Collectors Edition anlänt

Permalänk
Medlem

Collectors Edition anlänt

Hej kära medlemmar,

Någon mer än jag som fick sin CE idag? Jag blev oerhört förvånad när jag fick sms från CDON att mitt CE hade anlänt.

Jag skapade en ticket till CDON för 2 dagar sedan, där jag frågade när de hade tänkt skicka ut sina CE. Förväntade mig att ha boxen till den 28 men ville kolla ifall de kanske skickade ut den till early access. Svaret jag fick var att den skulle anlända till den 28.

I vilket fall är man såklart mycket glad av att ha boxen hemma. Det är utan tvekan den bästa CE box jag någonsin köpt.

Edit: Lagt upp bilder.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Fusk, jag vill också ha en.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Beställde min CE på Komplett, och jag har inte fått hem den än.

Hoppas CE:n anländer denna vecka iallafall.

Permalänk
Medlem

Ladda upp bilder då TS!

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av Nikken:

Hej kära medlemmar,

Någon mer än jag som fick sin CE idag? Jag blev oerhört förvånad när jag fick sms från CDON att mitt CE hade anlänt.

Jag skapade en ticket till CDON för 2 dagar sedan, där jag frågade när de hade tänkt skicka ut sina CE. Förväntade mig att ha boxen till den 28 men ville kolla ifall de kanske skickade ut den till early access. Svaret jag fick var att den skulle anlända till den 28.

I vilket fall är man såklart mycket glad av att ha boxen hemma. Det är utan tvekan den bästa CE box jag någonsin köpt.

Lägg gärna upp lite bilder så även vi kan skryta att vi fått den! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Ladda upp bilder då TS!

Skrivet av Dark_Widget:

Lägg gärna upp lite bilder så även vi kan skryta att vi fått den! xD

Fixat

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Nikken:

So badass O_O

Permalänk
Medlem

Nu blev jag inte alls mer taggad inför lördagen....

Permalänk
Medlem

Vi som beställt på Webhallen lär ju inte få till releasen iaf

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Trevligt, riktigt stor CE. Jag får nog min först nästa vecka (köpte på Gamestop).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabola:

Vi som beställt på Webhallen lär ju inte få till releasen iaf

Vafalls?! Det brukar de väl alltid lyckas leverera? Något stort som har hänt?:S

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Vafalls?! Det brukar de väl alltid lyckas leverera? Något stort som har hänt?:S

Webhallen är väl riktigt bra på att ta in löjligt mycket förstora ordrar på CE's?
Var väl samma sak sist en stor titel släpptes och MASSOR beställde CE ifrån dom men dom kunde knappt leverera en bråkdel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Webhallen är väl riktigt bra på att ta in löjligt mycket förstora ordrar på CE's?
Var väl samma sak sist en stor titel släpptes och MASSOR beställde CE ifrån dom men dom kunde knappt leverera en bråkdel

Jasså är det verkligen så? Borde inte företagen ha en funktion som sätter stopp för ordnar när deras lager de kommer få in tar slut? Kanske bara mitt logiska tänk som är för logiskt och normalt haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

CDON här med :).
Att få lådan idag hjälper inte riktigt med väntandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

De tar inte emot fler ordrar än vad distributören för varje spel säger att de kan få, sen står de där med brallorna nere om distributören helt plötsligt inte kan ge så många kopior de lovat.
Vet inte vilket spel du syftar på men ska du klaga på någon i det fallet så är det inte Webhallen, utan distributören för spelet i fråga.

Anyways, CEs är onödiga imo Köpte själv digital edition för någon timme sedan så jag är redo inför lördag när Headstarten drar igång.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Anyways, CEs är onödiga imo Köpte själv digital edition för någon timme sedan så jag är redo inför lördag när Headstarten drar igång.

Min Rytlock håller inte med och hans flammande svärd vill att du går ner på dina knän och tar tillbaka ditt senaste påstående

(just kidding of course)

Permalänk
Skrivet av TiasE:

De tar inte emot fler ordrar än vad distributören för varje spel säger att de kan få, sen står de där med brallorna nere om distributören helt plötsligt inte kan ge så många kopior de lovat.
Vet inte vilket spel du syftar på men ska du klaga på någon i det fallet så är det inte Webhallen, utan distributören för spelet i fråga.

