Permalänk
Medlem

Kollat in dina projektloggar av och till och jag måste faktiskt fråga, skäms du inte för att ta prylar från sponsorer och sen inte göra något med dom? Du har ju inte gjort en uppdatering i det här projekt sedan november, och visst, Chocolate temptation är pausat, men där är det snart ett år sen något hände och två år sen du startade det. All hårdvara kommer ju vara utdaterad när du väl blir färdig med något du gör. Har inte sponsorerna något emot det? Dom får ju lite exposure i dina projektloggar eftersom folk läser dom, men hela poängen är väl att du ska bygga fungerande system?

Jag vet att du sagt att du har svårt med tid också, men i tråden Corsair HX1000 Modifikation - Fullt modulär & lagning av deffekt. skriver du till och med "Nu när man haft det ledigt och inga sleevearbeten inte trillat in på ett tag så började man bli väldigt rastlös." vilket borde innebära att tid inte varit något problem, eller har jag fel?

Absolut inget illa ment, hoppas inte du tar illa upp, men många undrar nog och någon måste ju fråga. Jag gillar det du gör, men det skulle vara kul att se något riktigt bygge avslutat och inte bara lackerade möss, sleevade nätagg, eller sketchup-renderingar. Har du ont om tid och vet att du kommer ha svårt att avsluta projekt bör du uppriktigt sagt inte ansöka om sponsorer. Men det är bara min personliga åsikt.

TL;DR snyggt, men ta dig i kragen och fram med dremeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Kollat in dina projektloggar av och till och jag måste faktiskt fråga, skäms du inte för att ta prylar från sponsorer och sen inte göra något med dom? Du har ju inte gjort en uppdatering i det här projekt sedan november, och visst, Chocolate temptation är pausat, men där är det snart ett år sen något hände och två år sen du startade det. All hårdvara kommer ju vara utdaterad när du väl blir färdig med något du gör. Har inte sponsorerna något emot det? Dom får ju lite exposure i dina projektloggar eftersom folk läser dom, men hela poängen är väl att du ska bygga fungerande system?

Jag vet att du sagt att du har svårt med tid också, men i tråden Corsair HX1000 Modifikation - Fullt modulär & lagning av deffekt. skriver du till och med "Nu när man haft det ledigt och inga sleevearbeten inte trillat in på ett tag så började man bli väldigt rastlös." vilket borde innebära att tid inte varit något problem, eller har jag fel?

Absolut inget illa ment, hoppas inte du tar illa upp, men många undrar nog och någon måste ju fråga. Jag gillar det du gör, men det skulle vara kul att se något riktigt bygge avslutat och inte bara lackerade möss, sleevade nätagg, eller sketchup-renderingar. Har du ont om tid och vet att du kommer ha svårt att avsluta projekt bör du uppriktigt sagt inte ansöka om sponsorer. Men det är bara min personliga åsikt.

TL;DR snyggt, men ta dig i kragen och fram med dremeln.

Jag kan hålla med dig ifall det är så att han är rastlös, dock hörde jag senast igår på FB att han har sleevearebeten fram till DHS, men detta är ju också ett slags arbete så man får väll prioritera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Kollat in dina projektloggar av och till och jag måste faktiskt fråga, skäms du inte för att ta prylar från sponsorer och sen inte göra något med dom? Du har ju inte gjort en uppdatering i det här projekt sedan november, och visst, Chocolate temptation är pausat, men där är det snart ett år sen något hände och två år sen du startade det. All hårdvara kommer ju vara utdaterad när du väl blir färdig med något du gör. Har inte sponsorerna något emot det? Dom får ju lite exposure i dina projektloggar eftersom folk läser dom, men hela poängen är väl att du ska bygga fungerande system?

Jag vet att du sagt att du har svårt med tid också, men i tråden Corsair HX1000 Modifikation - Fullt modulär & lagning av deffekt. skriver du till och med "Nu när man haft det ledigt och inga sleevearbeten inte trillat in på ett tag så började man bli väldigt rastlös." vilket borde innebära att tid inte varit något problem, eller har jag fel?

Absolut inget illa ment, hoppas inte du tar illa upp, men många undrar nog och någon måste ju fråga. Jag gillar det du gör, men det skulle vara kul att se något riktigt bygge avslutat och inte bara lackerade möss, sleevade nätagg, eller sketchup-renderingar. Har du ont om tid och vet att du kommer ha svårt att avsluta projekt bör du uppriktigt sagt inte ansöka om sponsorer. Men det är bara min personliga åsikt.

TL;DR snyggt, men ta dig i kragen och fram med dremeln.

Skrivet av iSw3de:

Jag kan hålla med dig ifall det är så att han är rastlös, dock hörde jag senast igår på FB att han har sleevearebeten fram till DHS, men detta är ju också ett slags arbete så man får väll prioritera.

Zaptoit;

Jo jag vet precis hur det är, chocolate är pausat men även halvt förstört efter inbrott i våra central förråd
Men även att alla cnc -delar som blev gjorda har försvunnit och företaget som tillverkade dem vill varken göra nya eller ersätta mig

Detta var en utav anledningarna till varför MonoBits kom upp ur huvud taget.
Mina sponsorer vet väl om situationen och dem är glada om dem får se ett snyggt bygge

Jo tid och ekonomi är det inget bra utav för tillfället tyvärr, jag får väl in så mycket så jag precis klarar mig, men det är så det är just nu iaf.
För stunden hade jag inte tid, själva modifikationen av hx1000 tog 2-3 dagar bara.

Jag har precis kommit hem från semestern och har en hel del sleeve-ordrar på gång. varav 4st är prioriterade att bli klara innan DHS utöver mitt egna arbete.

Planen är att bli klar med bygget innan DHS, vilket kommer ske och den skall stå tillsammans med två andra byggen, varav ett utav dem är en hemlighet

Lukas;

Jag vet precis hur ni känner er, jag vill mer än väldigt gärna hålla på med mina egna byggen ett alternativ är att sluta ta emot sleeve-ordrar på ett tag och tänka på mitt ist, men pengar behövs !

En till faktor är att jag och min tvillingbror har byggt ett kontor för oss själva där vi kan jobba i lugn o ro. detta har tagit en del tid och pengar, varesig jag eller han är experter inom bygg men det blev väldigt bra till slut, jag har tankar om att lägga upp en bygglogg på det med, men mest med en massvis bilder?

Jag skall slutföra HX1000 modden nu med dem slutliga bilderna, sedan blir det att lägga upp bilder på monobits i rasande fart
Jag ser fram emot det iaf !

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Tråkigt o höra! :/ Ingen försäkring som täcker stölderna och förstörelsen? :/

Ser gärna bilder på erat kontor! Släng upp ett galleri kanske

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Kollat in dina projektloggar av och till och jag måste faktiskt fråga, skäms du inte för att ta prylar från sponsorer och sen inte göra något med dom? Du har ju inte gjort en uppdatering i det här projekt sedan november, och visst, Chocolate temptation är pausat, men där är det snart ett år sen något hände och två år sen du startade det. All hårdvara kommer ju vara utdaterad när du väl blir färdig med något du gör. Har inte sponsorerna något emot det? Dom får ju lite exposure i dina projektloggar eftersom folk läser dom, men hela poängen är väl att du ska bygga fungerande system?

Jag vet att du sagt att du har svårt med tid också, men i tråden Corsair HX1000 Modifikation - Fullt modulär & lagning av deffekt. skriver du till och med "Nu när man haft det ledigt och inga sleevearbeten inte trillat in på ett tag så började man bli väldigt rastlös." vilket borde innebära att tid inte varit något problem, eller har jag fel?

Absolut inget illa ment, hoppas inte du tar illa upp, men många undrar nog och någon måste ju fråga. Jag gillar det du gör, men det skulle vara kul att se något riktigt bygge avslutat och inte bara lackerade möss, sleevade nätagg, eller sketchup-renderingar. Har du ont om tid och vet att du kommer ha svårt att avsluta projekt bör du uppriktigt sagt inte ansöka om sponsorer. Men det är bara min personliga åsikt.

TL;DR snyggt, men ta dig i kragen och fram med dremeln.

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Tråkigt o höra! :/ Ingen försäkring som täcker stölderna och förstörelsen? :/

Ser gärna bilder på erat kontor! Släng upp ett galleri kanske

Täckte bara vissa saker tyvärr :/

Jo då, det kommer Skall bara göra färdigt lite annat först innan jag skapar ett nytt

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Kollat in dina projektloggar av och till och jag måste faktiskt fråga, skäms du inte för att ta prylar från sponsorer och sen inte göra något med dom? Du har ju inte gjort en uppdatering i det här projekt sedan november, och visst, Chocolate temptation är pausat, men där är det snart ett år sen något hände och två år sen du startade det. All hårdvara kommer ju vara utdaterad när du väl blir färdig med något du gör. Har inte sponsorerna något emot det? Dom får ju lite exposure i dina projektloggar eftersom folk läser dom, men hela poängen är väl att du ska bygga fungerande system?

Jag vet att du sagt att du har svårt med tid också, men i tråden Corsair HX1000 Modifikation - Fullt modulär & lagning av deffekt. skriver du till och med "Nu när man haft det ledigt och inga sleevearbeten inte trillat in på ett tag så började man bli väldigt rastlös." vilket borde innebära att tid inte varit något problem, eller har jag fel?

Absolut inget illa ment, hoppas inte du tar illa upp, men många undrar nog och någon måste ju fråga. Jag gillar det du gör, men det skulle vara kul att se något riktigt bygge avslutat och inte bara lackerade möss, sleevade nätagg, eller sketchup-renderingar. Har du ont om tid och vet att du kommer ha svårt att avsluta projekt bör du uppriktigt sagt inte ansöka om sponsorer. Men det är bara min personliga åsikt.

TL;DR snyggt, men ta dig i kragen och fram med dremeln.

Måste hålla med här.. jag tycker det är tråkigt för seriösa moddare när de dyker upp massa såna här projekt som aldrig avslutas då de förstör intrycket hos sponsorer för marknaden av hemma moddare.

"Kosovar mods" har väl inte avslutat nått sen Junior projektet och det var väl flera år sedan.
Gör om gör rätt.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Måste hålla med här.. jag tycker det är tråkigt för seriösa moddare när de dyker upp massa såna här projekt som aldrig avslutas då de förstör intrycket hos sponsorer för marknaden av hemma moddare.

"Kosovar mods" har väl inte avslutat nått sen Junior projektet och det var väl flera år sedan.
Gör om gör rätt.

Kan bara hålla med! Supertråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Måste hålla med här.. jag tycker det är tråkigt för seriösa moddare när de dyker upp massa såna här projekt som aldrig avslutas då de förstör intrycket hos sponsorer för marknaden av hemma moddare.

"Kosovar mods" har väl inte avslutat nått sen Junior projektet och det var väl flera år sedan.
Gör om gör rätt.

Skrivet av mikee1:

Kan bara hålla med! Supertråkigt.

Läs det som skrevs ovan är ni s nälla....

Jag väntar på ett par saker innan jag kan färdigställa projektet, när jag känner att jag är väldigt nära att avsluta börjar jag lägga uppdateringar med raskande fart.
Jag har planerat klart dem nya idéerna som skall visas inom snar framtid, men ni får vänta tills dess.

Jag har absolut helt fullt upp innan DH med arbete och sleevearbeten så ni får tänka på det också, detta projekt är menat att bli så fulländat som möjligt, och på sitt sätt väldigt stealth-moddat, för att uppnå detta krävs lite tänkande för att inte förstöra det yttre då hela poängen med det hela är borta. Men bra kommer det att bli och jag hoppas att ni kommer bli nöjda.... Visst tar det tid, men hellre det än att göra ett så kallat monteringsprojekt.

Nästa kommentarer som har med detta att göra kommer att tas bort då det fyller upp min tråd med onödiga inlägg

BTW, finns massa moddare som tar tid på sig och dem har sina anledningar dem med...men det verkar som om ni slänger er mest på mig...vad det har med saken att göra har jag ingen aning om, men jag hoppas på att det kan bli som sweclockers var förr....tyvärr så har forumet förstörts ganska mycket dem senaste åren och det märkt fruktansvärt mycket

Over and out!
Med Vänliga Hälsningar
/Venhar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KoSoVaR:

BTW, finns massa moddare som tar tid på sig och dem har sina anledningar dem med...men det verkar som om ni slänger er mest på mig...vad det har med saken att göra har jag ingen aning om, men jag hoppas på att det kan bli som sweclockers var förr....tyvärr så har forumet förstörts ganska mycket dem senaste åren och det märkt fruktansvärt mycket

Over and out!
Med Vänliga Hälsningar
/Venhar

Att detta forum inte är som det en gång var håller jag med om till fullo.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad ni klassar som det inte var innan? Att det är lågbudget projekt eller att dem inte blir färdiga? Specificera gärna så folk vet vad som ska satsas på? Det är också lätt att klaga så försökt nämna lite vad ni tycker folk ska satsa på samt gör fel? Alla har ju inte någon megabudget och kan därför inte bygga några de fetaste byggena... :S

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Skrivet av KoSoVaR:

BTW, finns massa moddare som tar tid på sig och dem har sina anledningar dem med...men det verkar som om ni slänger er mest på mig...vad det har med saken att göra har jag ingen aning om, men jag hoppas på att det kan bli som sweclockers var förr....tyvärr så har forumet förstörts ganska mycket dem senaste åren och det märkt fruktansvärt mycket :

Over and out!
Med Vänliga Hälsningar
/Venhar

Jag har följt dig sedan projekt ett och du har alltid gjort väldigt bra och genomtänkte moddar!
men till saken hör att folk tröttnar på just dig är att du syns väldigt mycket och hörs men inte riktigt får någon struktur bland alla dina projekt som är igång.
Ja som sagt du är duktig men du verkar ha svårt att hålla dig till ett projekt åt gången, hade du gjort det hade du inte behövt starta massa projekt som folk vill att du skall uppdatera hela tiden med dina framgångar.

Sen finns det projekt som jag följt som har varit igång i flera år som jag har följt och nä projektet har varit klart har delarna varit över två-tre år gamla det skiter både jag och troligen sponsorerna i lite i med då dem ändå syns genom hela bygget och får otroligt massa publicitet iallafall.
men dem håller sig till ett projekt som får en uppdatering i månaden vilket gör det roligt att följa.

Sedan måste folk även fatta, det kostar as mycket pengar och hur mycket tid som helst för ett otroligt sriöst projekt, det kan ta som sagt år för vissa att känna sig nöjda och klara med sina projekt, sedan så går han i skolan och har mycket olika sleeve jobb att fixa och vi måste kunna ta hänsyn till sådant med!

Så nu fick alla skit och lite kaka på samma gång,
Ha det gött och kämpa på med dina projekt och folket ha det bara så nice det går och fortsätt fixa och läsa med era datorer!!

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gs242:

Får man fråga vad ni klassar som det inte var innan? Att det är lågbudget projekt eller att dem inte blir färdiga? Specificera gärna så folk vet vad som ska satsas på? Det är också lätt att klaga så försökt nämna lite vad ni tycker folk ska satsa på samt gör fel? Alla har ju inte någon megabudget och kan därför inte bygga några de fetaste byggena... :S

Skrivet av Fallenfate:

Jag har följt dig sedan projekt ett och du har alltid gjort väldigt bra och genomtänkte moddar!
men till saken hör att folk tröttnar på just dig är att du syns väldigt mycket och hörs men inte riktigt får någon struktur bland alla dina projekt som är igång.
Ja som sagt du är duktig men du verkar ha svårt att hålla dig till ett projekt åt gången, hade du gjort det hade du inte behövt starta massa projekt som folk vill att du skall uppdatera hela tiden med dina framgångar.

Sen finns det projekt som jag följt som har varit igång i flera år som jag har följt och nä projektet har varit klart har delarna varit över två-tre år gamla det skiter både jag och troligen sponsorerna i lite i med då dem ändå syns genom hela bygget och får otroligt massa publicitet iallafall.
men dem håller sig till ett projekt som får en uppdatering i månaden vilket gör det roligt att följa.

Sedan måste folk även fatta, det kostar as mycket pengar och hur mycket tid som helst för ett otroligt sriöst projekt, det kan ta som sagt år för vissa att känna sig nöjda och klara med sina projekt, sedan så går han i skolan och har mycket olika sleeve jobb att fixa och vi måste kunna ta hänsyn till sådant med!

Så nu fick alla skit och lite kaka på samma gång,
Ha det gött och kämpa på med dina projekt och folket ha det bara så nice det går och fortsätt fixa och läsa med era datorer!!

Kul o höra!
Saken är att mitt förra projekt blev vandaliserat efter att några hade vart och rotat tunt i våra förråd efter värdesaker :/
Det enda som är kvar från chocolate temptation är ett par komponenter och endast stommen till själva chassit, resten är rejält förstörda tyvärr, motivationen att fortsätta på just det projektet sprack där, därav anledningen till varför jag gjorde detta sidoprojekt till chocolate temptation.
Jag tänker dock inte babbla på mer utan ni får helt enkelt läsa vad som skrivits
Pengar är en faktor som behövs och det är en del prioriteringar som jag måste göra utöver bygget och det förstår ni nog när ni blir äldre hoppas jag

Jag hoppas att folk kan släppa detta då det bara blir en massa kladd på min projektlogg!

Peace out !

Permalänk
Medlem

Nemen....Vad är nu detta :D?
Blev att återigen bygga ihop den inför DH, 6sovtimmar på två dagar, men värt var det !

Skriv PM ifall ni vill se en väldigt tidigt förhands-titt/bygge...på Dreamhack såklart

Permalänk

Nice bygge!

Skulle du rekommendera chassit eller?

Vet inte rikgtigt vad för chassi man ska välja xD

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Nice bygge!

Skulle du rekommendera chassit eller?

Vet inte rikgtigt vad för chassi man ska välja xD

Tackar!

Jag kan absolut rekomendera detta!
Chassit är litet, får plats med mycket vattenkylningskomponenter och har bra byggkvalite !

Permalänk
Skrivet av KoSoVaR:

Nemen....Vad är nu detta :D?
Blev att återigen bygga ihop den inför DH, 6sovtimmar på två dagar, men värt var det !

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/971774...

Skriv PM ifall ni vill se en väldigt tidigt förhands-titt/bygge...på Dreamhack såklart

FAN! Visste inte att du var där, tror dock att jag såg ditt bygge någon gång. Var satt du?

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

FAN! Visste inte att du var där, tror dock att jag såg ditt bygge någon gång. Var satt du?

jag träffade skitmånga sweclockare
Jag satt på C26