Nvidia ger ledtråd om samtidig lansering av GTA V till PC

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att alla sweclockare håller tummarna!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OskarD90:

Komplett verkar känna sig säkra iallafall
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=653743&cks=ASS&assoc=B99...

Edit:
Och många andra affärer med! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=676503

Nej, datumet de satt upp är bara preliminärt, citat: "Obs! Releasedate not set"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

PC version som är galet instängd och kräver hutlös prestanda.

Hutlös prestanda? Jag har då inte haft några som helst problem att spela det på min dator. Inte helt maxat, men nära på. FPS på rimlig nivå och detta med datorn i min signatur, som inte på något sätt är overkill.

Edit: Nej, jag hade fel. Måste ha förväxlat det med ett annat spel, alternativt tillfällig förvirring orsakat av för lite gaming.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid haft någon märklig hatkärlek till alla GTA-spel. Fyran var en stor besvikelse men jag hoppas att femman blir bra. Min(a) favorit(er) är konstigt nog Vice City, tätt följt av San Andreas. Grymt skön atmosfär i båda och roliga uppdrag.

Det är väl bara vänta och se hur nästa spel blir och när det släpps. Kan ju inte vara sämre än förra på PC, det är helt omöjligt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quna:

Jag har alltid haft någon märklig hatkärlek till alla GTA-spel. Fyran var en stor besvikelse men jag hoppas att femman blir bra. Min(a) favorit(er) är konstigt nog Vice City, tätt följt av San Andreas. Grymt skön atmosfär i båda och roliga uppdrag.

Det är väl bara vänta och se hur nästa spel blir och när det släpps. Kan ju inte vara sämre än förra på PC, det är helt omöjligt.

Var det inte MP3 som gav ca 50-60fps med 680 och över 2GB minnesanvändning med MSAA? Och det i korridor miljö.

Permalänk
Medlem

Ännu mer spekulationer, great!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

Var det inte MP3 som gav ca 50-60fps med 680 och över 2GB minnesanvändning med MSAA? Och det i korridor miljö.

När jag tänker efter så fick jag dra ner upplösningen till 1600x900 och fick stå ut med att ha en hel del inställningar på "High" utan AA för att kunna spela det ordentligt. Så du har rätt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Yay

3Dmark 2001 grafik år 2013

Permalänk
Medlem

Fett! Älskade GTA IV, så detta blir nog najs!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeroGamer:

Eller så betyder det bara att någon på Nvidia med tillgång till facebook-kontot tycker spelet ser bra ut.

Jo men när det gäller så stora företag så promotar man inte till höger och vänster, Facebook används ofta i marknadsföringssyfte av företag.

Permalänk
Medlem
Citat:

...eller åtminstone att PC-spelare inte behöver vänta särskilt länge på att få röja loss med mus och tangentbord.

Är det bara jag som tycker att GTA gör sig bäst på PC men med en handkontroll?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Är det bara jag som tycker att GTA gör sig bäst på PC men med en handkontroll?

Nja tror nog att fler håller med dig. Jag hade kunnat spelat det med en kontroll men enbart p.g.a att köra bilar/motorcyklar/båtar etc, är mycket skönare med handkontroller

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Calle2003:

Är det bara jag som tycker att GTA gör sig bäst på PC men med en handkontroll?

Skrivet av WardonE:

Nja tror nog att fler håller med dig. Jag hade kunnat spelat det med en kontroll men enbart p.g.a att köra bilar/motorcyklar/båtar etc, är mycket skönare med handkontroller

Just kör-biten är ju riktigt trevlig med en gamepad i GTA4. Jag brukar uppskatta att koppla in en gamepad och bara åka runt i spelet. Det enda spel som ger samma/liknande sköna känsla av att bara hoppa in och köra i valfri riktning är för min del Test Drive Unlimited. Sedan växlar GTA4 bra mellan tangentbord/mus och Gamepad så det räcker bara att lägga ner kontrollen och fortsätta för att spelet ska hoppa tillbaks till tangentbord/mus och tvärtom.

Permalänk

Är kanske lite önsketänkande men, brukar inte de flesta spelföretagen (framförallt Rockstar), släppa sina spel kring jul? Har för mig att GTA IV släpptes i November/December någon gång. Det hade ju varit en fin julklapp till sig själv om inte annat.

Hoppas förövrigt att det ligger en del fokus på PC i V. 360:n är definitivt för klen för att hänga med här. Som någon annan föreslog, får bli HD-textures till PC i värsta fall.

Permalänk

Äntligen!!! Lirar massor med GTA IV fortfarande, finns ju hur mkt kul som helst i form av mod's mm.

Prestandan är dock onekligen ett stort problem med grafik mods som ENB och andra addons. Gäller att hitta rätt bland alla parametrar i config filerna så kan man få till det med helt ok prestanda. Ser ju helt ok ut fortfarande

Permalänk

Spelet i sej lär vara mer krävande än asian dad..

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk
Inaktiv

Hur krävande är egentligen GTA IV? Flyter det för er med i5-3570K + GTX 680?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Hur krävande är egentligen GTA IV? Flyter det för er med i5-3570K + GTX 680?

Skickades från m.sweclockers.com

Minimum System Requirements

Operating System: Windows Vista Service Pack 1 OR Windows XP Service Pack 3
Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz or AMD Athlon X2 64 2.4GHz
Memory/RAM: 1.5GB for Vista, 1GB for XP
Hard Disk Space: 16GB Free
Video Card: 256MB NVIDIA 7900 or 256MB ATI X1900

Recommended System Requirements

Operating System: Windows Vista Service Pack 1 OR Windows XP Service Pack 3
Processor: Intel Core 2 Quad 2.4GHz, AMD Phenom X3 2.1GHz
Memory/RAM: 2.5GB for Vista, 2.5GB for XP
Hard Disk Space: 18 GB Free
Video Card: 512MB NVIDIA 8600 or 512MB ATI 3870

Systemkraven är inte problemet, problemet är hur förbannat dåligt optimerat det är för PC.

Dold text
Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor_jesuS:

Spelet i sej lär vara mer krävande än asian dad..

Nej, då. Det räcker nog med en i7 3770K och två överklockade GTX 680 för att köra det på "High"

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Kommer det då vara helt värdelöst på xbox360? Då den innehåller en grafikkrets från AMD.

Permalänk

Blev klar med San Andreas för några dagar sen, blir nog GTA V nästa. Förhandstittarna ser väldigt snygga och lovande ut

Edit: Köpte San Andreas i en Bundle när Steam hade Summer Sale...

Permalänk
Medlem

Hoppas de skippar de tråkiga helikopteruppdragen från GTA4

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Tyvärr syns det väldigt tydligt att det är ett spel primärt utvecklat för konsoller.
Trådmodellerna och animationerna ser ut 2003 och Source.
Var det förresten inte däromkring då de "senaste" konsollerna släpptes?

Inget för mig.
Jag vill se krav på Dx11 och 1GB VRAM minimum.
År 2013 vill jag ha cineastisk grafik, det skall vara som på film så att säga.
Att köra "copy/paste" på Dx9-baserade grafikmotorer är blasé

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Tyvärr syns det väldigt tydligt att det är ett spel primärt utvecklat för konsoller.
Trådmodellerna och animationerna ser ut 2003 och Source.
Var det förresten inte däromkring då de "senaste" konsollerna släpptes?

Inget för mig.
Jag vill se krav på Dx11 och 1GB VRAM minimum.
År 2013 vill jag ha cineastisk grafik, det skall vara som på film så att säga.
Att köra "copy/paste" på Dx9-baserade grafikmotorer är blasé

Tycker att spelet har otrolig grafik, sen så är det inte heller grafiken som gör spelet. Ta fram ett foto och stirra på det om det känns roligare.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Tyvärr syns det väldigt tydligt att det är ett spel primärt utvecklat för konsoller.
Trådmodellerna och animationerna ser ut 2003 och Source.
Var det förresten inte däromkring då de "senaste" konsollerna släpptes?

Inget för mig.
Jag vill se krav på Dx11 och 1GB VRAM minimum.
År 2013 vill jag ha cineastisk grafik, det skall vara som på film så att säga.
Att köra "copy/paste" på Dx9-baserade grafikmotorer är blasé

Då tycker jag att du ska dra igång Half-Life 2 igen och jämföra.
Tror personligen det blir väldigt tufft att pumpa ut den grafiken från screenshotsen till konsollerna. Grafiken i filmen, ja visst. Men inte från bildspelet. Har ju sjukt bättre grafik än GTA4, och redan det var ju stundtals slide-show på konsollerna

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Hur krävande är egentligen GTA IV? Flyter det för er med i5-3570K + GTX 680?

Skickades från m.sweclockers.com

Utan några mods osv så är det inga problem att maxa på betydligt klenare hårdvara än så. Och iom. att det är DX9 osv. så kan det funka bättre med äldre gpu's even.

Permalänk
Medlem

Bara för att kittla fantasin lite.. hoppas att PC kommer ikapp iom mods och billigare spel samt att linux får in en fot.
Hatar steam av hela mitt hjärta precis som apple men jag kan inget annat än att älska att dom(Valve) satsar på Linux
Särskilt eftersom jag aldrig vågat "gå över till den andra sidan" då jag mest använder datorn till spel och surf och spel är det enda som hindrar mig från *host* windows.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quna:

När jag tänker efter så fick jag dra ner upplösningen till 1600x900 och fick stå ut med att ha en hel del inställningar på "High" utan AA för att kunna spela det ordentligt. Så du har rätt.

Det är för att Max Payne 3 är ett väldigt snyggt spel och därför också väldigt krävande. Ditt kort är inte ett kraftigt kort. Du ska inte kunna maxa de mest prestandakrävande spelen med det. Jag har ett gtx 680 och det flöt på med allt på max utan problem. Fick aldrig drops.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det är för att Max Payne 3 är ett väldigt snyggt spel och därför också väldigt krävande. Ditt kort är inte ett kraftigt kort. Du ska inte kunna maxa de mest prestandakrävande spelen med det. Jag har ett gtx 680 och det flöt på med allt på max utan problem. Fick aldrig drops.

No shit, Sherlock...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av '[sic:

;12622674']Hatar steam av hela mitt hjärta precis som apple…

Inte en tråd på SweClockers utan lite Apple-hat. Vad fan har de gjort som är så jobbigt för vissa här?
Och vad har Steam gjort?

Tycker det mesta med GTA5 ser bra ut. Animationerna på människorna kan jag hålla med om inte känns helt hundra, men vi får se hur det blir när det släpps.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma