Permalänk

AH är verkligen fucked up nu alltså. För 1 vecka sedan kostade 1 mille guld €1,33. Nu i morse kostade samma mille guld €0,95. Känns som Blizzard försöker få oss att helt gå över till RMAH och pynta in äkta pengar. Som om de inte redan tjänar pengar nog. Börjar bli riktigt irriterad. Man får ju bara skit när man farmar och det man får som man tycker borde vara värt ett par mille går för några tusen guld.
Är ju omöjligt att skaffa gear för att klara Act3 och 4 utan att använda RMAH och det vägrar jag göra.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

AH är verkligen fucked up nu alltså. För 1 vecka sedan kostade 1 mille guld €1,33. Nu i morse kostade samma mille guld €0,95. Känns som Blizzard försöker få oss att helt gå över till RMAH och pynta in äkta pengar. Som om de inte redan tjänar pengar nog. Börjar bli riktigt irriterad. Man får ju bara skit när man farmar och det man får som man tycker borde vara värt ett par mille går för några tusen guld.
Är ju omöjligt att skaffa gear för att klara Act3 och 4 utan att använda RMAH och det vägrar jag göra.

Det känns för mig mer logiskt att det handlar om priskriget som guldfarmarna dragit upp.

Och det är verkligen inte omöjligt att skaffa gear för att klara hela Inferno utan att använda RMAH. Tvärtom har ju mycket saker som kostade mycket guld tidigare nu blivit rätt billigt. Det är bara de riktigt bra prylarna som är dyra, men det behövs knappast för att ta sig igenom Inferno.

Permalänk
Medlem

Blizzard har många förbättringar de kan göra hur items droppar och hur man gearar gubben.

De största problemen är:
-Det droppar för mycket rares
-Rares har för stor range i sin styrka, dvs att de kan vara hur dåliga som helst och sammtidigt hur bra som helst. Ett bra rullat rare kan säkert vara minst 1000 gånger starkare än ett riktigt dåligt rullat.
-Legendaries har också för stor range. Även dåliga legendaries ska vara användbara i Inferno.

Men ifall problemen ska lösas helt och hållet tycker jag systemet behöver göras om från grunden. T.ex så tycker jag att mainstats vit/str/dex/int ska flyttas ifrån att i majoritet rullar på items till att styras med antingen gems eller items i vissa slots. bara finnas på chest och legs.

Sedan finns det för få roliga och bra stats.
Mängden affixer på rares bör tas bort och det ska finns fler som är bra och roliga endgame. Just nu är i stort sett exakt samma affixer bra för alla. Dvs. mainstat/crit/critdmg/attack speed/weapon dps sen kommer de viktiga survivability affixerna all res/armor/vit/LoH. Alla de statsen är de som alla generellt vill ha och behöver för att bli bra.

Mindre roliga stats, men som kan vara trevliga att ha pga personalisering av ens build, som pick up range och life on health globe skulle kunna tas bort och gå lägga till items via t.ex. enchanting.

Sammanfattning:
Lägsta nivån på ilvl 61-63 ska höjas MYCKET.
Perfeka ilvl 61-63 ska fortfarande vara mycket sällsynta.
Antalet rares som droppas ska sänkas markant.
Högre ilvl ska vara bättre än lägre till större utsträckning.

PS. ifall detta görs behöver svårighetsgraden för hella Inferno ändras. Eller ännu bättre vore ifall dagens inferno dvs. svåra progress borde flyttas till hell. Som också borde spelas på lvl 60, men hela hell skulle ha möjlighet att droppa de bästa items, dvs ilvl 61-63.

Inferno skulle sedan göras till "ilvl 64" där allt är lika svårt och samma items som droppar i hell droppar mer frekvent. Hela inferno skulle då vara där den slutliga farmen kan ske.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Blizzard har många förbättringar de kan göra hur items droppar och hur man gearar gubben.

De största problemen är:
-Det droppar för mycket rares
-Rares har för stor range i sin styrka, dvs att de kan vara hur dåliga som helst och sammtidigt hur bra som helst. Ett bra rullat rare kan säkert vara minst 1000 gånger starkare än ett riktigt dåligt rullat.
-Legendaries har också för stor range. Även dåliga legendaries ska vara användbara i Inferno.

Men ifall problemen ska lösas helt och hållet tycker jag systemet behöver göras om från grunden. T.ex så tycker jag att mainstats vit/str/dex/int ska flyttas ifrån att i majoritet rullar på items till att styras med antingen gems eller items i vissa slots. bara finnas på chest och legs.

Sedan finns det för få roliga och bra stats.
Mängden affixer på rares bör tas bort och det ska finns fler som är bra och roliga endgame. Just nu är i stort sett exakt samma affixer bra för alla. Dvs. mainstat/crit/critdmg/attack speed/weapon dps sen kommer de viktiga survivability affixerna all res/armor/vit/LoH. Alla de statsen är de som alla generellt vill ha och behöver för att bli bra.

Mindre roliga stats, men som kan vara trevliga att ha pga personalisering av ens build, som pick up range och life on health globe skulle kunna tas bort och gå lägga till items via t.ex. enchanting.

Sammanfattning:
Lägsta nivån på ilvl 61-63 ska höjas MYCKET.
Perfeka ilvl 61-63 ska fortfarande vara mycket sällsynta.
Antalet rares som droppas ska sänkas markant.
Högre ilvl ska vara bättre än lägre till större utsträckning.

PS. ifall detta görs behöver svårighetsgraden för hella Inferno ändras. Eller ännu bättre vore ifall dagens inferno dvs. svåra progress borde flyttas till hell. Som också borde spelas på lvl 60, men hela hell skulle ha möjlighet att droppa de bästa items, dvs ilvl 61-63.

Inferno skulle sedan göras till "ilvl 64" där allt är lika svårt och samma items som droppar i hell droppar mer frekvent. Hela inferno skulle då vara där den slutliga farmen kan ske.

MKT bra skrivet, MEN blizzard kommer aldrig ändra på deras idiotiska items system. Det skulle vara som att slå deras utvecklare på fingrarna....Men helt klart är det ngt sådant som behövs.

Main stat på enbart Chest, Pants (och kanske helm + boots) hade varit en bra lösning....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Och det är verkligen inte omöjligt att skaffa gear för att klara hela Inferno utan att använda RMAH. Tvärtom har ju mycket saker som kostade mycket guld tidigare nu blivit rätt billigt. Det är bara de riktigt bra prylarna som är dyra, men det behövs knappast för att ta sig igenom Inferno.

Jag förstår att du enbart är ute efter att framhäva egen förträfflighet och spotta på oss andra, men i egenskap av småbarnsförälder och sporradisk gamer så vill jag upplysa dig om att alla inte har tid att sitta och farma 24/7. Har själv (med husfriden på spel) suttit och lirat 2-4 timmar/dygn i 2 veckor nu. Har under denna tid fått 3 Legendary (varav samtliga gått för under 100k) samt en otrolig massa Rares, men där INGEN varit bättre än den gear jag redan haft. All gear jag uppgraderat har jag fått köpa i AH och det gäller nästan hela levlingen också. Har kommit till det läget att oavsett vilken del jag vill uppgradera så kostar det från 2 mille guld och uppåt. Har inte lyckats hitta ett enda vapen med bättre stats än mitt nuvarande under 10 mille.
Är det någon som har ett bra förslag på hur man, utan att använda RMAH, eller farma likt en speedad 14-årig spelamissbrukare ska lyckas få gear eller kombinera skills för att klara Act3 så är jag idel öra. Försmädligheter och andra påhopp kan ni bespara mig. Är redan tillräckligt irriterad efter att ha dött 30 ggr i Act3 igår.

Här är min nuvarande profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/163...

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jag förstår att du enbart är ute efter att framhäva egen förträfflighet och spotta på oss andra, men i egenskap av småbarnsförälder och sporradisk gamer så vill jag upplysa dig om att alla inte har tid att sitta och farma 24/7. Har själv (med husfriden på spel) suttit och lirat 2-4 timmar/dygn i 2 veckor nu. Har under denna tid fått 3 Legendary (varav samtliga gått för under 100k) samt en otrolig massa Rares, men där INGEN varit bättre än den gear jag redan haft. All gear jag uppgraderat har jag fått köpa i AH och det gäller nästan hela levlingen också. Har kommit till det läget att oavsett vilken del jag vill uppgradera så kostar det från 2 mille guld och uppåt. Har inte lyckats hitta ett enda vapen med bättre stats än mitt nuvarande under 10 mille.
Är det någon som har ett bra förslag på hur man, utan att använda RMAH, eller farma likt en speedad 14-årig spelamissbrukare ska lyckas få gear eller kombinera skills för att klara Act3 så är jag idel öra. Försmädligheter och andra påhopp kan ni bespara mig. Är redan tillräckligt irriterad efter att ha dött 30 ggr i Act3 igår.

Här är min nuvarande profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/163...

Borde det inte vara relativt billigt att med en Barbarian kör LoH, Life Steal, Life Regen med en bra Vit/All Res ration för att köra igenom Inferno?
Jag har inte spelat så mycket men jag har spelat AH massor.. Det är så jag fått min gear. Hittills har det iaf varit otroligt mycket effektivare att köpa och resella items än att farma. För att klara spelet behöver man ingen MF gear alls, ser inte själv någon anledning att ha det då man kan få så bra deals på AH.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jag förstår att du enbart är ute efter att framhäva egen förträfflighet och spotta på oss andra, men i egenskap av småbarnsförälder och sporradisk gamer så vill jag upplysa dig om att alla inte har tid att sitta och farma 24/7. Har själv (med husfriden på spel) suttit och lirat 2-4 timmar/dygn i 2 veckor nu. Har under denna tid fått 3 Legendary (varav samtliga gått för under 100k) samt en otrolig massa Rares, men där INGEN varit bättre än den gear jag redan haft. All gear jag uppgraderat har jag fått köpa i AH och det gäller nästan hela levlingen också. Har kommit till det läget att oavsett vilken del jag vill uppgradera så kostar det från 2 mille guld och uppåt. Har inte lyckats hitta ett enda vapen med bättre stats än mitt nuvarande under 10 mille.
Är det någon som har ett bra förslag på hur man, utan att använda RMAH, eller farma likt en speedad 14-årig spelamissbrukare ska lyckas få gear eller kombinera skills för att klara Act3 så är jag idel öra. Försmädligheter och andra påhopp kan ni bespara mig. Är redan tillräckligt irriterad efter att ha dött 30 ggr i Act3 igår.

Här är min nuvarande profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/163...

Jag har ungefär samma "civila!" situation som du. Jag har inte sålt något på AH för mer än kanske 40.000 g, så jag har verkligen inte dargit in mkt pengar. Om du bara är ute efter att spela igenom det på inferno, så tror jag det handlar mycket om build och att hitta någorlunda vettig gear till rimligt pris.
Som solo så one-shottade jag Azmodan och klarade Diablo på andra försöket med nedanstående spec och ungefär samma gear.
Det är kanske inte världens roligaste spelstil, men det funkar!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/dolofsson-2228/hero/182171...

Mitt AH-tips (som kanske kan tyckas självklart) är att alltid sortera på t.ex. str/vit/all res och sedan söka, och därefter titta på tid kvar. Många fynd har jag hittat som har väldigt låg bid och som ändå är bra grejer. Om man har möjlighet så kan man ju gå in på lite "ovanliga" tider för att ytterligare öka chansen att få hem ett bra item billigt.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jag förstår att du enbart är ute efter att framhäva egen förträfflighet och spotta på oss andra, men i egenskap av småbarnsförälder och sporradisk gamer så vill jag upplysa dig om att alla inte har tid att sitta och farma 24/7. Har själv (med husfriden på spel) suttit och lirat 2-4 timmar/dygn i 2 veckor nu. Har under denna tid fått 3 Legendary (varav samtliga gått för under 100k) samt en otrolig massa Rares, men där INGEN varit bättre än den gear jag redan haft. All gear jag uppgraderat har jag fått köpa i AH och det gäller nästan hela levlingen också. Har kommit till det läget att oavsett vilken del jag vill uppgradera så kostar det från 2 mille guld och uppåt. Har inte lyckats hitta ett enda vapen med bättre stats än mitt nuvarande under 10 mille.
Är det någon som har ett bra förslag på hur man, utan att använda RMAH, eller farma likt en speedad 14-årig spelamissbrukare ska lyckas få gear eller kombinera skills för att klara Act3 så är jag idel öra. Försmädligheter och andra påhopp kan ni bespara mig. Är redan tillräckligt irriterad efter att ha dött 30 ggr i Act3 igår.

Här är min nuvarande profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/163...

Du har redan all gear du behöver för att klara hela spelet, om du frågar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jag förstår att du enbart är ute efter att framhäva egen förträfflighet och spotta på oss andra, men i egenskap av småbarnsförälder och sporradisk gamer så vill jag upplysa dig om att alla inte har tid att sitta och farma 24/7. Har själv (med husfriden på spel) suttit och lirat 2-4 timmar/dygn i 2 veckor nu. Har under denna tid fått 3 Legendary (varav samtliga gått för under 100k) samt en otrolig massa Rares, men där INGEN varit bättre än den gear jag redan haft. All gear jag uppgraderat har jag fått köpa i AH och det gäller nästan hela levlingen också. Har kommit till det läget att oavsett vilken del jag vill uppgradera så kostar det från 2 mille guld och uppåt. Har inte lyckats hitta ett enda vapen med bättre stats än mitt nuvarande under 10 mille.
Är det någon som har ett bra förslag på hur man, utan att använda RMAH, eller farma likt en speedad 14-årig spelamissbrukare ska lyckas få gear eller kombinera skills för att klara Act3 så är jag idel öra. Försmädligheter och andra påhopp kan ni bespara mig. Är redan tillräckligt irriterad efter att ha dött 30 ggr i Act3 igår.

Här är min nuvarande profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/163...

Inferno är inte för casual players. Det är för folk med på tok för mycket fritid.

Permalänk
Skrivet av Blade@LCD:

Borde det inte vara relativt billigt att med en Barbarian kör LoH, Life Steal, Life Regen med en bra Vit/All Res ration för att köra igenom Inferno?
Jag har inte spelat så mycket men jag har spelat AH massor.. Det är så jag fått min gear. Hittills har det iaf varit otroligt mycket effektivare att köpa och resella items än att farma. För att klara spelet behöver man ingen MF gear alls, ser inte själv någon anledning att ha det då man kan få så bra deals på AH.

Ja, det låter ju väldigt enkelt men all gear med kombinationen LoH och All Res har folk vett att ta betalt för. Kanske inte så konstigt eftersom det aldrig droppas något. Så vapen med hög dps + LoH och socket eller crit kostar ju sjukt med pengar. Ingen risk att sådant droppas heller.
Klart att jag inte har någon nytta av en massa MF och GF om man bara är ut för att "klara" spelet, men obegåvad som jag var så inbillade jag mig att fett med MF skulle göra att jag kunde farma mig till den gear jag behöver för att klara spelet utan att behöva handla i AH. Men det har jag förstått är helt fel approach.

Men menar du att man ska skippa str/dmg och bara gå på LoH/Vit/All res? För det finns gott om gear med höga stats om man bara siktar in sig på ett eller två områden, men när man ska kombinera blir det dyrt.

Provade igår att ställa in mina skills så jag fick mer liv av både Frenzy och Rend samt en av mina passiva skills och samtidigt välja att öka min armor med min andra passiva skill. Den tredje fick ge crit dmg och chance. Detta räckte inte heller utan jag dog ändå massor av gånger.
För att inte tala om den bossen nere i källaren på Stronghold. Han spottar ut någon skit som klibbar fast och dödar mig trots jag har War Cry och försöker springa iväg.

Om det inte framgår så är jag tacksam för hjälpen så läs inte in min "ton" som negativ.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Skrivet av Biturbo:

Du har redan all gear du behöver för att klara hela spelet, om du frågar mig.

Det låter ju positivt. Kan du förklara hur, för det har jag uppenbarligen inte kommit på ännu.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Det låter ju positivt. Kan du förklara hur, för det har jag uppenbarligen inte kommit på ännu.

Läste du min post ovan?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Skrivet av daolo:

Läste du min post ovan?

Jajamen. Svarade också med citat på ditt inlägg. Du har lite mer All res och en hel del mer Str än jag. Annars skiljer det väl inte enormt. Jag är väl kass antar jag för jag dör hela tiden. Iom att jag måste gå inpå livet för att göra skada så blir jag som regel instängd och kan inte flytta mig för att undkomma skada eller för att plocka upp globes.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Alltså, LoH saker behöver inte vara så dyra och du behöver inte ha socket i weapons. Kör mer Tank och jag tror det kommer gå bra för dig. Du borde utan problem kunna få upp 2500 LoH och 5-6% Life Steal. Så länge du inte dör är inte damage så viktigt.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jajamen. Svarade också med citat på ditt inlägg. Du har lite mer All res och en hel del mer Str än jag. Annars skiljer det väl inte enormt. Jag är väl kass antar jag för jag dör hela tiden. Iom att jag måste gå inpå livet för att göra skada så blir jag som regel instängd och kan inte flytta mig för att undkomma skada eller för att plocka upp globes.

Den posten hittar inte jag.

Oavsett, testa speccen jag kör, se bara till att få life on hit någonstans, kanske 500, det borde räcka.

Sedan är det bara att ösa frenzy, rend och revenge, och poppa ignore pain när det blir duktigt med mobs...! Visst dör man ibland, men det är en build med mkt survivability. Att ha leap som en life saver är väldigt viktigt om du blir instängd som du beskriver.

Hur mycket all resist har du förresten?

Jag tycker du ska dra ner lite på magic find, till förmån för all res och str el. vit. Kanske hitta ny hjälm och amulett framförallt?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Jag har ungefär samma "civila!" situation som du. Jag har inte sålt något på AH för mer än kanske 40.000 g, så jag har verkligen inte dargit in mkt pengar. Om du bara är ute efter att spela igenom det på inferno, så tror jag det handlar mycket om build och att hitta någorlunda vettig gear till rimligt pris.
Som solo så one-shottade jag Azmodan och klarade Diablo på andra försöket med nedanstående spec och ungefär samma gear.
Det är kanske inte världens roligaste spelstil, men det funkar!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/dolofsson-2228/hero/182171...

Mitt AH-tips (som kanske kan tyckas självklart) är att alltid sortera på t.ex. str/vit/all res och sedan söka, och därefter titta på tid kvar. Många fynd har jag hittat som har väldigt låg bid och som ändå är bra grejer. Om man har möjlighet så kan man ju gå in på lite "ovanliga" tider för att ytterligare öka chansen att få hem ett bra item billigt.

Tvivlar STARKT på att du one-shottar Azmodan på inferno....finns inte en chans i världen att du gör så mycket skada

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Jag har 32k damage och han går ner på under 2min.. Iof spelar jag Demon Hunter Tank.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Tvivlar STARKT på att du one-shottar Azmodan på inferno....finns inte en chans i världen att du gör så mycket skada

Du är välkommen att tvivla... Men det är just vad jag gör. Det går inte så fort, men det går. Kan frappa det om du vill.

Edit: Jag förutsätter att du förstod att jag menar att jag dödade honom på första försöket, och INTE att jag dödar honom på en hit.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Skrivet av daolo:

Den posten hittar inte jag.

Helt rätt av dig. Blandade ihop inläggen. Ber om ursäkt för det. Men intressant att du tycks klara dig så bra. Hur gör du med slemproppen i källaren på Stronghold?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Helt rätt av dig. Blandade ihop inläggen. Ber om ursäkt för det. Men intressant att du tycks klara dig så bra. Hur gör du med slemproppen i källaren på Stronghold?

Hehe ja han har varit svåraste bossen i spelet för min del som barb. All resist är ju ett måste.

Generellt är tricket att stå kvar så länge som möjligt på samma plats, för att inte giftfylla hela rummet. Sedan är det viktigt att använda alla healande abilities i speccen så effektivt som möjligt. Rend uppe på boss och på småbubblorna hela tiden, revenge så ofta den proccar, shout med healing så fort den antingen gått ut eller när du tagit skada, Ignore pain på cd, pot på cd och leap för att komma bort från giftmolnen. Men med den speccen handlar det ju också om att våga stå kvar och dipsa för att få igen hp.

