Permalänk
Medlem

Snabb fråga om ljus/LED i chassi

Hej, har ett Switch 810 (Svart) chassi (som i sign) och tänkte egentligen skaffa lite LED ljus i den från början men blev aldrig av. Nu har jag däremot kollat runt lite och bara funderar på en sak.

Vilken färg, först tänkte jag att det skulle vara rött/svart bygge men sedan har jag tänkt lite på det. Lampan som är uppe till höger på chassit(som visar att datorn är på) är vit, fläktkontrollern lyser lite vitt. Så jag funderar bara om det fortfarande passar att ha rött i den?

Det ända som är rött just nu är RAM'et inuti lådan. Resten är svart/grått, från början tänkte jag köpa ett rött moderkort då hade det ju inte vart något snack om saken med ljus (enligt min mening då). Men nu när det är lite vitt ljus på utsidan så tänkte jag då kanske det passar att ha det på insidan med?

Är det någon som har ett chassi med vitt ljus i den? Har hittills inte hittat ett ända som ser ok ut, knappt nån som har vit LED i chassi nu för tiden..

De LED-serien jag kollat på är ww.Coolingstuff.se vit FlexLight LED finns ju i flera olika färger och vad jag hittat om just det märket så värkar det ge väldigt bra ljus osv.

Men som frågan är, ska jag välja de vita ljusen eller rött som jag tänkte innan? Vill ju inte skaffa ljus och sedan bli helt missnöjd med resultatet.

Tack SweClockers!

Permalänk
Medlem

kör på rött.

Permalänk

Problemet om du bara har en specifik färg på ljuset (förutom vit) är att det blendar ut alla dina komponenter, Dina komponenter får ingen egen färg och färgschema försvinner väldigt lätt. Du kan prova att ha t.ex en röd uppe och en vit åt vänster, då får du det lite utblandat. Vet inte hur det blir med just den färgblandningen, men med blått/vitt funkade det super. Fick ett ''isigt'' resultat, med en hint av blå men man såg fortfarande komponenternas egna färg.

Jag har haft bara röd i och jag tröttnade som fan på det direkt, komponenterna förlorar allt visuellt liv de har och det blir inte snyggt.

Detta är dock min åsikt, men kan vara värt att tänka på

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

kör på rött.

Skrivet av epetersson:

Problemet om du bara har en specifik färg på ljuset (förutom vit) är att det blendar ut alla dina komponenter, Dina komponenter får ingen egen färg och färgschema försvinner väldigt lätt. Du kan prova att ha t.ex en röd uppe och en vit åt vänster, då får du det lite utblandat. Vet inte hur det blir med just den färgblandningen, men med blått/vitt funkade det super. Fick ett ''isigt'' resultat, med en hint av blå men man såg fortfarande komponenternas egna färg.

Jag har haft bara röd i och jag tröttnade som fan på det direkt, komponenterna förlorar allt visuellt liv de har och det blir inte snyggt.

Detta är dock min åsikt, men kan vara värt att tänka på

Lycka till!

Det där med blått / vitt värkar vara ett bra sätt du kommit på där! Tror inte jag sett något sånt bygge med blandade färger så. Kanske blir att jag skaffar både röd och vit för att testa med båda i och sen efter testa med var och en för att se vad jag gillar mest. Det är ju trots allt en smaksak detta handlar om.

Tack för snabba svar!

Permalänk
Skrivet av ghollghost:

Det där med blått / vitt värkar vara ett bra sätt du kommit på där! Tror inte jag sett något sånt bygge med blandade färger så. Kanske blir att jag skaffar både röd och vit för att testa med båda i och sen efter testa med var och en för att se vad jag gillar mest. Det är ju trots allt en smaksak detta handlar om.

Tack för snabba svar!

Precis!

Ja bästa är att testa, lycka till

Permalänk
Medlem

Där va det köpt! Hoppas det kommer hem snart, kommer skriva i forumet om mitt resultat!

Permalänk