställde till med och dels för att inte kunna spela (även om jag började spela på min Mac sen ^^)

Hittills har det valet varit det bästa jag gjort på länge när det gäller att välja hårdvara, har alltid blivit nöjd med dom Appleprodukter jag köpt, kanske för att jag inte kräver lika mycket mer än att det ska fungera felfritt med varandra (Pratar nu dator, tv, mobil)..

Om jag inte kan byta så bakgrundsbilden på min iPhone rör sig/byta ikoner på min hemskärm gör mig inte ett skit, för det skulle knappast göra mitt liv enklare så att säga

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Skrivet av stenudden:

Må hända att dom saknar moral med alla patentkrig, men ingen kan neka att dom gör fantastiska produkter.

Jag kan, förstår inte vad som gör deras produkter bättre än andras men förklara gärna.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Folk är hjärntvättade av apple lol

Permalänk
Skrivet av KaZZiM:

Om du köper en Röd produkt från Apple går en del av pengarna till bekämpning av AIDS i Afrika.
Product(RED)

Men hur många vill just ha en RÖD produkt? verkar mer som dem gör det för att inte så många ska köpa produkten.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rawet:

Nu är det ju så att Apple har valt att gå den vägen att "stänga in" sina användare, varför dom valde att göra det kan man såklart undra, men det verkar fungera ganska bra, och folk gillar deras produkter..

Öppenhet är inte alltid "bäst" om man tänker säkerhetsmässigt/stabilitet, användarvänlighet och simplisitet som Apple väljer gång på gång, och för vissa passar det utmärkt!

När jag gick över till Apple var det deras stabilitet, användarvänlighet och design som gjorde att jag gick över då jag tröttnat på alla problem som min PC ställde till med och dels för att inte kunna spela (även om jag började spela på min Mac sen ^^)

Hittills har det valet varit det bästa jag gjort på länge när det gäller att välja hårdvara, har alltid blivit nöjd med dom Appleprodukter jag köpt, kanske för att jag inte kräver lika mycket mer än att det ska fungera felfritt med varandra (Pratar nu dator, tv, mobil)..

Om jag inte kan byta så bakgrundsbilden på min iPhone rör sig/byta ikoner på min hemskärm gör mig inte ett skit, för det skulle knappast göra mitt liv enklare så att säga

Jag vet att det finns fördelar och nackdelar med en stängd plattform och vilket som passar bäst är individuellt. Själv valde jag Android efter en stunds övervägande. Jag har även valt Windows efter att ha vägt för och nackdelar. Hela tankegången och motivationen bakom just mina beslut är inte relevanta eftersom de bara gäller mig och min situation.

Jag tycker om att pilla. Jag har möblerat om min Galaxy Nexus och ändrat lite grejer så det är bara jag som vet hur den fungerar fullt ut. Om någon annan fick den i näven skulle det ta ett tag innan de ens lyckades få upp listan med appar eftersom jag plockat bort knappen för den från startskärmen. Den lilla blinkande lampan har jag anpassat med färger som passar mig så jag ser direkt om jag fått mail, sms, mms, gtalk eller missat samtal men ingen annan har en aning. Jag behöver bara låsa upp skärmen så ser jag direkt när och var min nästa föreläsning är. Så min telefon är nu väldigt användarvänlig för just mig men helt hopplös för alla andra. Det är något som tilltalar mig för jag vill modifiera och pilla efter mina behov, inte en gyllene medelväg som passar de flesta. Men så har jag andra krav än "de flesta", vilka de nu är.

Så, då antar jag att vi har lyckats reda ut lite missförstånd från båda håll och att vi egentligen säger ungefär samma sak fast vi valt lite olika eftersom vi har olika förutsättningar?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Du jämför en 10 år gammal mobil med en smartphone? Snälla säg att du skojar, vad som inte "laggar" för dig laggar definitivt för mig, min far hade en precis lika dan och vad jag kommer ihåg va det inte 1080p quad-core direkt..

Måste det lagga bara för det? visste inte att samma mjukvara befanns sig även i en 10 år gammal mobil.lol.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av toxicstone:

Jag kan, förstår inte vad som gör deras produkter bättre än andras men förklara gärna.

Deras design är mycket bättre! lägger lätt 2000kr mer, än att köpa en plastig telefon

Permalänk
Skrivet av ficklampa:

--

Man får väl se vad man ska använda datorn till. Är ens huvudsakliga syfte gaming så är en mac ett ganska dåligt val. Men som stabil arbetsmaskin för t ex officepaketet, photoshop eller dylikt är det en fantastisk och stabil maskin.

Det skulle jag inte säga i dagens läge, Mac var bättre förr men Windows har kommit ikapp mycket på den fronten.

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperu97:

Det skulle jag inte säga i dagens läge, Mac var bättre förr men Windows har kommit ikapp mycket på den fronten.

Kanske, de är bra på olika saker. Jag kör båda. Nöjd med båda.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Vems fel är det? Att det inte finns drivisar? Hoppas på mer dock kommer det nog ta lite tid innan Nvidia och AMD börjar på allvar.
Installera på rätt maskin som är kompatibel med OSet och har BRA drivrutiner så ska du se.
OSX funkar ju inte bra på vilken maskin heller precis. Där vinner väl Windows

Vems fel det är att företagen vägrar att lägga ner resurser på ett OS som knappast är någon guldgruva?

AMD, Nvidia och Intel kommer aldrig i min mening börja göra seriösa drivrutiner för Linux, varför? Jo kolla på denhär:

Och nej Apple har valt att inte göra OS X tillgängligt på alla datorsystem, isf skulle dom inte sälja några datorer då 60% vill åt deras OS. dessutom skulle OS X bli skit om dom började stödja allt..

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Nu är det ju så att Apple har valt att gå den vägen att "stänga in" sina användare, varför dom valde att göra det kan man såklart undra, men det verkar fungera ganska bra, och folk gillar deras produkter..

Öppenhet är inte alltid "bäst" om man tänker säkerhetsmässigt/stabilitet, användarvänlighet och simplisitet som Apple väljer gång på gång, och för vissa passar det utmärkt!

När jag gick över till Apple var det deras stabilitet, användarvänlighet och design som gjorde att jag gick över då jag tröttnat på alla problem som min PC ställde till med och dels för att inte kunna spela (även om jag började spela på min Mac sen ^^)

Hittills har det valet varit det bästa jag gjort på länge när det gäller att välja hårdvara, har alltid blivit nöjd med dom Appleprodukter jag köpt, kanske för att jag inte kräver lika mycket mer än att det ska fungera felfritt med varandra (Pratar nu dator, tv, mobil)..

Om jag inte kan byta så bakgrundsbilden på min iPhone rör sig/byta ikoner på min hemskärm gör mig inte ett skit, för det skulle knappast göra mitt liv enklare så att säga

Håller med dig till en viss del, men stabiliteten kan du iallafall inte räkna med i Iphone då det är dokumenterat att dem är ostabilare än valfri Android telefon, Espier launcher fungerar lika bra på en Android så UI kan du inte iheller prata om, TV förstår jag inte varför du ens drar upp.
Att komma med något så löjligt som att "Om jag inte kan byta så bakgrundsbilden på min iPhone rör sig/byta ikoner på min hemskärm gör mig inte ett skit, för det skulle knappast göra mitt liv enklare så att säga :)" visar bara att du inte är teknikmedveten, men självklart alla som inte orkar lägga 1-2 veckors tid på att lära sig lite basic om valfritt OS eller hårdvarans funktioner får väll ta och betala några "kronor" extra istället, får väll kalla det för lathet.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av toxicstone:

Håller med dig till en viss del, men stabiliteten kan du iallafall inte räkna med i Iphone då det är dokumenterat att dem är ostabilare än valfri Android telefon, Espier launcher fungerar lika bra på en Android så UI kan du inte iheller prata om, TV förstår jag inte varför du ens drar upp.
Att komma med något så löjligt som att "Om jag inte kan byta så bakgrundsbilden på min iPhone rör sig/byta ikoner på min hemskärm gör mig inte ett skit, för det skulle knappast göra mitt liv enklare så att säga :)" visar bara att du inte är teknikmedveten, men självklart alla som inte orkar lägga 1-2 veckors tid på att lära sig lite basic om valfritt OS eller hårdvarans funktioner får väll ta och betala några "kronor" extra istället, får väll kalla det för lathet.

Källa på det, har använt iPhone i antal år nu och stabiliteten är det inga som helst problem med, däremot är stabiliteten på de billigare Androidlurarna lite si sådär, kan inte svara för hur den är på Android's lurar annars över lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Håller med dig till en viss del, men stabiliteten kan du iallafall inte räkna med i Iphone då det är dokumenterat att dem är ostabilare än valfri Android telefon, Espier launcher fungerar lika bra på en Android så UI kan du inte iheller prata om, TV förstår jag inte varför du ens drar upp.
Att komma med något så löjligt som att "Om jag inte kan byta så bakgrundsbilden på min iPhone rör sig/byta ikoner på min hemskärm gör mig inte ett skit, för det skulle knappast göra mitt liv enklare så att säga :)" visar bara att du inte är teknikmedveten, men självklart alla som inte orkar lägga 1-2 veckors tid på att lära sig lite basic om valfritt OS eller hårdvarans funktioner får väll ta och betala några "kronor" extra istället, får väll kalla det för lathet.

Jag skulle faktiskt vilja säga att dem flesta iPhone appar och funktioner beter sig mer stabilt än Android, vad jag har läst mig till och vad min kollega har klagat sig till som är android nörd (utvecklare kanske man kan säga också), så jag har hört många nackdelar med Androids API osv faktiskt..

Varför jag tog med TV var för att jag vill kunna streama material till min TV (kör Apple TV, som iofs är jailbreakad men det är bara för att kunna streama film över AFP).

Jag kanske framstår mig som lat, men i själva verket har jag inte ork och tid till att modifiera mina OS då dom funkar mycket bra ifrån fabrik..

Jag har inte heller så mycket tid på jobbet att pilla med mina OS så jag kör ganska "basic" där också.. körde till en början Linux (Ubuntu) men eftersom det inte var så stabilt eller har speciellt många starka "program" så tog jag med mig min gamla MacBook från late 2008 som funkade betydligt bättre än min 1 år gamla Dell dator med Linux.. har iofs fått en MacMini av min chef nu så nu kommer man kunna jobba på som bara den då min gamla MacBook nätt och jämnt klarade av det jag gjorde

Jag anser migsjälv ha sparat en hel del tid sen jag gick över till att köra Apples lösningar, och eftersom jag värderar min tid ganska högt är det värt att betala extra en gång om året.

Jag anser mig själv också att vara ganska snål, men kvalité tummar jag inte på, och jag fläskar gärna på lite för att få nått som jag kommer vara nöjd med framöver.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Skrivet av Mordrana:

deras kommande iphone lär heta iphone 5(s?) och kosta 1200€ och har samma funktioner exakt som gamla, förutom uppdaterad hårdvara som är sämre än andriods mobiler, som finns tilllgänglia för halva summan.

Visst släng in en quadrippel multi core men det spelar ingen roll, apples mobiler är ju bara så sköna att använda även om jag ska köpa android nästa

Permalänk
Medlem

Börsvärde är rena spekulationer i många fall, som t.ex. i Apples fall. Och visar bara på hur även det systemet är ruttet och hur många idioter det finns.

Och se hur det gick efter den högsta noteringen som gjorts av ett IT företag.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Vems fel det är att företagen vägrar att lägga ner resurser på ett OS som knappast är någon guldgruva?

