skärmen blir svart någon sekund ibland? varför

Permalänk
Medlem

skärmen blir svart någon sekund ibland? varför

hej. min skärm blir svart ca 2 sekunder och sedan har det slagits på ingen jag vet inte varför. och även har det ståt ca tre gånger "windows xp har stöt på ett problem och måste avslutas" jag hade tänkt installera windows 7 för jag fick skivan idag men har inte gjort det på grund av detta och att min cd läsare har gått sönder kan detta ha någon sammankoppling? tacksam för svar

Visa signatur

-Elias

Permalänk
Medlem

Har du nyligen uppdaterat drivrutiner för grafikkortet ? Isåfall skulle det eventuellt kunna bero på något sådant.
Jag är tveksam till om det har något samband med din DVD läsare, det är ju helt olika kopplingar på moderkortet för detta.

Har du läst guiden eller sett videon här på Swec om hur man installerar Windows 7 via USB minne? Detta är något jag kan rekommendera att testa. Har du tur och felet med att skärmen blinkar beror på något mjukvarufel så kommer kanske detta problemet att lösas efter din omformatering och installation utav Windows 7, skulle problemet kvarstå efter det skulle jag börja misstänka något fel på själva grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrezZeR:

Har du nyligen uppdaterat drivrutiner för grafikkortet ? Isåfall skulle det eventuellt kunna bero på något sådant.
Jag är tveksam till om det har något samband med din DVD läsare, det är ju helt olika kopplingar på moderkortet för detta.

Har du läst guiden eller sett videon här på Swec om hur man installerar Windows 7 via USB minne? Detta är något jag kan rekommendera att testa. Har du tur och felet med att skärmen blinkar beror på något mjukvarufel så kommer kanske detta problemet att lösas efter din omformatering och installation utav Windows 7, skulle problemet kvarstå efter det skulle jag börja misstänka något fel på själva grafikkortet.

kan det få min cd läsare att fungera också?

Visa signatur

-Elias

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliaswww:

kan det få min cd läsare att fungera också?

Det kan jag tyvärr inte svara på. Kan vara så att din läsare har gett upp.
Men skulle ändå rekommendera att installera Windows 7 på datorn om den kör med XP idag. XP är gammalt och har inte alla de nya funktioner och stöd som Windows 7 har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrezZeR:

Det kan jag tyvärr inte svara på. Kan vara så att din läsare har gett upp.
Men skulle ändå rekommendera att installera Windows 7 på datorn om den kör med XP idag. XP är gammalt och har inte alla de nya funktioner och stöd som Windows 7 har.

jo men först måste jag beställa en cd läsare. och jag hade dom nyaste drivrutinerna till grafikkortet

Visa signatur

-Elias

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Du kan installera windows 7 från USB sticka, du kan även ladda ner en laglig ISO från microsofts hemsida. Så att installera windows 7 utan DVD läsare är inga problem. Bara du googlar lite om det problemet.

Ang. Skärmen så är det nog problem med ditt grafikkort, testa att installera om drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Du kan installera windows 7 från USB sticka, du kan även ladda ner en laglig ISO från microsofts hemsida. Så att installera windows 7 utan DVD läsare är inga problem. Bara du googlar lite om det problemet.

Ang. Skärmen så är det nog problem med ditt grafikkort, testa att installera om drivrutinerna.

jag väntar nog till mitt nya kort kommer och ser om det blir bättre

Visa signatur

-Elias

Permalänk
Medlem

Har du webbläsare igång när den blinkar till? Har märkt att min grafikdrivrutin lägger av emellanåt när nånting är igång i webbläsaren som använder Adobe Flash. Stänger jag ner sidan (tex Youtube) så funkar allt utmärkt igen.
Visserligen var det ett tag sen jag uppdaterade vare sig grafikdrivrutin elr flash men ändå, önskar verkligen att alla webbsidor går över till html5 snart...

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilen81:

Har du webbläsare igång när den blinkar till? Har märkt att min grafikdrivrutin lägger av emellanåt när nånting är igång i webbläsaren som använder Adobe Flash. Stänger jag ner sidan (tex Youtube) så funkar allt utmärkt igen.
Visserligen var det ett tag sen jag uppdaterade vare sig grafikdrivrutin elr flash men ändå, önskar verkligen att alla webbsidor går över till html5 snart...

Det är bara Internet den blir svart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-Elias

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
Kan nog passa lite bättre här.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.