Surfplatta hjälp med tv4play

Permalänk
Medlem

Surfplatta hjälp med tv4play

Hej,

Jag köpte nyss en surfplatta av något okänt märke(Yarvik TAB450) och den har inte google play/market och jag skulle så gärna villja ha TV4play installerat på den vet någon hur jag kan fixa det?

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Ett tips är att roota den och sedan installera rom-manager och google play som det står lite om här:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1460166

Det kan dock vara mycket värt att läsa på mycket mer om ämnet innan du gör det dock.

Permalänk
Medlem

Den där funkar inte att ladda ner

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Höbalen:

Den där funkar inte att ladda ner

Nej? Typiskt. Jag tror att denna guiden kan råda bot på dina problem. Vad den visar är hur man installerar Gapps, alltså Market, Maps osv., men för att göra det krävs root vilket verkar väldigt lätt att få till. I princip bara att kopiera SU-appen till SD-kortet och installera. Sen får du installera Root Explorer eller nåt liknande för att kopiera in Gapps till systemmappen och för att sätta behörigheterna, sen är det bara att köra market och hitta tv4play där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Nej? Typiskt. Jag tror att denna guiden kan råda bot på dina problem. Vad den visar är hur man installerar Gapps, alltså Market, Maps osv., men för att göra det krävs root vilket verkar väldigt lätt att få till. I princip bara att kopiera SU-appen till SD-kortet och installera. Sen får du installera Root Explorer eller nåt liknande för att kopiera in Gapps till systemmappen och för att sätta behörigheterna, sen är det bara att köra market och hitta tv4play där.

Har fått til ldet nu :), men..

Kan inte ladda ner TV4 play för att den säger att den inte är tillåten i mitt land (antar att jag kryssa i någe fel på min gmail konto)
hur ska jag göra?

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W