Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010

Brick:at moderkort?

Tjena!

Har i en längre tid haft problem med BSOD där de alla peckat på memory error. Min tanke var att minnena hade gett upp, körde memtest på varje sticka och båda visade error. Därför köpte jag en ny ramsticka och installerade i början på veckan.
Problemet var inte löst utan blåskärmana kom tillbaka precis som vanligt. EFter att ha läst runt lite om moderkortet så såg jag att det fanns en ny bios uppdatering, Patch DDR3-KINGSTON-4G-1600 memory, stod det i beskrivningen.

Jag tänkte, vafan det kanske löser mina problem också!

Började installationen och den fick gå i ca. 80 minuter. När jag kom tillbaka för att kolla till datorn så var den inte klar, försvann återigen i ca. 30 minuter. Väl tillbaka märkte jag att det såg likadant ut som innan så jag satte mig ned och kollade efter någon typ av händelse. Men icke, skärmen var helt fryst!
Jag lät datorn få stå på hela dagen fram tills bara några minuter sen. Då beslöt jag mig för att starta om datorn.
(Började flasha om bios tidigt imorse, runt 8 tiden)
och nu händer det inget när jag starta upp datorn. Alla fläktar går igång, hårddiskarna startar och mina externa USB HDD verkar också starta upp som vanligt men ingen bild ifrån grafikkortet.

Vad ska jag göra? Är det brickat?

Moderkort: M3N78D
Minne: Corsair XMS3 4GB

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Märke och modell hjälper oss att hjälpa.

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i5-2500K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | DUAL-GTX1060-O6G | Samsung 830 | Intel X25-M G2 | AX750 | AOC G2460PQU | Dell 1908FP |► Raspberry Pi 2 | Osmc |► MOTO 4+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010

Juste förlåt!
Det är ett Asrock M3N78D

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Ja det är väl inte helt otroligt att uppdateringen också påverkas av ramfel.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010

Men med en ny ramsticka borde väl det problemet vara löst.
Jag har haft så mkt strul med det här moderkortet så jag byter ut det imorgon.