Permalänk
Medlem

Bootup problem, misstänker GPU?

Hejsan swec. Jag har fått ett otroligt störande problem, som jag inte verkar kunna få någon lösning på.
Det hela började för ca 3 veckor sen, då jag och några polare kollade film på min burk, stängde sedan av datorn som vanligt, sen på morgonen när jag skulle starta den, gick fläktar och det igång, men inget pip från moderkort eller bild. Den röda DRAM-LED'n lyste dock, trycker på denna, börjar blinka, sen lyser igen.
Dock vissa gånger, så bootade den, men då brukade den frysa, alterativt tappa bilden.
Jag hade nu då inne moderkort + cpu + minnen inne på Inet Service. De hade då kört någon sorts boot-simulator med mina grejer, där min rigg bootade 100/100 försök. De körde även ett separat minnestest, men minnena var helt okej. Så jag tog hem delarna igår, monterade, får samma problem som innan.
Det jag tänkte mig nu, var ifall de skulle kunna vara graffekortet, så jag bytte till ett äldre jag har, bootade direkt.
Hade varit awesome om någon kunnig här kan hjälpa mig lite, tack på förhand!

Mvh/ Erik

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE | Asus M4N75TD | MSI GTX 760 2GB | Noctua NH-U9B SE2 | ADATA 8GB CL9 @ 1600 MHz

Steelseries Siberia V2 | Steelseries 6Gv2 | Steelseries Rival | Steelseries QcK+ NiP Edition

Permalänk
Medlem

Lite mer info om datorn hade vart bra

Om de 3 sakerna är felfria enligt inet så är det antingen någon korrupt fil i windows eller som du säger grafikkortet. Testat att köra din gamla setup i safemode?

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk

Bra trådnamn.

Permalänk
Medlem

varför testade du inte med gamla grafikortet innan du skickade in allt..Som du skriver så fungerar ju datorn med ett annat graffekort så där har du ju problemet..reklamera ditt grafik kort

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Moderator
Moderator

*uppdaterad trådtitel*

Försök skriva bättre trådtitlar, det hjälper dig att få hjälp snabbt och det hjälper andra som söker efter samma problem/lösning i framtiden.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers