Permalänk
Medlem

TF2 oldschool?

Ja nu känner man sig som en sur gammal gubbe haha. Men lirade mycket TF2 i bra klan på hög nivå när det släpptes men nu har jag inte lirat på några år. Igår fick jag för mig att testa lite och det är ju fortfarande roligt, men alla satans specialgrejer förstör ju bara. Finns det inga bra servers som kör utan alla specialvapen? Testat joina några med "vanilla" i tagsen men det är ju samma skit där :/

Permalänk
Medlem

Kör du på Vanilla server borde det vara old-school sakerna. Vissa vapen ser nya ut men är bara reskins på dom äldre (vill säga att dom inte har andra egenskaper, dom bara låter och ser annars ut)

Hattarna kommer man inte ifrån heller

Annars är det bara att börja om med klanliret

Permalänk
Medlem

Hmm, ja det kanske var så att det bara var andra skins iofs... Får testa igen och se

Permalänk
Medlem

Jo, känner mycket likadant när jag spelar lite nu igen efter två års uppehåll.
Känns rätt frustrerande när halva laget köpslår om hattar och tramsföremål istället för att spela försöka vinna.
Även standarden på spelarna tycker jag sjunkit drastiskt, antagligen pga det där free to play.

Men visst är det lite trevligt att köra igen också.

Permalänk
Medlem

Har observerat samma sak själv, kom tillbaka för att testa lite Mann vs Machine och nivån på spelarna är väldigt låg nu förtiden.
Just nu är den nog lägre än någonsin då Mann vs Machine precis släppts och det är dessutom free to play.
Misstänker att det blir lite bättre om ett par veckor igen