Guild wars 2 vs wow

Permalänk
Medlem

Grattis gw2 som fick 2miljoner sålda. 3miljoner spelare here i come:D hoppas inte Mists of Pandaria förstör GW2

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Grattis gw2 som fick 2miljoner sålda. 3miljoner spelare here i come:D hoppas inte Mists of Pandaria förstör GW2

Haha eller WoW som dom senaste expansionerna gjort

Permalänk
Medlem

Hur många här kommer köpa MoP ?

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Kungen säger hej

Nej men låt folk spela vad det själv gillar. Själv är jag nöjd med GW2 och kommer nog hålla mig till det under obestämd framtid

Kungen har dock lagt ner GW2 och går tillbaka till WoW

Skrivet av Lexius:

Hur skulle MOP på något sätt kunna förstöra GW2?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Bekric:

jag, jag är en av de få som uppskattar det blizzard gör i expansioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hur skulle MOP på något sätt kunna förstöra GW2?

Jo om nåt är dåligt med gw2 så kommer ju alla lockas av mop. Har hört att end game i gw2 är väldigt tråkigt. I wow end game är där spelet börjar^^

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Jo om nåt är dåligt med gw2 så kommer ju alla lockas av mop. Har hört att end game i gw2 är väldigt tråkigt. I wow end game är där spelet börjar^^

Ja fast isf är det ju inte MOP som förstör GW2 utan GW2 själv Och ja endgame i GW2 är icke existerande, slutade själv spela 2 dagar efter jag nådde 80.
Hade inga som helst planer på att införskaffa MOP då jag kände mig klar med WoW för länge sen men känner suget efter ett MMO och GW2 var inte svaret på det suget så funderar på att köpa det ändå, är ju inga större pengar ändå.

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ja fast isf är det ju inte MOP som förstör GW2 utan GW2 själv Och ja endgame i GW2 är icke existerande, slutade själv spela 2 dagar efter jag nådde 80.
Hade inga som helst planer på att införskaffa MOP då jag kände mig klar med WoW för länge sen men känner suget efter ett MMO och GW2 var inte svaret på det suget så funderar på att köpa det ändå, är ju inga större pengar ändå.

på det suget så funderar på att köpa det ändå köpa vad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Haha ja såg det här om dan xD kan inte säga att jag blev förvånad. Han sa dock att han tycker det är ett bra spel men har helt enkelt inget att göra i det men kanske kommer spela lite spvp då och då (tveksam dock på det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Om du kommer hit för att argumentera gtfo svara bara på frågan!

Dummaste jag hört, man ska diskutera, argumentera och betänka på ett forum.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Dom flesta kommer spela MoP i 1-2 dar och sen komma tillbaka till till GW2 för det finns inget att göra i WoW mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bekric:

Inte alls taggad på det faktiskt.
Har alla CE från Classic till Cataclysm men jag vet inte ens om jag kommer köpa MoP öht.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

F2P är nog framtiden i denna genre. Tror att om dem kan finansiera dem med micro- trans kan det gå väldigt bra för dem.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Sötast

Gjorde min första instans igår i GW2......

Är inte det minsta sugen på spelet längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Gjorde min första instans igår i GW2......

Är inte det minsta sugen på spelet längre.

Sagt det förut och säger det igen, jag går helldre ut och plockar svamp i skogen än att samla items/pets/mounts på dagens mmospel som inte besitter något som helst syfte eller mening. Sitter man å "hardcore" lirar typ WoW å gw2 så är man fan hjärndöd imo.

(lira själv rätt mycket när man var 14-15 men då tyckte man visserligen det var intressant att klisha busskurer så det kanske inte säger så mkt...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunberg:

Sagt det förut och säger det igen, jag går helldre ut och plockar svamp i skogen än att samla items/pets/mounts på dagens mmospel som inte besitter något som helst syfte eller mening. Sitter man å "hardcore" lirar typ WoW å gw2 så är man fan hjärndöd imo.

(lira själv rätt mycket när man var 14-15 men då tyckte man visserligen det var intressant att klisha busskurer så det kanske inte säger så mkt...)

Det finns ju gränser för allt. Ingen som säger att man måste tokfarma å ha sig.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

på det suget så funderar på att köpa det ändå köpa vad?

Läs hela meningen igen så ser du.

Visa signatur

Permalänk

99,99% av alla som gnäller på mmos gillar inte mmo spel från första början utan är med pga kompistryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

99,99% av alla som gnäller på mmos gillar inte mmo spel från första början utan är med pga kompistryck.

jasså.... hur kom du fram till den siffran?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

World pvp blev större i wotlk än vannila btw men ja om över 100pers attacker staden blir det rörigt som de va i wintergrasp. Pandaria ska tydligen fokusera mer på world pvp så de blir synd för alla pve fags som bara vill spela mot bottar:D

Herregud, vart fan ska jag börja?

Jag läste just igenom tråden och såg detta inlägg, var tvungen att läsa klart resterande av tråden och speciellt dina inlägg.
I början av tråden uttala du dig om någonting du inte ens testat vilket redan påpeks av någon annan medlem så det behöver jag inte ta upp igen.

Däremot att World PVP blev större i wotlk än i vanilla kan vara det mest felaktiga jag läst på ganska länge. På sättet du har skrivit i den här tråden (och eftersom du uttalat dig tidigare om något du inte testat) så antar jag att du inte ens spelade WoW i vanilla, du verkar vara på tok för "ung" för det på sättet du skriver.

Hur som helst så är det ett korkat uttalande, eftersom i början av WoWs tid fanns inte ens BGs. Hur tror du världen såg ut då? Det var slag i olika delar av världen, för att nämna tre (3) av dessa kan vi ta:

* Southshore vs Tarren Mill
* Tyr's Hand
* Crossroads

Antingen pratar du bara strunt återigen eller så har du väl spelat på en otroligt "very low-population" server i dina yngre wow dagar.
World-PvPn i WoW i vanilla var en underbar tid och den ljuva tiden kom knappast tillbaks i WoTLK.

World-PvPn höll på även när BGs introducerades, nog för att det var sjukt populärt med AV på den tiden. Man började köra en AV, gick ur för man skulle raida. Efter raid runt kl 23 kunde man hoppa in i den AV:n man var i tidigare för att någon timme senare avsluta den, underbart.

Detta var bara en rättelse jag kände mig tvungen att göra, annars hade det stört mig resten av dagen och det hade varit jobbigt.

För att säga någonting om GW2 vs WoW:
Det finns inte mycket att säga, jag spelade WoW fram till cata kom då jag slutade. GW2 har givit mig en fräsch start, det är dock med tanke på att jag studerar på högskolan numera och har andra viktigare grejer för mig i livet som tar plats, därför passar GW2 mig bättre nu och jag gillar spelet. Att jämföra dessa 2 spel är dock helt åt helvete.

Nu blev det en WoT men så är det.

Dags o laga lite gött käk med gott samvete.

Må gott!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Herregud, vart fan ska jag börja?

Jag läste just igenom tråden och såg detta inlägg, var tvungen att läsa klart resterande av tråden och speciellt dina inlägg.
I början av tråden uttala du dig om någonting du inte ens testat vilket redan påpeks av någon annan medlem så det behöver jag inte ta upp igen.

Däremot att World PVP blev större i wotlk än i vanilla kan vara det mest felaktiga jag läst på ganska länge. På sättet du har skrivit i den här tråden (och eftersom du uttalat dig tidigare om något du inte testat) så antar jag att du inte ens spelade WoW i vanilla, du verkar vara på tok för "ung" för det på sättet du skriver.

Hur som helst så är det ett korkat uttalande, eftersom i början av WoWs tid fanns inte ens BGs. Hur tror du världen såg ut då? Det var slag i olika delar av världen, för att nämna tre (3) av dessa kan vi ta:

* Southshore vs Tarren Mill
* Tyr's Hand
* Crossroads

Antingen pratar du bara strunt återigen eller så har du väl spelat på en otroligt "very low-population" server i dina yngre wow dagar.
World-PvPn i WoW i vanilla var en underbar tid och den ljuva tiden kom knappast tillbaks i WoTLK.

World-PvPn höll på även när BGs introducerades, nog för att det var sjukt populärt med AV på den tiden. Man började köra en AV, gick ur för man skulle raida. Efter raid runt kl 23 kunde man hoppa in i den AV:n man var i tidigare för att någon timme senare avsluta den, underbart.

Detta var bara en rättelse jag kände mig tvungen att göra, annars hade det stört mig resten av dagen och det hade varit jobbigt.

För att säga någonting om GW2 vs WoW:
Det finns inte mycket att säga, jag spelade WoW fram till cata kom då jag slutade. GW2 har givit mig en fräsch start, det är dock med tanke på att jag studerar på högskolan numera och har andra viktigare grejer för mig i livet som tar plats, därför passar GW2 mig bättre nu och jag gillar spelet. Att jämföra dessa 2 spel är dock helt åt helvete.

Nu blev det en WoT men så är det.

Dags o laga lite gött käk med gott samvete.

Må gott!

Du får ett gilla av mig för du la så mycket tid på att skriva detta.Jag kan svara några av dina frågor. Du tror att jag är riktigt ung men jag är 20år och har spelat sedan vanilla på servern hackar där wpvp va popurlärt. I vanilla va det väldigt svårt att nå lvl 60snabbt så city attacker va oftast rare att se. I wotlk kom alla upp till 80hyfsat snabbt och körde wintergrasp .Wintergrasp ledde sedan vidare till world pvp. När jag säger world pvp menar jag inte små vannila attacker utan i wotlk attackerade över 100personer staden ofta. Jag vet att de fanns stora attacker i vannila men det va rare vilket det inte va i wotlk.

I alla expantionpacks va det alltid problem med pvefags som inte ville göra nånting åt att staden blir attackerad. Så fort man skriver på tradechat att staden är under attacken kommer oftast svaren ho cares i got raid-.- Mop handlar om Horde vs allys och det älskar jag som worldpvpare. Jag körde på Outland i wotlk och vårt guild va anledningen till att world pvp kom till liv igen.Om nån av er har kört på den största servern Outland har ni säkert hört talas om A Bunch of gankers.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Bekric:

Jag kommer göra det. 1½ år uppehåll för cataclysm var klart den sämsta expansionen hitills. MoP verkar lovande, folk säger att den håller TBC klass på content nivå så det låter väl förvisso bra!

OnT: Jag tycker det är svårt att jämföra WoW och GW2, de är två helt olika spel när man ser på det. Visst båda är MMO's, men de har olika mål och spelstilar ändå. Jag spelade GW2 ett tag men jag tröttnade väldigt fort. Combat kändes väldigt begränsad, som ranger när mina abilities var på CD var det princip auto-attack som gällde, även om man swappade vapen under strid, blev snabbt tråkigt för mig. Till och med WoW's combat tycker jag faktiskt var roligare där även om den i sig kan vara rätt ensidig på ett sätt, fast jag tycker WoW's combat system är mer flytande och dynamisk på något sätt, fråga mig inte varför .

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Du får ett gilla av mig för du la så mycket tid på att skriva detta.Jag kan svara några av dina frågor. Du tror att jag är riktigt ung men jag är 20år och har spelat sedan vanilla på servern hackar där wpvp va popurlärt. I vanilla va det väldigt svårt att nå lvl 60snabbt så city attacker va oftast rare att se. I wotlk kom alla upp till 80hyfsat snabbt och körde wintergrasp .Wintergrasp ledde sedan vidare till world pvp. När jag säger world pvp menar jag inte små vannila attacker utan i wotlk attackerade över 100personer staden ofta. Jag vet att de fanns stora attacker i vannila men det va rare vilket det inte va i wotlk.

I alla expantionpacks va det alltid problem med pvefags som inte ville göra nånting åt att staden blir attackerad. Så fort man skriver på tradechat att staden är under attacken kommer oftast svaren ho cares i got raid-.- Mop handlar om Horde vs allys och det älskar jag som worldpvpare. Jag körde på Outland i wotlk och vårt guild va anledningen till att world pvp kom till liv igen.Om nån av er har kört på den största servern Outland har ni säkert hört talas om A Bunch of gankers.

Vadå rare? I vanilla spelade jag på Defias Brotherhood samt Vashj och det var knappast rare med iaf över 80 pers i t.ex. Southshore nästintill varje dag på de två servrarna. Tid att nå 60 kanske det gjorde men hardcore spelarna drog det rätt fort och dessa fights var ju ändå lvl 20+are med i ifrån båda sidor. I Tyr's Hand var det ju lite mindre antal människor samtidigt då det var en farmplace så det började ju smått och urartade i större fighter någon halvtimme senare beroende på om gankfolket kallade på hjälp i trade/general. Det funkade ju på samma sätt i STV. Om du spelade i Vanilla så vet du ju hur jävla jobbigt det var att levla i STV pga all gank. Den fanns ju även i expansionerna för folket som rerollade men var ju inte i närheten av vad det var i vanilla ändå det måste du ju hålla med om?

Jag minns allt Hakkar servern, spelade dock inte där och vet inte hur pvpn var där men enligt min erfarenhet var det galet mycket world pvp och det var den bästa tiden i wow i mitt tycke. Att säga att det var mer world pvp i wotlk förstår jag fortfarande inte. Jag spelade på Outland på senare dagar innan jag slutade och märkte ingen större skillnad på den servern jämfört med tidigare servrar när det gäller world pvp.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Um, i Vanilla WoW var det ju Raid i "undeads" och "Humans" huvudstäder och stora slag i de mindre byarna i undeadstället och i skogen bredvid barrens och i "ljungeln" vad dom nu hette för det minns jag inte men det höll iaf på dagligen.

Tycker inte det tog speciellt lång tid att nå lv60 heller...

Vad för skitserver spelade du på?

