Söker fps-spel till PC i 120fps!

Permalänk
Medlem

planetside2 när det kommer ut...

Permalänk

cod 4 alla dagar i veckan. Även söndagar. mkt viktigt.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Quake live, CS:GO ?

Visa signatur

||PC: Asus M5A78L LE||Amd fx 8320 ||Asus DirectCUII TOP R9 280X||Antec DF-35||Corsair TX650w||500 GB WD caviar blue 7200rpm HDD||Samsung 830 120 GB SSD ||8 GB DDR3|| TABLET: Nexus 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demnok:

det vore bra om alla PC spel hade möjlighet att stänga av FPS cap, eller ändra den till något annat än 60.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk

Hallå!
Jag sitter på en hyfsat bra dator som duger till nyare spel, men jag har inte lyckats hitta något bra... Provat Black light, Battlefield 3, Amry Rage, world of tanks.
Och många av de spel ni nämner... Men inget tilltalar mig. utom WoT som jag lirat en del men har tröttnat på pga spelets utveckling.
Det slutar med att jag sätter mig och spelar DoD, Rtcw/Rtcw:Et, Quake live och battlefield 1942 - alltså spel som som har cirka 10 år på nacken och som har spelats flitigt under dessa tio år... Nog för att de duger som tidsfördriv men känslan av "skoj" har ju avtagit lite så att säga... Skyrim är färdigspelat, Et;Qw fastnade inte jag för
Har ni några bra tips på nyare spel som liknar, helst, RTCW? De andra duger bra också. Däremot slipper jag helst spela spel som är pay2win/eller göra-livet-enklare-om-jag-pröjsar-spel.
Vill bara ha ett simpelt engagerande FPS spel med lite skoj i. Helst som RTCW var. (Världens bästa spel ever) Så sjukt jävla kul.
Varför görs det inga roliga spel längre ?

Vad tror ni om Chivalry; Medial Warfare ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Är inte FPSn cappad på 91 för båda ? Annars så är spelen inte det minsta krävande så du kommer att nå 91 utan problem, men inte 120.

Även om det är en rejäl bump så kommenterar jag ändå då tråden redan blivit bumpad.
Det går väldigt bra att få över 91 maxfps i MW2 och MW3.
Man får dock ändra configen.

Sen att alla CoD efter CoD4 är helt ospelbara multiplayer är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PekkaPjorke:

Hallå!
Jag sitter på en hyfsat bra dator som duger till nyare spel, men jag har inte lyckats hitta något bra... Provat Black light, Battlefield 3, Amry Rage, world of tanks.
Och många av de spel ni nämner... Men inget tilltalar mig. utom WoT som jag lirat en del men har tröttnat på pga spelets utveckling.
Det slutar med att jag sätter mig och spelar DoD, Rtcw/Rtcw:Et, Quake live och battlefield 1942 - alltså spel som som har cirka 10 år på nacken och som har spelats flitigt under dessa tio år... Nog för att de duger som tidsfördriv men känslan av "skoj" har ju avtagit lite så att säga... Skyrim är färdigspelat, Et;Qw fastnade inte jag för
Har ni några bra tips på nyare spel som liknar, helst, RTCW? De andra duger bra också. Däremot slipper jag helst spela spel som är pay2win/eller göra-livet-enklare-om-jag-pröjsar-spel.
Vill bara ha ett simpelt engagerande FPS spel med lite skoj i. Helst som RTCW var. (Världens bästa spel ever) Så sjukt jävla kul.
Varför görs det inga roliga spel längre ?

Vad tror ni om Chivalry; Medial Warfare ?

Tror det mesta beror på att alla nya spel är simplifierade. När jag började spela CS runt 2002 sporrades jag av en kompis bror, han var grymt bra och kunde skiljas från mängden vad gäller skicklighet. Detta har jag funnit väldigt svårt att göra i nyare titlar av Call of Duty och Battlefield. Det är för lätt att få bra med poäng och K : D.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk

Far Cry 3, kanske? Personligen tycker jag att det är det bästa FPS spelet just nu...

Permalänk
Medlem

CoD 4 Promod!
Synd bara att man inte spelar det själv längre...

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk

Quake Live, Warsow (Quake Live-kopia), CoD 4 Promod, Team Fortress 2, Half-Life 2 Death Match (kul som omväxling, dock sjukt längesen jag spelade så det kanske har dött ut nu)

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Lite sent men måste säga Shootmania! ;D