Det är väl inte omöjligt heller att de lägger upp produkten som bokningsbar innan de ens vet hur många de ska få. På så vis bygger man upp en hype och säkrar pengar som kunde gått till någon annan.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt från elgiganten å inte fått de än :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Smaken är som min underbara bakdel, delad

Kan hålla med om att flertalet av mina CEs genom åren inte alltid varit värt pengarna. Däremot är denna GW2 CE det absolut bästa jag köpt på mycket länge. Boken man får med är underbar och kommer ge mig flera timmars trevlig läsning. Sedan behöver jag inte längre vara orolig för inbrott! Vem vågar ge sig på min lägenhet när Rytlock står och skriker i fönsterkarmen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde mitt från Webhallen, fått min pre-order kartong för bra länge sen, collector edition ploppade upp idag i mina beställningar, så antagligen skickas den imorgon om jag har tur. Hur funkar early acces grejen? Behöver jag riktiga koden för att börja lira? Eller räcker det med nyckeln som följde med i pre-order kartongen?

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Beställde mitt från Webhallen, fått min pre-order kartong för bra länge sen, collector edition ploppade upp idag i mina beställningar, så antagligen skickas den imorgon om jag har tur. Hur funkar early acces grejen? Behöver jag riktiga koden för att börja lira? Eller räcker det med nyckeln som följde med i pre-order kartongen?

Pre order nyckeln(heter något speciellt) och den ska fungera vid starten också.
För har man bara köpt den "versionen" av spelet. så får man endast det fodralet/nyckeln. Kommer inget mer sen menar jag ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adfi:

Pre order nyckeln(heter något speciellt) och den ska fungera vid starten också.
För har man bara köpt den "versionen" av spelet. så får man endast det fodralet/nyckeln. Kommer inget mer sen menar jag ^^

Förköpte CE från Game, får hämta ut den klockan 16.00 idag (torsdag). 12 långa timmar kvar, som tur är ska man slå ihjäl de flesta med sömn nu

Permalänk

Uppskattar verkligen folk dessa plastfigurer som kommer med CE av spel/filmer? Jag kan förstå om man köper versioner där man får en lite lyxigare/snyggare förpackning/fodral men är dessa plastprylar något att ha?

Bara undrar ^^

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Uppskattar verkligen folk dessa plastfigurer som kommer med CE av spel/filmer? Jag kan förstå om man köper versioner där man får en lite lyxigare/snyggare förpackning/fodral men är dessa plastprylar något att ha?

Bara undrar ^^

Jag köper CE för de snygga förpackningarna och extra böcker/making of/musik osv man ofta får med.
Tycker GW2 CE är alldeles för dyr för övrigt. Över 1200 spänn är lite väl. Hade de legat under 1000 så hade det kanske blivit ett köp men inte som det är nu.

Permalänk
Medlem

Sådär nu är min skickad från Webhallen

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/144226-battlefield_4

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/108558-half_life_3

Försöker du säga att webhallen tar emot så många bokningar som exemplar de får? De lägger upp saker 1-3 år innan det faktiskt släpps.

De har tagit emot FÖR många bokningar på releaser tidigare. Eftersom vad jag vet så är webhallen den enda (?) butik som har så pass stora problem med att kunderna inte får CEs / spel som är förbokade i tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Jag köper CE för de snygga förpackningarna och extra böcker/making of/musik osv man ofta får med.
Tycker GW2 CE är alldeles för dyr för övrigt. Över 1200 spänn är lite väl. Hade de legat under 1000 så hade det kanske blivit ett köp men inte som det är nu.

Skrivet av jimbow1234:

Bara undrar ^^

Den var väldigt dyr men tittar man på vad man faktiskt får så är den typen av statyer rätt dyra i sig.
Folk som köper saker från Gentle Giant uppskattar nog denna typen av CE väldigt mycket då bara en staty ligger på minst 1000 kr.
Nu är kvalitén inte lika bra på denna typen av massproduktion men snackar vi Rytlock som man fick i GW2 så är den sjukt välgjord.

De som gjorde Darth Malgus från SWTORs CE var just http://www.gentlegiantltd.com/

Permalänk
Medlem

Visst var boxen ganska dyr men är även mycket bättre än alla billigare CE boxar jag köpt/sett för runt 700kr.

Figuren är av mycket mycket hög kvalité och allt annat man får med osar kvalité. Tittar man enbart på boken som är en redig bok med fin ram och inplastade sidor hade bara den kostar en hel del i handeln. Lägger man ihop vad allt hade kostat löst tycker inte jag priset är galet högt.

Men visst, jag hade fortfarande köpt boxen om den kostat 2000kr för jag är sjuk

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick även min idag, av GAME.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Vad betala ni andra? Jag köpte min för 1199:- på Gamestop. Kanske något dyrare, fast jag bestämde mig sent (efter BWE2) och inga andra hade den kvar. Lite dyrt kanske, men jag gillar statyn och ska köra Charr, så det får gå. Har första spelet, Guild Wars i Collector's Edition också.