AMD, Nvidia och Intel kommer aldrig i min mening börja göra seriösa drivrutiner för Linux, varför? Jo kolla på denhär:
http://www.youtube.com/watch?v=Sh-cnaJoGCw

Och nej Apple har valt att inte göra OS X tillgängligt på alla datorsystem, isf skulle dom inte sälja några datorer då 60% vill åt deras OS. dessutom skulle OS X bli skit om dom började stödja allt..

Har inte sagt att dom SKA göra det. Faktiskt så bryr jag mig inte så mycket om dom gör det eller ej, vill jag ha OSX kan jag väl bygga en hackintosh.
Dom KOMMER stödja Linux när det kommer fler användare (vilket det borde då Steam kommer till Linux).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Jag har inte heller så mycket tid på jobbet att pilla med mina OS så jag kör ganska "basic" där också.. körde till en början Linux (Ubuntu) men eftersom det inte var så stabilt eller har speciellt många starka "program" så tog jag med mig min gamla MacBook från late 2008 som funkade betydligt bättre än min 1 år gamla Dell dator med Linux..

Ostabilt? Stabilare än OSX, dock kan det hända att det blir hårdvarufel om man kör med fel grejer

Skrivet av ficklampa:

"Facebookmaskin", fast i ditt fall särskrivet, är en maskin som används för Facebook.

Ja, du kan ju ta dig tid på att fundera på vad jag menade

Permalänk
Medlem

Man blir ju ledsen över hur folk hatar på Apple. Jag förstår att det är inne att hata Apple i PC-världen, men som teknik intresserade kan man ju vara lite nyfiken på på olika plattformar. Oavsett om man gillar apple eller inte, så skulle jag rekommendera självbiografin om Steve Jobs, där det förklaras varför apple har lyckats och blivit så stora.

Hoppas ni for ett nytt sett att se apple, som jag har gjort.

Visa signatur

Windows 8: |CPU: Intel 3770k @ 4,2 Ghz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Mod: MSI Z77A-GD65 | Minne: Corsair 8GB 1600Mhz | PSU: OCZ 600W | Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 | SSD: Samsung 830 128gb | HDD: 2 TB Seagate |
Apple: |Iphone 4 32gb|Mac mini (mid 2011)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Fast Apple gör mer än iPhones, börsvärdet inkluderar alla deras produkter, bara Android fans som vägrar se det tydligen, är som att jag skulle påstå att Samsung gör ju bara mobiler som alla heter något med Galaxy och helt förbise att de gör brödrostar, dammsugare, kylskåp, TV, datorer....you name it
Trots hela den arsenal med prylar de gör så är t.o.m deras börsvärde under en tredjedel lägre än Apple's
Skickades från m.sweclockers.com

Fast nu sa han ju Android, så jag tar för givet att han jämför med Apples konkurrerande mobil OS och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Källa på det, har använt iPhone i antal år nu och stabiliteten är det inga som helst problem med, däremot är stabiliteten på de billigare Androidlurarna lite si sådär, kan inte svara för hur den är på Android's lurar annars över lag

Fast enligt statistik så kraschar iOS appar fler gånger än Android appar. Så jag vet inte om det är så lägligt att ge iOS cred för att ha bättre stabilitetän Android.

http://www.gsmarena.com/ios_apps_crash_more_often_than_androi...

Permalänk

Folk är allt trångsynta. Om Apples börsvärde slår rekord finns det väl en anledning till det? Bara att gratulera och önska att man köpt aktier för ett par år sedan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Ostabilt? Stabilare än OSX, dock kan det hända att det blir hårdvarufel om man kör med fel grejer

Den datorn jag hade har fullt stöd i Ubuntu, men jävlar va buggit i princip alla program var..

gEdit åt minne efter ha varit igång i 24 timmar, Gnome krasha, skype bugga ur totalt, och inte på tal om tint2..

Min pappa körde Fedora och xUbuntu ett tag, men det gick inte, nu kör han helt iPad istället.. datorn ligger på "lagning" hemma hos mig..

Dom programmen jag kör nu i OS X har aldrig krashat på ungefär ett år. (vad jag kan minnas!)

Skrivet av Waowt:

Har inte sagt att dom SKA göra det. Faktiskt så bryr jag mig inte så mycket om dom gör det eller ej, vill jag ha OSX kan jag väl bygga en hackintosh.
Dom KOMMER stödja Linux när det kommer fler användare (vilket det borde då Steam kommer till Linux).

LOL! så du tror seriöst att Linux kommer få fler användare för att Steam kommer till Linux?

Steam har funnits till OS X, och dom ända spelen vi fått är ifrån Valve.. så tror inte folk går över helt till Linux för att kunna spela Half-Life 2 och L4D2..

Eller tror du helt seriöst alla spel kommer till Linux bara för att Steam kommer till Linux?
Det är mest indie utvecklare som släpper spel till OS X, så ja, lär bli indieutvecklare till Linux också..

Tror fler går över om Photoshop kommer till Linux.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Det finns fanboys överallt, inte bara Apple fanboys, Android fanboys. Utan
Xbox fanboys, PS3 fanboys, osv, du förstår eller?

När en ny iPhone kommer, så är den skitsnabb i början jämfört med Android (efter ett tag kommer ju nya Androids med som är ännu snabbare) då
börjar alla tjata om hur snabb den är och alla andra mobiler suger för dom är inte lika snabba. Sen när Android mobilerna blir lika snabba/snabbare ja då kommer dom med argument som "iPhone är snyggare" "iPhone håller längre" osv.
Varför? Jo, fanboy'ism'.

Och snål när det gäller mobiler tycker jag är lite fel att säga, alla kanske inte vill lägga 5 tusen på en mobil när dom inte behöver det.
En del klarar sig bra på en för 2k.

Sen säger du att en stor del av dom som äger Android är dryga fanboys?
Utifrån "din" data. Har du gjort en undersökning, eller?

Woosh!

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Skrivet av Rawet:

LOL! så du tror seriöst att Linux kommer få fler användare för att Steam kommer till Linux?

Steam har funnits till OS X, och dom ända spelen vi fått är ifrån Valve.. så tror inte folk går över helt till Linux för att kunna spela Half-Life 2 och L4D2..

Tror fler går över om Photoshop kommer till Linux.

Avsaknaden av Adobe-programmen är en anledning varför jag inte kunde använda Ubuntu på min laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Den datorn jag hade har fullt stöd i Ubuntu, men jävlar va buggit i princip alla program var..
gEdit åt minne efter ha varit igång i 24 timmar, Gnome krasha, skype bugga ur totalt, och inte på tal om tint2..
Min pappa körde Fedora och xUbuntu ett tag, men det gick inte, nu kör han helt iPad istället.. datorn ligger på "lagning" hemma hos mig..
Dom programmen jag kör nu i OS X har aldrig krashat på ungefär ett år. (vad jag kan minnas!)
LOL! så du tror seriöst att Linux kommer få fler användare för att Steam kommer till Linux?
Steam har funnits till OS X, och dom ända spelen vi fått är ifrån Valve.. så tror inte folk går över helt till Linux för att kunna spela Half-Life 2 och L4D2..
Eller tror du helt seriöst alla spel kommer till Linux bara för att Steam kommer till Linux?
Det är mest indie utvecklare som släpper spel till OS X, så ja, lär bli indieutvecklare till Linux också..
Tror fler går över om Photoshop kommer till Linux.

Så synd, det funkar bra på dem jag testat... Inte en enda krasch. Sen verkar det som det funkar bättre på laptops av någon anledning...

Jadu, jag ser överallt gamers som hoppas på det och Valve säger själva att mer kommer, dom vet att det är mängder av gamers som gärna byter till Linux.
Som dom sa, W8 är en katastrof pga Metro osv. Folk gillar det helt enkelt inte (dom flesta iaf) och nu satsar dom på Ubuntu.
Jag antar att folk bara inte vill köpa en Macdator för 18k för att spela spel som funkar lika bra på en 7-9k Windows-PC, eller vad tror du?