Microsoft byter logotyp

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av SolidReactor:

Vilka reaktioner! hahaha! Inte visste jag att loggan skulle betyda så mycket
Någorlunda lite patetiskt, men samtidigt lite gulligt.... men men...

Med Windows vet alla vad som är viktigast, t.o.m. viktigare än någon logga. Att Microsoft släpper Windows 8 SP2 snarast

Loggan representerar hela företaget, självklart blir där blir reaktioner

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Tycker det inte är något fel med den nya loggan, simpel och snygg enligt mig. Apropå Modern UI så är det någon sak som jag säkert kommer kunna vänja mig vid, har ändå en Windows Phone så man kommer säkert att känna igen sig mycket när man använder det. Ska installera installera det imorgon tänkte jag

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rSon:

Nu handlar nyheten dock inte om Windows-loggan, utan om Microsoft. Den blå Windows-loggan är kvar! Den gamla var väl inte hellre den vackraste i världen.
http://www.techshout.com/images/microsoft-logo.jpg

PS. Jag hatar ordet stilrent, kan vara den vagaste beskrivningen av något någonsin. Ordet säger ingenting, detta eftersom att dess klassiska betydelse uppenbarligen inte åsyftas längre.

Ah, missledd av att videon aldrig laddade när jag läste nyheten, kollade nu igen och då var där en video

Och håller med dig om ordet stilrent. Det har typ fått betydelsen minimalistiskt som i sin tur har blivit synonymt med snyggt. Vilket inte alls behöver vara fallet. Riktigt illa det när minimalistiskt går före intuitivt *Host, Windows 8 desctop utan start knapp*. Världen borde sluta vara sån krok i röven på varandra och testa egna vägar

Permalänk
Medlem

MS försöker vara stilrena som Apple

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Vilka fyra blå rutor menar du?

Jag tycker det är konstigt att microsofts logga har windows flagga/fönster numera? Ungefär som om man skulle skriva fanta med coca colas typsnitt. Förvirrande marknadsföring.

Ooops! My bad.... tänkte hela tiden på att det var Windows loggan dom prata om -.- inte riktigt klar i huvet idag tror ja

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk

Gillar inte färgerna men bryr mig inte så mycket. Window 8 logan är dock snyggare.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Hehe, var tvungen (;

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

om du är nyfiken får du leta själv, jag orkar inte det nu.

Permalänk

Riktigt stilrent!

Älskar Microsoft 2012. Kommer mer och mer grymma produkter, och nu har de fräschat upp loggan också.

Förstår inte riktigt alla haters, men är tydligen väldigt hippt att hata saker idag.

Permalänk
Medlem

Vad betyder Orange?

Grön = Xbox
Blå = Windows
Röd = Office
Orange = Surface? eller kanske The Pirate Bay?

Jag gillar nya Windows 8-Bit och Microsofts nya logga

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mitron:

Ni föredrar väl ändå den här än de fyra blå rutorna vi fick som nyheter tidigare i år?!? Den här har iallafall samma färger som flaggan, och vad har en flagga med ett fönster att göra?

Läs MICROSOFT byter logotyp.
WINDOWS nya logotyp är fortfarande kvar.

Permalänk
Medlem

Det märks verkligen att Microsoft satsar på målgrupp entertainment. Allt för att ta marknadsdelar och hålla Apple i schack (på samtliga fronter).

Permalänk
Skrivet av Starcus:

Måste säga att jag faktiskt gillar den nya designen och att den är inspirerad av en gammal variant av loggan!

Vilken variant då? Jag tycker inte den är lik någon av microsofts tidigare logor?!

Permalänk
Avstängd

Skitful!

Windows 8 loggan suger, Windows 7 loggan var snyggare.
Nya Microsoft loggan är ful, gamla var snyggare.

Permalänk
Medlem

Var bara tvungen... =x

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Vilka reaktioner! hahaha! Inte visste jag att loggan skulle betyda så mycket
Någorlunda lite patetiskt, men samtidigt lite gulligt.... men men...

Med Windows vet alla vad som är viktigast, t.o.m. viktigare än någon logga. Att Microsoft släpper Windows 8 SP2 snarast

Windows 8 SP1 då?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

från Metro till Retro.

inget större fel på ändringen av loggan i vilket fall, vad skulle de annars köra med, en ananas?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Rent, simpelt o snyggt, jag gilalr den!

Men jag gillar Metro/Modern UI/Windows 8 UI också i design och även Windowslogan.
Är snyggt när företag håller sig till en design som då också är ren o simpel och inte en massa krimskrams o överarbetad.

Ser fram imot nya drivrutiner till hårdvaran min så jag kan testa Win8

Permalänk
Medlem

Det kommer alltid vara M$ som är beteckning och inofficiell "logotyp" i mitt ♥ iaf.

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem

Jag gillar den!

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cocosoft:

Läs MICROSOFT byter logotyp.
WINDOWS nya logotyp är fortfarande kvar.

Märkte det sen

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

äntligen insåg dom att kursiv still är helt passé och så 2007

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

nej det där är plotter.. för gamla tanter och gubbar

Nej, det är en klocka :>

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jag gillar den, och slår vad om att artikeln inte hade nämnt att dom körde med en liknande logga (i en reklamfilm för en snart 2 decennier gammal reklamfilm) så hade 80% av dom som skrikit "bakåtsträvare!" gillat den lika mycket som vi som uppskattar den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎

Lite väl stel tycker jag.... men det är väl så när något är nytt.
Efter de har tryckt upp windows-lappar som skall sitta på varenda dator/tablet/licens/reklam osv osv så lär vi vara såpass vana att ingen lyfter ett ögonbryn.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Äntligen något nytt, den kursiverade texten vågar jag knappt kalla logga.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

PS. Jag hatar ordet stilrent, kan vara den vagaste beskrivningen av något någonsin. Ordet säger ingenting, detta eftersom att dess klassiska betydelse uppenbarligen inte åsyftas längre.

Du jobbar uppenbarligen inte med design?

Vilken av dessa byggnader är stilren?

För övrigt hatar du alla ord som bytt betydelse under språkets utveckling?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Usch. Verkligen ett steg bakåt för Microsoft.

Permalänk
Medlem

Ett steg framåt. Den gamla loggan funkade förvisso fortfarande men den kändes gammal. Den var mer aktuell vid millennieskiftet.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro