Vad är din Senitivity i Call of Duty?

Permalänk
Avstängd

Vad är din Senitivity i Call of Duty?

Skrev en tidigare tråd på samma ämne ungefär, men folk hoppade över att skriva deras "Call of Duty-sens" många gånger, plus många skrev om andra spel, tex. CS osv. Detta är en CoD-tråd. Mixtrar själv med min sensitivity när jag spelar CoD, att ha inställt på "mitten" i Windows känns bäst samt jag har sett en massa filmer samt laddat ner ett program som säger att det är bäst. Sedan vilken dpi/cpi jag har beror helt på hur det känns att röra musen, speciellt utanför spelet. Så där finns inte mycket att spela med heller, visst kan man ha jätte lågt eller jätte högt där, men efter ett tag blir i alla fall jag irriterad på att lyfta musen och ta nya tag hela tiden när den är för låg, eller att behöva hålla musen blixtstilla och få kramp i handen när den är för hög.

Så för mig är det viktigast just nu att hitta en sens i spelet som passar bra med det jag ställer in i Windows. Har provat många men känner att jag inte kan ha högre än 5 då musrörelserna i spelet blir högre än musen i Windows. Dock om jag drar ner den till 1 (vilket är super skönt i spelet) så måste jag höjja dpi/cpi'n så pass mycket att musen knappt går att styra. Någon som känner igen detta?

Just nu har jag den runt 4.5, men det känns långt ifrån perfekt.

OBS! Detta är alltså en tråd om just sensitivityn i spelet Call of Duty, inte Windows inställningen eller vilken dpi/cpi du har på din mus. Inte heller något annat spel.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+