Webhallen - Varför ingen egen tråd i forumet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Webhallen - Varför ingen egen tråd i forumet?

Hej.
Låt mig börja med att ursäkta om jag skriver detta i fel forumdel, men det verkade inte finnas någon som passade (förutom kanske övrigt-delen, men det känns som att tråden hade blivit ignorerad där.)

Jag undrar helt enkelt om det finns någon speciell anledning till varför Webhallen inte har någon egen tråd i "Butiker och tillverkare"-sektionen? Jag tänkte skriva en sak där och blev väldigt snopen när jag såg att de inte hade någon.
http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/

Jag vet att deras representant här på forumet är väldigt aktiv så det lär ju knappast vara pga bristande intresse.

Mvh.

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Sep 2006

Blev ganska snopen jag med. Nu när du nämner det. Men om jag inte minns fel så finns det, eller har funnits en tråd för just Webhallen(?)!

Richard aka inkui

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Stämmer alldeles riktigt webhallen som medlem i forumet har varken skapat en tråd eller svarat i Någon officiell webhallen tråd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Är om jag inte tar fel för att han inte har tid med det för att han gör det på sin fritid?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av OnlyCasanova:

Stämmer alldeles riktigt webhallen som medlem i forumet har varken skapat en tråd eller svarat i Någon officiell webhallen tråd.

Och du vet att detta är Webhallens officiella användare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Dec 2011

Dom måste väl få ett godkännande också?

Med vänlig hälsning,
Eric

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Wully:

Är om jag inte tar fel för att han inte har tid med det för att han gör det på sin fritid?

Kanske, men han brukar vara väldigt aktiv i alla trådar som rör Webhallen, så nog hade han haft tid att skriva i en officiel Webhallen-tråd? I synnerhet då det mesta rörande Webhallen antagligen hade hamnat där direkt istället för lite här och där i forumet som det gör nu.

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Wroclaw
Registrerad
Okt 2011

Vet att Webhallens SWE-C ansvarig svarade på en liknande fråga;

"Därför att Webhallen vill inte att tråden blir ett slags ställe där folk tror att man kan få direkt-support ifrån Webhallen. Då kan folk glömma bort vår egna support via email och telefon, vilket vi inte vill. Därför har vi bestämt oss att inte skapa en sådan tråd."

Något slags i den stilen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Burks:

Och du vet att detta är Webhallens officiella användare?

Eh ja vad annars? Under ditt användarnamn i forumet står det medlem, under Webhallens står det webhallen. Enkel logik.

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Hej, anledningen just nu är att vi inte har den tid som krävs för att kunna garantera att svara i tillräckligt snabb takt.
Just nu sköts vårt Sweclockers-konto av en person (och ytterligare en till person har tillgång till kontot om jag är på semester tex).
Men för att ha en egen välfungerande tråd skulle vi behöva flytta resurser från vår vanliga kundtjänst över hit vilket vi i dagsläget inte kan motivera.

Folk vill också att vi ska ha en riktig supportfunktion via Facebook t.ex. men även det är uteslutet.
Ett av de stora problemen är att kommunikationen alltid tar betydligt längre tid än genom våra riktiga supportkanaler.

Däremot försöker jag övervaka forumet och svara i de trådar som relaterat till oss där det behövs (och precis som någon nämnde sköter jag detta oftast, men inte alltid, utanför arbetstid, så då blir det ju ofta att jag lägger mer krut där jag även privat är intresserad).

Men, att det är uteslutet idag betyder inte att det är uteslutet imorgon så vi fortsätter att överväga om det kan vara en möjlighet.

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av OnlyCasanova:

Eh ja vad annars? Under ditt användarnamn i forumet står det medlem, under Webhallens står det webhallen. Enkel logik.

Well sorry om man har missat det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Burks:

Well sorry om man har missat det.

Sorry for the attitude Hade några öl i systemet när jag skrev det haha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Son
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av OnlyCasanova:

Sorry for the attitude Hade några öl i systemet när jag skrev det haha.

Föresten nu när jag tänker efter så har jag haft en diskution här på swec med Webhallen. Bla så "skojade" dom om att man kunde köpa en forever alone t-shirt.

http://www.webhallen.com/blog/2012/03/forever-alone/

Sen så tror jag det hade något att göra med bf3 lanseringen så man kunde även beställa ett buddy pack