Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Ok grattis. Med tanke på att jag backas av 3 irl polare samt 15 bra på battlenet samt 96% av forumet på Diablo 3 så är det många som är ute och cyklar. Har du ens läst på lite runt om utan att gå på din egna erfarenhet? Mr jag tror jag är bra.

Att drops regleras av hur och vad som rör sig på AH, är inget rykte, det är ett konstaterat faktum. Det som däremot är högst osannolikt är att hela AH skulle vara såpass fullt av legendarys att dropraten skulle ändras till att "aldrig droppa", är kvalificerat BS...
Legendarys SKA inte droppa ofta, det är lite det som är hela poängen.
Jag tror inte jag är bra, jag konstaterar enbart fakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Att drops regleras av hur och vad som rör sig på AH, är inget rykte, det är ett konstaterat faktum. Det som däremot är högst osannolikt är att hela AH skulle vara såpass fullt av legendarys att dropraten skulle ändras till att "aldrig droppa", är kvalificerat BS...
Legendarys SKA inte droppa ofta, det är lite det som är hela poängen.
Jag tror inte jag är bra, jag konstaterar enbart fakta.

Men ok. Du läser exakt på orden, måste lära mig att skriva så att alla förstår. Om jag skriver i all min frustration på det sättet så är det såklart inte per ord att det ALDRIG droppas, men det är sjuuukt mycket svårare. Och jag tycker spelet är värdelöst för jag vill inte använda mig av AH, jag vill även kunna spela offline vilket påverkade vid release utav satan för att man inte kunde göra det. Men det kan jag köpa.

Men att min droprate ska suga och att man mer eller mindre blir tvingad till att använda AH har förstört spelets gemytliga charm i mina ögon. Därför lirar jag inte nu efter paragon 14.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Men ok. Du läser exakt på orden, måste lära mig att skriva så att alla förstår. Om jag skriver i all min frustration på det sättet så är det såklart inte per ord att det ALDRIG droppas, men det är sjuuukt mycket svårare. Och jag tycker spelet är värdelöst för jag vill inte använda mig av AH, jag vill även kunna spela offline vilket påverkade vid release utav satan för att man inte kunde göra det. Men det kan jag köpa.

Men att min droprate ska suga och att man mer eller mindre blir tvingad till att använda AH har förstört spelets gemytliga charm i mina ögon. Därför lirar jag inte nu efter paragon 14.

Då förstår vi varandra fullständigt, och ja, jag håller med dig om att det är trist att AH förstört spelet till den grad det har. Spelet är gjort för att Blizzard ska tjäna pengar kontinuerligt, inte i form av en engångssumma vid köp, trots att det inte marknadsförs på det viset..
Jag håller absolut med om att det hade varit roligare på ett sätt utan AH, men tyvärr är nog spelarkretsen mer kräsen idag än för 10 år sedan...då var det självklart att farma i timtal efter den där perfekta rollen...sen kom WoW, case closed..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Ok för du har också underlag för att det inte är så. Kom med mottargument att det inte är så förutom att säga att du hitta en bra sak. En debatt på ett forum om AH stagnerat tack.

Här har vi en av alla 10000 länkar om hur det troligtvis är och varför jag inte sprider omotiverad dynga.

För det första var den omotiverade dyngan att blizzard fifflar med droprates och inget annat.

Grundläggande psykologi säger att detta är omotiverad dynga.

En ny patch med plötslig höjning av ribban för föremål samt kastar in hundratusentals nygamla spelare som provar på den gör så att alla som spelade innan mycket upplever ett väldigt livligt AH. När de flesta som provat patchen någon dag tröttnar igen, och när nyhetens behag i de nya föremålen bytt ut mot den nya standarden upplever alla att AH har "stagnerat".

Detta har absolut inget att göra mer att blizzard är inne och jävlas med droprates utan är psykologi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Ok grattis. Med tanke på att jag backas av 3 irl polare samt 15 bra på battlenet samt 96% av forumet på Diablo 3 så är det många som är ute och cyklar. Har du ens läst på lite runt om utan att gå på din egna erfarenhet? Mr jag tror jag är bra.

18 personer är ett helt värdelöst urval för att avgöra något som droprates i D3. Att du bara hittar på en så exakt siffra som 96% när du beskriver vilka som du påstår har samma erfarenhet sänker din trovärdighet totalt. Ska man uttala sig om drop rates över huvud taget bör man åtminstone göra det utifrån någon sorts sund matematik.

Skrivet av dj_aleks:

Att drops regleras av hur och vad som rör sig på AH, är inget rykte, det är ett konstaterat faktum. Det som däremot är högst osannolikt är att hela AH skulle vara såpass fullt av legendarys att dropraten skulle ändras till att "aldrig droppa", är kvalificerat BS...
Legendarys SKA inte droppa ofta, det är lite det som är hela poängen.
Jag tror inte jag är bra, jag konstaterar enbart fakta.

Blizzard har officiellt dementerat att AH påverkar drops på något sätt över huvud taget så det är helt fel. Om det gjorde det skulle det sannolikt inte finnas tonvis av samma set items/legendarys ute som det gör nu. Hur någon kan påstå att de är sällsynta på AH kan jag för mitt liv inte förstå.

Nej, den grundläggande punkten är att många spelare är ointelligenta och emotionella och därmed hittar på alla möjliga konspirationsteorier och missar sina begränsningar i underlaget de har för att dra slutsatser.

Permalänk
Medlem

Men ni verkar inte läsa mer än Sweclockers forum så därför förstår ni inte vad det pratas om. Ni säger att dom sagt att det inte påverkas medans många säger att blizzard sagt att de påverkar.

Vad ska man tro, jo jag går efter egen fakta att jag hittar inget efter 300 timmar spelande. Inte innan sommaren och inte efter. Jo i början av patchen var det kul som fan, men i 2 dagar.

Oavsett hur det är så är spelet helt tråkigt för hittar du inget är inte spelet roligt. Jag vill inte använda AH heller. Men jag har kört otaliga Act 3-4 rundor de 3 senaste dagarna det är så jävla värdelösa drops så jag spyr på spelet redan. Är det ett bra spel? Varför älskade jag D2 så mycket? D3 fungerade i 100h kul speltid. 200 h känns som bortkastat och då är det inget bra spel.

Ett spel ska vara glädje tills det blir tråkigt, inte framkalla ett hopp som går över i frustration och resulterar i att det känns som man slängt bort tid av sitt liv.

Jag tycker Spongebob andra postaren i denna tråden förklarar det rätt bra. http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/5208542522?page=5

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Anledningen till att AH stagnerat, eller rättare sagt är mättat, är för att items inte försvinner ur spelet. Alla bra prylar som droppas läggs upp på AH, du köper en ny pryl till din gubbe och lägger upp din gamla pryl på AH. Detta gör att det blir fetare och fetare prylar på AH endast och det finns ingen marknad för sämre prylar.

Jag märkte det snabbt i början (då jag fortfarande spelade), alla prylar man tidigare köpt till gubben som man sedan bytt ut till fetare prylar gick inte att sälja i närheten av den summan man köpte dom för innan.
Skapar folk inte nya karaktärer eller är det ingen ström av nya spelare (som skapar nya karaktärer) så blir det en ENORM inflation.

Såg lite filmer på Path of Exile, det är vad jag förväntade mig av Diablo 3, inte skiten vi fick. :'/
(D1 & D2 höll många somrar, D3 höll inte ens en.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Anledningen till att AH stagnerat, eller rättare sagt är mättat, är för att items inte försvinner ur spelet. Alla bra prylar som droppas läggs upp på AH, du köper en ny pryl till din gubbe och lägger upp din gamla pryl på AH. Detta gör att det blir fetare och fetare prylar på AH endast och det finns ingen marknad för sämre prylar.

Jag märkte det snabbt i början (då jag fortfarande spelade), alla prylar man tidigare köpt till gubben som man sedan bytt ut till fetare prylar gick inte att sälja i närheten av den summan man köpte dom för innan.
Skapar folk inte nya karaktärer eller är det ingen ström av nya spelare (som skapar nya karaktärer) så blir det en ENORM inflation.

Såg lite filmer på Path of Exile, det är vad jag förväntade mig av Diablo 3, inte skiten vi fick. :'/
(D1 & D2 höll många somrar, D3 höll inte ens en.)

Du sätter huvudet på spiken bland annat med detta att folk inte skapar nya gubbar heller. Kolla länken jag postade ovanför så ser du vad han säger. Han förklarar varför D2 loot fungerade och alltid gav rare som rare och varför det inte fungerar i D3.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Det är meningen att det ska bli som det har blivit åxå !! ingen svarthandel är liksom lönsam om ingen köper och priserna bara går ner.

Sedan är det ju inte alla som spelar 5 timmar om dagen alla dagarna heller, och då inte har 50 mille el ens 5, lätt å bli blind i miljon regnet om du själv har 100 mille.

Medans detta gör att Blizzard kan släppa nya vapen och starta om ah med jämna mellanrum, det löser sig med tiden ska ni se.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro här.

Efter c:a 150 timmars farmande i inferno varav 15 siegebreaker runs sedan patchen. Så kan jag tycka att det är lite underligt att man inte hitta något användbart över huvud taget. Och då pratar jag bara om rares. Legendary har jag bara hittat 2 gånger sedan release. Bägge var värdelös dynga.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Blizzard har officiellt dementerat att AH påverkar drops på något sätt över huvud taget så det är helt fel. Om det gjorde det skulle det sannolikt inte finnas tonvis av samma set items/legendarys ute som det gör nu. Hur någon kan påstå att de är sällsynta på AH kan jag för mitt liv inte förstå.

Som jag skrev, jag går enbart på vad som sagts av Blizzard...

Det är samtidigt självklart att detta inte kan tas som ett farktum per defintion, men det är det närmaste ett faktum jag kommit..
Jag har otroligt svårt att tro på att AH och droprates inte skulle ha något med varandra att göra, det borde vara närmast självklart ur en ren marknadsekonomisk vinkel att hålla koll på utbud för att förutspå efterfrågan om man vill tjäna pengar, vilket jag är tämligen säker på att blizzard vill.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen dynamisk ändring av dropraten baserat på hur mycket som ligger på ah.
Det man gjorde i 1.0.3 var att sprida ut ilvl 61-62-63 på fler akter så därför droppar det mindre per akt.

Den totala mängden ska vara densamma.

Håller med om att dropraten suger. Därför jag slutade spela efter ett par veckor. Det droppade inte en enda item jag hade ngn nytta av. Dropraten är medvetet låg för att man ska använda AH. Så har det varit redan från början. Spelet är designat runt AH. Gillar man inte det så får man spela ngt annat. Det gör jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Som jag skrev, jag går enbart på vad som sagts av Blizzard...

Det är samtidigt självklart att detta inte kan tas som ett farktum per defintion, men det är det närmaste ett faktum jag kommit..
Jag har otroligt svårt att tro på att AH och droprates inte skulle ha något med varandra att göra, det borde vara närmast självklart ur en ren marknadsekonomisk vinkel att hålla koll på utbud för att förutspå efterfrågan om man vill tjäna pengar, vilket jag är tämligen säker på att blizzard vill.

Så slutsatsen blir då logiskt: Dom som har topitems eller har tur och hitta dom allra första (vilket är nästan alltid dom förstnämnda) är dom som tjänar multum.
Alltså "The best equipped get the best equipment".

Inte underligt att folk tröttnar då. Man har ju då liksom inget och se fram emot om man alltid ligger i bakvattnet. Och det är ju fan. Hade man bara hittat det förmålet som man kunde sälja för 100mill. Då skulle jag få demonerna till att snaska kotte denna hösten.
Men det kan man bara drömma om.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Står ingenstans att de ökat dropraten i 1.0.4 så vad är det de ljuger om menar du? Det droppas fortfarande lika få ilvl 61-63 som i 1.0.3. Det har inte ändrats såvitt jag kan se eller så har jag missat ngt i pacthinformationen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Står ingenstans att de ökat dropraten i 1.0.4 så vad är det de ljuger om menar du? Det droppas fortfarande lika få ilvl 61-63 som i 1.0.3. Det har inte ändrats såvitt jag kan se eller så har jag missat ngt i pacthinformationen..

Ok , fel ordval av mej. Jag redigerar mitt inlägg.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Det ända som fortfarande verkar sälja RIKTIGT bra är nya legendaries. Säljer som smör i solsken. Rares, blues och annat skräp sjönk kraftigt. Känner också att en stor del av marknaden verkar sälja av sin gear och slutar spela. Känns som efterfrågan sjunkit rejält medan mängden skrot som hivas ut inte verkar sjunka så mycket. Hittat extremt billiga snudd på best in slot gula som jag köpt för noll och ingenting men dem är lite svårsålda nu. Fått någon såld men trycket på mina rares är MYCKET lägre än det var tidigare. Men som sagt. Det är på legendaries pengarna finns just nu. Och några få utvalda gula delar.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem

kan ni förklara vad det är ni säljer för så mycket pengar... det jag sålt mest var ett vapen för 2M och det var till en lvl reduced... lvl63... allt anant går för ca 10k...
Någon strategi ni har om vad ni lägger upp etc!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

kan ni förklara vad det är ni säljer för så mycket pengar... det jag sålt mest var ett vapen för 2M och det var till en lvl reduced... lvl63... allt anant går för ca 10k...
Någon strategi ni har om vad ni lägger upp etc!?

Har sett att gröna set ringar är tydligen sjukt populära att sälja för 10miljoner eller mer.. har fan som bäst sålt nåt för en miljon tror jag.. fattar ej hur folk lyckas sälja för så mycket ,har den senaste tiden haft ute mycket till bra mycket billigare än vad andra tar för liknande, tro fan man inte saker för höga summor sålt längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Som jag skrev, jag går enbart på vad som sagts av Blizzard...

http://www.cinemablend.com/images/sections/44096/_1340960757....

Det är samtidigt självklart att detta inte kan tas som ett farktum per defintion, men det är det närmaste ett faktum jag kommit..
Jag har otroligt svårt att tro på att AH och droprates inte skulle ha något med varandra att göra, det borde vara närmast självklart ur en ren marknadsekonomisk vinkel att hålla koll på utbud för att förutspå efterfrågan om man vill tjäna pengar, vilket jag är tämligen säker på att blizzard vill.

Det där kan du ju inte gå på för det är ju helt uppenbart formulerat så det inte berör det som vi diskutear. Han säger att de har satt dropraten (dvs de fasta procentsatserna) med AH i åtanke eftersom folk alltid strävar efter att byta till sig bättre saker om de kan.

Det vi diskuterade var om drop rates ändras pga vad som finns på AH och det är inte fallet. Det berättar bl a följande citat från en Q&A.

Citat:

The auction house has absolutely no effect on drop rates. There are conspiracy theories and misunderstandings but I do want to re-iterate, the is NO interaction whatsoever.

Källa: http://diablo.incgamers.com/blog/comments/amaa-for-diablo-iii-underway

Skrivet av Kvarnan:

Men ni verkar inte läsa mer än Sweclockers forum så därför förstår ni inte vad det pratas om. Ni säger att dom sagt att det inte påverkas medans många säger att blizzard sagt att de påverkar.

Vad ska man tro, jo jag går efter egen fakta att jag hittar inget efter 300 timmar spelande. Inte innan sommaren och inte efter. Jo i början av patchen var det kul som fan, men i 2 dagar.

Som synes ovan är det snarare jag som förstår precis vad det talas om. Om man inte vet vad man ska tro så letar man på fakta. Förhoppningsvis har detta bevisat även för dig hur mycket korkade saker det sägs på det forumet. Det kommer såklart att fortsätta pratas om det för att folk är ointelligenta konspirationsteoretiker som tror Blizzard är ute för att skada dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

kan ni förklara vad det är ni säljer för så mycket pengar... det jag sålt mest var ett vapen för 2M och det var till en lvl reduced... lvl63... allt anant går för ca 10k...
Någon strategi ni har om vad ni lägger upp etc!?

Jag har sålt ett 1k+ dps 1H-vapen, en chest armor, en shoulder armor och ett par bracers för mellan 2,5M till 8M sedan den 23:e. Det är rares som är rätt bra men verkligen inte perfekta. Det handlar helt enkelt om att ha tur och få saker som sticker upp lite ur genomsnittet. Jag har både sålt dem via BO och med lågt startpris utan BO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Jag tycker Spongebob andra postaren i denna tråden förklarar det rätt bra. http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/5208542522?page=5

Fast han skriver att gudalika prylar var något fokl hade råd med. Anledningen till det hade itne med droprates eller något annat att göra. Det hade att göra med att spelet var totalt översvämmat av dupes, inget annat. Kolla själv upp vad dropraten på en zod eller en jah låg på när runsystemet introducerades...

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig varför i helvete det finns ilvl 63 1-h med 200 dps? Är det verkligen ilvl 63 då? Varför existerar dessa? Hade det inte bara varit bättre att ta bort ALLA dåliga ilvl 63 saker?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag har sålt ett 1k+ dps 1H-vapen, en chest armor, en shoulder armor och ett par bracers för mellan 2,5M till 8M sedan den 23:e. Det är rares som är rätt bra men verkligen inte perfekta. Det handlar helt enkelt om att ha tur och få saker som sticker upp lite ur genomsnittet. Jag har både sålt dem via BO och med lågt startpris utan BO.

Märkligt. Jag la upp en 1h xbow med 850dps, 125 dex, och reduced level 12, för 5000.

För en DH på level 48 borde den vara värd detta. Jag fick inte ett enda bud.

Därmed är jag på väg mot att konka. För på en act 3 runda kan jag plocka upp c:a 40 rares, som jag då säljer till vendor och får in med lite tur 36000.
Samtidigt har man då en rep. kostnad på 55000. Det går liksom inte ihop riktigt.
Dom sakerna som jag söker efter på AH dom är inte jättedyra i sig, men dom kostar mer än vad jag har råd med.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Kan någon förklara för mig varför i helvete det finns ilvl 63 1-h med 200 dps? Är det verkligen ilvl 63 då? Varför existerar dessa? Hade det inte bara varit bättre att ta bort ALLA dåliga ilvl 63 saker?

Eller varför man får level 54-57 rares i act3.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Kan någon förklara för mig varför i helvete det finns ilvl 63 1-h med 200 dps? Är det verkligen ilvl 63 då? Varför existerar dessa? Hade det inte bara varit bättre att ta bort ALLA dåliga ilvl 63 saker?

Därför det finns en massa skadehöjande stats. Om alla ilvl 63 skulle ha hög skada skulle de med andra ord behöva ta bort all +elemental damage, all +min/max damage och all +% damage. Självklart skulle de också behöva ändra på hela loot-systemet då det skulle droppa hög-dps-vapen hela tiden annars.

Item levels är bara en indikation på hur bra chans du har på att få en riktigt bra pryl. Man får tolka det för vad det är snarare än vad det kunde varit i ett annat spel.

Skrivet av Twoedge:

Märkligt. Jag la upp en 1h xbow med 850dps, 125 dex, och reduced level 12, för 5000.

För en DH på level 48 borde den vara värd detta. Jag fick inte ett enda bud.

Därmed är jag på väg mot att konka. För på en act 3 runda kan jag plocka upp c:a 40 rares, som jag då säljer till vendor och får in med lite tur 36000.
Samtidigt har man då en rep. kostnad på 55000. Det går liksom inte ihop riktigt.
Dom sakerna som jag söker efter på AH dom är inte jättedyra i sig, men dom kostar mer än vad jag har råd med.

Jag har inte koll på marknaden för lägre levels (många kanske fokuserar på sina level 60-karaktärer för Paragon i dagsläget) men överlag så är det väl bra dps tillsammans med crit damage, LoH och/eller socket som börjar ge något.

Förutom det du får av rares till vendor så lär du ju plocka upp en rejäl mängd guld rakt av från mobs också. Jag har dött en hel del på sistone då jag spelar med mobilt bredband med dålig täckning (dvs mer eller mindre frekventa lagspikes som gör att jag dör) men bara guldet jag plockar upp är värt klart mer än det. Jag fortsätter på akt 3 då jag klarar det rätt lätt så länge det inte laggar rejält men om man dör för mycket så får man väl satsa på en lägre akt. De sämre dropchanserna kan ju vägas upp av att man kan döda snabbare.

Permalänk
Medlem

Det är ju helt uppenbart, för mig och mina spelande vänner, att något hände precis efter patchen släpptes.

Vi var 4st som körde 2 st a3 Azmodan-runs den kvällen och vi fann alla, i snitt, 2 legendaries eller set-items var per run.

Efter detta (ett 20-tal runs) har ingen, förutom jag som faktiskt hittat en legendary, av oss hittat något.

Detta innebär alltså att vi totalt, under dessa två runs, hittade 16 rares/set items vilket är lika mycket som vi hittat under många hundra timmars spelande.

Detta är vad MASSOR av andra också upplevt så att det är en random grej är ju enligt mig helt uteslutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biturbo:

Det är ju helt uppenbart, för mig och mina spelande vänner, att något hände precis efter patchen släpptes.

Vi var 4st som körde 2 st a3 Azmodan-runs den kvällen och vi fann alla, i snitt, 2 legendaries eller set-items var per run.

Efter detta (ett 20-tal runs) har ingen, förutom jag som faktiskt hittat en legendary, av oss hittat något.

Detta innebär alltså att vi totalt, under dessa två runs, hittade 16 rares/set items vilket är lika mycket som vi hittat under många hundra timmars spelande.

Detta är vad MASSOR av andra också upplevt så att det är en random grej är ju enligt mig helt uteslutet.

Har hittat 0 leg och 0 set efter ca 300h. Har mf-swappat de flesta packsen och nu har jag kört de senaste 50h med 300mf konstant, även på trash alltså. 0 leg 0 set.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Ok grattis. Med tanke på att jag backas av 3 irl polare samt 15 bra på battlenet samt 96% av forumet på Diablo 3 så är det många som är ute och cyklar. Har du ens läst på lite runt om utan att gå på din egna erfarenhet? Mr jag tror jag är bra.

Blizzard sa ju att detta påstående inte stämde, och vadå.. hittade du massvis med bra grejer innan? bra items har varit sällsynt sen release o bara för att några hade tur vid release betyder det ingenting.
Och de flesta på forumet bara gnäller som skitungar och har lite bevis att komma med så forumet känns som en dålig "källa"

Permalänk
Medlem

AH har pajjat spelet totalt, hade varit mycket bättre om man iaf kunde få välja mellan att spela på servrar med AH och utan AH.

I Diablo 2 fann man massa feta grejer som man kanske inte hade nytta av, då gav man det till polare eller till sin medhjälpare, eller så sparade man prylen till nån senare gubbe (ofta slutade det med att man sålde skiten). Spelet var baserat på att man själv skulle hitta prylarna som var bra för sin egna gubbe eller sina vänners i samma party. Det gjorde att det alltid var skoj att lira för chansen var stor att man skulle hitta något som passade sin gubbe, oavsett hur låg eller hög level man var. Minns att det fanns set-items som var för låglevlade som bara bestod av typ 3 prylar så det var lätt att få fullt set, gav ju inga uberstats men iaf det där lilla extra så gearet räckte i typ 10 levlar kanske. Finns alltså sets som man kan ha på sig redan vid lvl 2.

Jag hittade inte ett enda set item eller legendary när jag spelade upp min gubbe till max lvl. Tack vare AH's inverkan då man inte vill flooda AH med prylar för snabbt (det blir ju floodat nu bara att det tar längre tid iom att items aldrig försvinner).

Permalänk
Medlem

Tror att de flesta har börjat kolla mycket på legendary nu sen patchen eller kanske sparar sitt guld för att köpa en dyr upgrade.
Har oxå märkt att folk inte köper mina softcore grejer fastän jag lägger ut dom extremt billigt.. lite märkligt är det