War Thunder - Online WWII flygspel

Permalänk
Medlem

War Thunder - Online WWII flygspel

Har gått och väntat på beta nyckel till World of Warplanes nu ett tag, såg efter ett tag att jag fått beta nyckel till War Thunder.

Rätt trevligt och flyga runt i äldre plan och panga på markmål och fientliga flyg.

Lite bilder.

Någon annan som lirar?

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

försöker få beta key fortfarande blev tipsad av en på youtube om det älskar sådana WWII flygspel själv kör jag en del Fighter Ace, ett spel som tyvärr gått i graven nu, men det går fortfarande köra offline

Permalänk
Medlem

är nu open beta.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem

Ser kul ut, tankar just nu!

Permalänk
Medlem

Skaffade spelet igår efter att ha läst lite om det.
Quickie review: Riktigt roligt och bra optimerat, så får runt 150fps med min rigg high settings. Det är dock riktigt tråkigt att det är så lite spelare, så har behövt köa upp mot 5 minuter för att komma in i strid.

EDIT: Skulle dock inte beskriva det som ett MMO. Det är inte mer MMO än vad World of tanks är.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakedad:

Skaffade spelet igår efter att ha läst lite om det.
Quickie review: Riktigt roligt och bra optimerat, så får runt 150fps med min rigg high settings. Det är dock riktigt tråkigt att det är så lite spelare, så har behövt köa upp mot 5 minuter för att komma in i strid.

EDIT: Skulle dock inte beskriva det som ett MMO. Det är inte mer MMO än vad World of tanks är.

det är mer MMO än vad WoT eftersom lagen består av fler än 15 pers/lag.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakedad:

Skaffade spelet igår efter att ha läst lite om det.
Quickie review: Riktigt roligt och bra optimerat, så får runt 150fps med min rigg high settings. Det är dock riktigt tråkigt att det är så lite spelare, så har behövt köa upp mot 5 minuter för att komma in i strid.

Har du valt "Any" som server? Spelade lite tidigare idag och fick väl vänta 30s-1min men det är inget som stör mig. Blir väl bara fler och fler spelare allt eftersom vi närmar oss en riktig release.

Spelar själv i tyska tier 4 plan. Kan inte vänta tills jag kommer upp till 109: orna. Vet inte om jag är så nöjd med planen än så länge, tycker det är lite klena bössor med 7.92mm som de flesta har. Men jag behöver nog bara träna lite mer och bli bättre helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Blev trött på World of Warplanes och World of Tanks, så fick nys om detta och testade, Sjukt roligt! Skönt att man blir belönad för allt bra man gör och att man inte blir bestraffad av att förlora.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel! Nyligen fått Airacobra och Kingcobra, och jävlar vilket ljud det är i 37mm-kanonen.

Permalänk
Medlem

Detta spelet var kalas. Men så himla svårt att landa på hangarfartyget i tutorialen

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Dåligt drag i tråden.. Laddar ner det nu. Såg ett klipp på youtube o det verkar coolt. Är det bara flygplan? Såg att det fanns Navy och Army "knappar" längst ner man kunde klicka på i interfacet

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Dåligt drag i tråden.. Laddar ner det nu. Såg ett klipp på youtube o det verkar coolt. Är det bara flygplan? Såg att det fanns Navy och Army "knappar" längst ner man kunde klicka på i interfacet

Bara flygplan just nu, men det kommer fordon och fartyg soon™. Skämt åsido, dom har inget datum för när det ska läggas till, men det kommer

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk

Ser riktigt nice ut! Blir att testa det!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Har du valt "Any" som server? Spelade lite tidigare idag och fick väl vänta 30s-1min men det är inget som stör mig. Blir väl bara fler och fler spelare allt eftersom vi närmar oss en riktig release.

Spelar själv i tyska tier 4 plan. Kan inte vänta tills jag kommer upp till 109: orna. Vet inte om jag är så nöjd med planen än så länge, tycker det är lite klena bössor med 7.92mm som de flesta har. Men jag behöver nog bara träna lite mer och bli bättre helt enkelt.

Efter att ha valt "any" under server så är kötiden i stort sett obefintlig.

Föredrar ryska linjen. Reservplanen är galet lättmanövrerade och när man kommer upp mot tier 5 och fått IL-2 blir det en barnlek. Brukar alltid hamna högst upp i listan med runt 10-15 kills och massa troféer. Riktigt roligt spel.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet hur man kan ställa in kontrollerna så dom liknar mer som i BF3? Kör med musen.

Klarar inte av arkad-kontrollen när det blir tajta dogfights. Slutar bara med att jag kraschar.

Jag klarar inte av att assigna musen till aileron eller nått annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Är det nån som vet hur man kan ställa in kontrollerna så dom liknar mer som i BF3? Kör med musen.

Klarar inte av arkad-kontrollen när det blir tajta dogfights. Slutar bara med att jag kraschar.

Jag klarar inte av att assigna musen till aileron eller nått annat.

