CS:GO användbara kommandon

Permalänk
Medlem

CS:GO användbara kommandon

Hej.

Jag har skummat igenom en del trådar men hittar ingen riktigt bra information om ämnet.
Jag letar efter consol komandon som gör att spelet flyter på lättare, precis som i CS 1.6.

Om någon kan lista en del eller länka till en del användbara kommandon så vore det underbart.
Även hur man får det att sparas, just nu verkar det som om det återgår till default när jag stänger av spelet.

//brodan

la till info
Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom det är byggt på Source-motorn borde du kunna testa samma kommandon som i alla andra source-spel. Ha dock i åtanke att vi pratar om ett modernt spel här. Jag antar att du är ute efter kommandon relaterade till "rates" o. dyk. Det är inte troligt att såna "tweaks" behövs i ett så nytt spel!

Permalänk
Medlem

Måste ändra min max_fps varje gång jag går in i spelet , hur får jag det så det sparas ?

Har googlat men hittar inget direkt :/

Visa signatur

Svart-röd dator med på och av knapp , har massa usb intag och andra saker. går fint fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av anguuar:

Måste ändra min max_fps varje gång jag går in i spelet , hur får jag det så det sparas ?

Har googlat men hittar inget direkt :/

Jag har samma problem, ändrade en del på siktet med och det återställdes när jag stängde av.

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anguuar:

Måste ändra min max_fps varje gång jag går in i spelet , hur får jag det så det sparas ?

Har googlat men hittar inget direkt :/

Skrivet av brodan:

Jag har samma problem, ändrade en del på siktet med och det återställdes när jag stängde av.

Använd startparameter som kör autoexec på en config med era tweaks! Se https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1040-JWMT...

Permalänk
Medlem

Tack

Visa signatur

Svart-röd dator med på och av knapp , har massa usb intag och andra saker. går fint fint

Permalänk
Medlem

för att få så att inställningarna du vill ha laddas automatiskt skapar du en fil som heter autoexec och har filändelsen cfg och lägger i steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg

i den filen skriver du sedan ner alla de kommandon du vill ha i spelet. om du sedan vill läsa in filen på nytt när du är inne i spelet skriver du bara: exec autoexec i konsolen i spelet.

dessa kommandon kör jag med. inställingarna till siktet kanske du bör ta med en nypa salt eftersom jag kör med en liten röd punkt bara

rate 80000 cl_cmdrate 128 cl_updaterate 128 cl_interp_ratio 1 cl_interp 0 sfcrosshair 0 cl_crosshairdot 1 cl_crosshairsize 0 cl_crosshairthickness 1.4 cl_crosshairusealpha 1 cl_crosshairalpha 255 cl_crosshaircolor 0 sensitivity 0.8 zoom_sensitivity_ratio_mouse 1 m_rawinput 1 m_pitch 0.022 m_yaw 0.022 m_customaccel 0 r_drawtracers_firstperson 0 viewmodel_presetpos 3 snd_musicvolume 0 mm_dedicated_search_maxping 50 hud_scaling 1 fps_max 130 con_enable 1 net_graph 1 cl_autohelp 0 cl_showhelp 0 gameinstructor_enable 0

Permalänk
Medlem

Jag lyckades att få allt att fungera. Här är min config om någon känner för att använda den.
(Jag har använt delar av flera configer jag hittat.)

// Weapon viewmodel positioning.
// For these custom values to work "viewmodel_presetpos" must be removed from the config.

viewmodel_fov "62.5"
viewmodel_offset_x "2"
viewmodel_offset_y "2"
viewmodel_offset_z "-2"

// Bobbing and movement shifting.

cl_viewmodel_shift_left_amt "0"
cl_viewmodel_shift_right_amt "0"
cl_bob_lower_amt "0"
cl_bobamt_lat "0"
cl_bobamt_vert "0"
cl_bobcycle "2"

// Audio

snd_mixahead "0.05"
snd_headphone_pan_exponent "2"
snd_musicvolume "0"

// Rates and Interpolation.

cl_cmdrate "128"
cl_updaterate "128"
rate "50000"
cl_interp "0"
cl_interp_ratio "1"

// Mouse commands.

m_rawinput "1"
m_mouseaccel1 "0"
m_mouseaccel2 "0"
m_pitch 0.022
m_yaw 0.022
m_customaccel 0

// Crosshair.

sfcrosshair 0
cl_crosshairdot 1
cl_crosshairsize 1
cl_crosshairthickness 1
cl_crosshairusealpha 1
cl_crosshairalpha 255
cl_crosshaircolor 0

// Miscellaneous.

r_drawtracers_firstperson 0
cl_autowepswitch "1"
hud_showtargetid "1"
net_graph "1"
cl_autohelp "0"
cl_showhelp "0"
cl_disablefreezecam "1"
cl_righthand "0"
cl_freezecampanel_position_dynamic "0"
fps_max 101

Dold text
Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)