Nåja slutade själv spela vid TBC och har inte sett tillbaka till WoW sedan dess.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

I wow finns inget att göra när man börjar, ingen endgame eller något. Bara typ döda x av y tills man blir lvl85. Sen är det ett par raids som vissa kallar endgame men som man klarar på någon timme. PvP finns knappt alls eller går i slowmotion.
GW2:ans endgame börjar ju i alla fall direkt på lvl1 så man slipper eländet och misären.

Permalänk

Nu har jag inte spelat GW2 själv mer än att testa det på min kusins konto. Men vad jag hört från vänner som spelar så verkar det inte så super bra, var väl ca 10 av kompisarna som köpte det, men ingen verkar ha fastnat för det ordentligt. Dom spelade lite när det släpptes sedan fortsatte de med LoL precis som innan. Var till och med några som vart väldigt sugna på att ta upp WoW spelandet igen. Och det är väl anledningen till att jag inte kommer köpa det, det verkar inte som att man fastnar på samma sätt som man gör för WoW.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Skrivet av Lexius:

När jag säger world pvp menar jag inte små vannila attacker utan i wotlk attackerade över 100personer staden ofta. Jag vet att de fanns stora attacker i vannila men det va rare vilket det inte va i wotlk.

Definitionsmässigt är en attack på exempelvis Undead City som involverar 100 spelare inte mer World PvP än 3 spelare som spontant attackerar 2 andra någonstans i Wetlands.

World PvP innebär precis vad orden antyder, spontan PvP runt om i spel-världen. På den punkten var och förblir Vanilla en unik och saknad period i WoWs historia. Från beta till TBC existerade det ett konstant och omfattande krig mellan horde och alliance runt om i världen.

När battle grounds och honor system introducerades försvann också huvuddelen av WoWs World PvP, eftersom folks motivation förändrades i ett slag, från att PvPa för äran och nöjet till att PvPa för utrustning, vilken fanns att tillgå via BGs.

När du säger att det inte fanns massiva slag i Vanilla, så måste du antingen ha spelat på en PvE server eller helt missat de heta PvP platserna. Hela anledningen till att Blizzard utvecklade först PvP objectives i Silithus and Eastern Plaguelands, och sedan honor systemet och BGs i TBC, var för att deras servers kraschade regelbundet p.g.a de massiva slagen vid i synnerhet Southshore och Tarren Mill.

Men även zoner som Duskwood, Stranglethorn Vale och Wetlands hade frekvent stora massiva slag under Vanilla.

Nog om detta, kan bara konstatera att jag hade som roligast i WoW under den perioden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Vadå rare? I vanilla spelade jag på Defias Brotherhood samt Vashj och det var knappast rare med iaf över 80 pers i t.ex. Southshore nästintill varje dag på de två servrarna. Tid att nå 60 kanske det gjorde men hardcore spelarna drog det rätt fort och dessa fights var ju ändå lvl 20+are med i ifrån båda sidor. I Tyr's Hand var det ju lite mindre antal människor samtidigt då det var en farmplace så det började ju smått och urartade i större fighter någon halvtimme senare beroende på om gankfolket kallade på hjälp i trade/general. Det funkade ju på samma sätt i STV. Om du spelade i Vanilla så vet du ju hur jävla jobbigt det var att levla i STV pga all gank. Den fanns ju även i expansionerna för folket som rerollade men var ju inte i närheten av vad det var i vanilla ändå det måste du ju hålla med om?

Jag minns allt Hakkar servern, spelade dock inte där och vet inte hur pvpn var där men enligt min erfarenhet var det galet mycket world pvp och det var den bästa tiden i wow i mitt tycke. Att säga att det var mer world pvp i wotlk förstår jag fortfarande inte. Jag spelade på Outland på senare dagar innan jag slutade och märkte ingen större skillnad på den servern jämfört med tidigare servrar när det gäller world pvp.

Jag tvivlar på att du spela på Outland isåfall hade du lagt märke till World pvp. Jag ska flytta tillbaks till Outland och då lär du ju bli Krig:D

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Alla som spelade gw1 vet att gw2 kommer få mycket mer kontent och bli bättre. Ettan hade fan ingenting när det kom och nu har det bra mycket mer att gora än gw2 har just nu.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Jag tvivlar på att du spela på Outland isåfall hade du lagt märke till World pvp. Jag ska flytta tillbaks till Outland och då lär du ju bli Krig:D

Och jag tvivlar fortfarande på att du spelade vanilla i huvudtaget.
Se Trudgelmer inlägg över ditt, han gav en liknande talan som jag gjorde i mitt första inlägg.

Jag avslutar min talan i tråden här, du verkar inte riktigt hänga med ändå tyvärr. Ha så kul i MoP.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"