Testa Menu -> Controls. Brukar vara olika inställningar till kontroller där, värt en titt

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Testa Menu -> Controls. Brukar vara olika inställningar till kontroller där, värt en titt

Jojo, har såklart pillat runt där. Men kan bara binda knappar eller joystick till flygkontrollerna, inte mouse axis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Jojo, har såklart pillat runt där. Men kan bara binda knappar eller joystick till flygkontrollerna, inte mouse axis.

Jo, men markera "Simplified Controls" så är det inte Mouse Aim, utan mer åt joystick hållet, men inte fullt ut joystick.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Ett varningens ord till alla som tänker köra: Köp INTE Falco om du tänker köra med tyska plan... den är typ 1000x sämre än de planen du startar med

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera de ryska planen man börjar med. Så grymt roligt! Haft konstant 8-10 kills vilket för mig är ovanligt när jag vanligtvis flyger tier 5-6 tyska.

Permalänk

Jag började med tyska plan men blev lite besviken på dem när jag kommit förbi reserve planen. Tycker ammo kapaciteten är grymt låg. Visst att man har 20mm kanoner men drygt o behöva ladda om i 30 sek så fort man varit o jagat efter ett annat plan o skjutit lite

Så jag sadlade om till amerikanska plan. Nu börjar det mer likna min stil. Man har mest "bara" 50-kalibriga brownings men man får en del av dom. Ammon räcker en stund också så man har råd o missa några skott. Har precis skaffat P-40 Kittyhawk o den är väl lite av en besvikelse egentligen, långsammare och väldigt mycket sämre manöverförmåga än mina 2 Buffalo plan. 6xBrownings är dock rätt trevligt. 3,6kg bly som kommer flygande mot fienden varje sekund Kanske kommer till sin rätt med ny motor, polerad flygkropp och 100 oktans bränsle.. Vem vet.

Vilken nation tycker ni är roligast o köra med?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Har spenderat kvällen till att testa War Thunder och tycker hittills att det är en av de bättre flygsimar jag spelat.

Med rätt inställningar blir det realistikt och underhållande. Perfekt att ratta med min Saitek X52 Pro.

Jag har inte testat onlineläget ännu. Vi får samla ihop ett gäng och jaga varandra, om intresset finns.

Permalänk
Avstängd

Intressant.

Laddar ner nu.

Har precis återvänt till AcesHigh II efter ett 10 års uppehåll, AcesHigh är en WWII online flygsimulator som har existerat ett bra tag, sämre grafik men väldigt realistiska "flight models". Samt så erbjuder de online arenor med upp till 500 personer samtidigt, med strategi där man kan ta över varandras baser etc.

Men War Thunder ska testas, om de kan erbjuda realism och större arenor än vad de har i dagsläget så kan detta bli mycket intressant. Men jag är helt klart ute efter en WWII Simulator, inte ett arkadspel man kan spela med musen.

Jag är ju han som har en full setup med joystick, throttle och roder

Permalänk
Medlem

Var mycket bättre än wargamings insatts bra system och lite rage om man förlorar.

Alla plan hittills har varit roliga.

Permalänk

Skitkul spel, rekommenderas starkt till alla som inte testat

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Intressant.

Laddar ner nu.

Har precis återvänt till AcesHigh II efter ett 10 års uppehåll, AcesHigh är en WWII online flygsimulator som har existerat ett bra tag, sämre grafik men väldigt realistiska "flight models". Samt så erbjuder de online arenor med upp till 500 personer samtidigt, med strategi där man kan ta över varandras baser etc.

Men War Thunder ska testas, om de kan erbjuda realism och större arenor än vad de har i dagsläget så kan detta bli mycket intressant. Men jag är helt klart ute efter en WWII Simulator, inte ett arkadspel man kan spela med musen.

Jag är ju han som har en full setup med joystick, throttle och roder

Där är Full Realistic Battles och Historical Battles som "bara" kan köras bra med Joystick. Så du lär bli glad

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

är det någon ide att testa om man inte har joystick ?
eller förstör det spelupplevelsen helt ?

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Skrivet av Inzane80:

är det någon ide att testa om man inte har joystick ?
eller förstör det spelupplevelsen helt ?

Äsch tangentbord och mus funkar lika bra, ungefär som bilspel, bättre med ratt men funkar med tangentbordet

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishguy32:

Äsch tangentbord och mus funkar lika bra, ungefär som bilspel, bättre med ratt men funkar med tangentbordet

Mer eller mindre, Mouse Aim funkar riktigt bra. Svårt att vänja sig vid joystick efter ett tag

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på det här jävla skitspelet? Får hela tiden "The authorization server is unavailable", lyckades komma in EN gång men aldrig mer verkar det som

Visa signatur

Chassi: Corsair 800D | Moderkort: Asus P8P67 PRO | CPU: Intel i5 2500k @ 4,5 Ghz | Minnen: Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance | GPU: AMD XFX 6970 CrossfireX | Lagring: Samsung 840 Pro 256gb SSD, Intel 510 120gb SSD, 1000gb och 1500gb mekaniska | Kylning: Custom vattenkylning |