Som sagt, lätt värsta bossen i spelet för mig. Tog säkert 15 försök och diverse gear- och speccförändringar innan jag hittade rätt med min relativt billiga gear. Men det går!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Du är välkommen att tvivla... Men det är just vad jag gör. Det går inte så fort, men det går. Kan frappa det om du vill.

Edit: Jag förutsätter att du förstod att jag menar att jag dödade honom på första försöket, och INTE att jag dödar honom på en hit.

Jag tror det blev ett missförstånd mellan er. Du menade att du tar bossen på ett försök, medans han trodde att du menade att du one-shottade bossen. Dvs döda bossen på en attack. Något som lär vara omöjligt

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Ghom... Står still och matar Grenades tills han dör.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Helt rätt av dig. Blandade ihop inläggen. Ber om ursäkt för det. Men intressant att du tycks klara dig så bra. Hur gör du med slemproppen i källaren på Stronghold?

Som någon tidigare skrev så dumpa Mf o Gf för str/vit/a-ress. Satsa på ca 40-50 k hp o min 900 warcry buffad ress, sen tänka på skada o sist mf o gf. Går att fynda hyffsat billigt på ah så du iaf klarar dig. Kör barb själv o gearswappar strax innan packs dör, visst missar jag lite random gula men får höga affixes när de räknas. Kan länka speccn jag kör med från datorn senare.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Messaja-2358/hero/4596117

Hade Ignore pain istället för leap tills jag fick tillräckligt bra gear. Saknar fortfarande en hel del bra bitar men väntar på att Ah ska sjunka lite till innan man slår till. (Ringar, stormshield osv)

O mer ontopic så tycker jag AH har stagnerat väldigt senaste veckan eller nästan två. Top tier items säljer fortfarande lika bra o till lika höga priser. Däremot mellan registret av items (dvs typ de som krävs för att klara act 3) har sjunkit ordentligt, vilket gör att man säljer väldigt få saker till bra priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Det låter ju positivt. Kan du förklara hur, för det har jag uppenbarligen inte kommit på ännu.

Problemet som du har nu med din utrustning är att du har för lite life on hit eller life reg.
Du behöver det för att klara dig bättre i inferno än du gör nu.
annars har du saker som du klarar dig i inferno med utan problem.
Det gäller bara att använda rätt taktik mot visa monster så löser det sig.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Du är välkommen att tvivla... Men det är just vad jag gör. Det går inte så fort, men det går. Kan frappa det om du vill.

Edit: Jag förutsätter att du förstod att jag menar att jag dödade honom på första försöket, och INTE att jag dödar honom på en hit.

Själva begreppet oneshotta är att man dödar ngn direkt på en träff... Inte att du dödade honom på första försöket, e knappast ngt speciellt

Min munk solade diablo i ett fyra player Co-op game när d andra har tackat nej...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Själva begreppet oneshotta är att man dödar ngn direkt på en träff... Inte att du dödade honom på första försöket, e knappast ngt speciellt

Min munk solade diablo i ett fyra player Co-op game när d andra har tackat nej...

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, fränt.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk

Har själv kommit till ett läge där all upgrade kostar säkert runt 5-10miljoner +.
Har en buff på runt 3m beroende på vad det är för items jag hittar. Dock droppar det sällan något vetigt, men jag får väl fortsätta farma och hoppas på att det bra item droppar som antingen uppgraderar min gear eller som jag kan sälja dyrt Vill inte använda RMAH, klarar mig bra på att farma act 3 dock vill man gärna ha upp DPS:en så att man kan farma lite snabbare.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jag förstår att du enbart är ute efter att framhäva egen förträfflighet och spotta på oss andra, men i egenskap av småbarnsförälder och sporradisk gamer så vill jag upplysa dig om att alla inte har tid att sitta och farma 24/7. Har själv (med husfriden på spel) suttit och lirat 2-4 timmar/dygn i 2 veckor nu. Har under denna tid fått 3 Legendary (varav samtliga gått för under 100k) samt en otrolig massa Rares, men där INGEN varit bättre än den gear jag redan haft. All gear jag uppgraderat har jag fått köpa i AH och det gäller nästan hela levlingen också. Har kommit till det läget att oavsett vilken del jag vill uppgradera så kostar det från 2 mille guld och uppåt. Har inte lyckats hitta ett enda vapen med bättre stats än mitt nuvarande under 10 mille.
Är det någon som har ett bra förslag på hur man, utan att använda RMAH, eller farma likt en speedad 14-årig spelamissbrukare ska lyckas få gear eller kombinera skills för att klara Act3 så är jag idel öra. Försmädligheter och andra påhopp kan ni bespara mig. Är redan tillräckligt irriterad efter att ha dött 30 ggr i Act3 igår.

Här är min nuvarande profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/163...

Nej, jag försöker faktiskt inte alls framhäva mig själv utan förklarar helt enkelt att det är klart möjligt att klara sig med endast GAH. Jag har av ren princip aldrig ens kollat åt RMAH och jag har aldrig haft, eller spenderat, några enorma summor guld heller. Det mesta jag spenderat på ett föremål var 8M på mitt vapen, vilket jag iofs fick billigare då folk lätt övervärderar dps-värdet framför att ha både crit damage och socket (vilket du kan se som ett indirekt tips om vad du kan leta efter för vapen). Sämre vapen kan gå för klart dyrare så det handlar ju lite om att veta vad som är värt att lägga något på.

Vad gäller spelandet så ska du inte spela på Act 3 för gear progression om du dör 30 gånger. Dör man för mycket så går man ju inte plus i guld, och därmed blir det svårt att använda AH. Att spela på en lägre akt kan vara bättre både i att få in guld, samt att man faktiskt kan få fler drops ifall man dödar fienderna klart snabbare än på akten ovanför. Självklart kan man acceptera att dö när man spelar för att komma längre i spelet, men märker man att det är för svårt får man försöka farma.

Att ha MF på gearen är en lyx jag inte tycker man har råd med när man ska ta sig igenom spelet. Då får man satsa på så bra stats som möjligt. MF är för när man har något på farm.

Jag är dock alldeles för dålig på Barbarian för att rekommendera skills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jag förstår att du enbart är ute efter att framhäva egen förträfflighet och spotta på oss andra, men i egenskap av småbarnsförälder och sporradisk gamer så vill jag upplysa dig om att alla inte har tid att sitta och farma 24/7. Har själv (med husfriden på spel) suttit och lirat 2-4 timmar/dygn i 2 veckor nu. Har under denna tid fått 3 Legendary (varav samtliga gått för under 100k) samt en otrolig massa Rares, men där INGEN varit bättre än den gear jag redan haft. All gear jag uppgraderat har jag fått köpa i AH och det gäller nästan hela levlingen också. Har kommit till det läget att oavsett vilken del jag vill uppgradera så kostar det från 2 mille guld och uppåt. Har inte lyckats hitta ett enda vapen med bättre stats än mitt nuvarande under 10 mille.
Är det någon som har ett bra förslag på hur man, utan att använda RMAH, eller farma likt en speedad 14-årig spelamissbrukare ska lyckas få gear eller kombinera skills för att klara Act3 så är jag idel öra. Försmädligheter och andra påhopp kan ni bespara mig. Är redan tillräckligt irriterad efter att ha dött 30 ggr i Act3 igår.

Här är min nuvarande profil: http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/163...

Några tips:

Specca till att köra whirlwind.
Skippa skölden och köp en OH med hög life on hit, minst 800, så snabb som möjligt (dagger eller sword).
Köp ett par boots med movement speed (det ger mer vindar i ww-speccen och mer damage). Gärna Lacuni prowlers också om du har råd med det.
Köp Thunder gods vigor-bältet, bra som tusan och finns riktigt billigt.
Sen är det bara att nöta på, din gear är väl gränsfall för act 3 men med tålamod och mycket springa och låta vindarna döda monstrena borde det gå. Ditt största problem är att du i princip saknar life on hit, inte konstigt att du dör som det är nu!

Permalänk

Tack för alla schyssta tips ni som försökt hjälpa mig! Jag har lite att pyssla med framöver för att försöka få rätt skills i kombination med gear utan att det kostar mer än det smakar.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |