Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009

Typografi - kritik

Hejsan,

Har skapat en typografisk video av låten Still Swingin' från rockbandet Papa Roach och önskar nu att få lite konstruktiv kritik på mitt verk. Ta er gärna en titt, och säg vad ni tycker! Gör detta endast som en fritidssyssla, och ser otroligt stora framsteg sedan min första video. Men givetvis vill man utvecklas ännu mer, dels med olika kamerarörelser, få klippet lite mer stilrent och nya idéer.

Med vänliga hälsningar,

Fonza.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2003

Det första som slår mig är att kameran är statisk. Det hade gett mer inlevelse om du jobbar på att få med kameran i rörelserna. Just nu känns det som att det är tre lager med en bakgrund som pysslar med sitt eget, en text som följer musiken och kameran/observatören som är helt statisk. Det blir lite platt helt enkelt. Får du ihop allt till en helhet skulle det nog bli riktigt bra!

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009

Absolut! Håller verkligen med om att det är lite platt, framförallt i refrängerna då där är ännu mindre rörelse än i verserna.

Tänker du dig något mer åt detta hållet? http://www.youtube.com/watch?v=8-uvlUYXcxc (En tidigare video jag gjort).

Jag tackar för kritiken och ska försöka få in det lite mer i nästa klipp jag skall göra.