Permalänk
Medlem

bootar om hela tiden. Hjälp!

Jag har köpt nytt moderkort ett MSI P67A-C45 B3 och Processor i7 - 3770k LGA 1155, minnen 4x4 GB.
Men när jag startade datorn efter jag monterat ihop allt så bootar den om hela tiden, fläktarna går igång o dioderna lyser men efter 2-3 sekunder så slocknar allt och sen efter 2-3 sekunder så bootar den igen o slocknar så håller den på hela tiden? Jag har resetat moderkortet och haft ett minne i och provat utan minne,
tagit bort grafik kortet men det blir samma. Har en 420w nätaggregat.

Permalänk
Medlem

Har du satt i strömmen till CPU? (4-pins)

Visa signatur

i7 | R290

Permalänk
Medlem

japp det har, den som sitter ovan processorn, det är en åttapins, men den som är på mitt aggregat är 4 pins.

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem,
hur löste du det??
vad var det som var fel??

Permalänk
Medlem

Lista gärna upp hela systemet, så vet vi ifall 420 watt räcker. Sen vad det är för fabrikat på aggregatet.

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Medlem

Msi Z77A-GD65
Antec 900w psu
4*4gb Kingston 1600mhz
240gb ssd Kingston
I5 3570k
Asus HD 7970
Intel Thermal processorkylare

Permalänk
Medlem

Kolla att kablarna från ON knappen och övriga kablar från chassit sitter rätt på moderkortet.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem. Lyckades efter många om & men lösa det. Ska försöka komma ihåg exakt hur jag gjorde

För mig var det så att moderkortet och processorn inte fungerade tillsammans (trots att butiken hävdat att det inte skulle vara några problem). Jag fick därmed köra med en äldre processor, för att uppdatera BIOS och därmed tillåta moderkortet att ta emot min processor (Detta fick jag hjälp med av en kompis och kan därför inte förklara hur det gick till).

Sedan flöt det på som bara den!

Permalänk
Medlem

MSI P67A-C45 B3 Tror jag inte är kompatibelt med 3770k out of the box. Behövs en BIOS flash antagligen.