Permalänk

Älskar dina byggen och hoppas du får detta klart snart! Vill verkligen se resultat. Önskar man själv skulle kunna göra sånt

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Grymt!
Längtar tills jag får bygga i mitt kommande Prodigy, ska definitivt bli skoj.

Riktigt fint hur du lyckades trycka in radiatorerna.

Vilken tjocklek har du tänkt använda på slangarna?
Tjocka slangar = SEXY!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixLiao:

ser ut o bli ett riktigt bra bygge, ser fram emot resultatet!

Man tackar!

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Kommer du lyckas få in 120mm fullsize i baken och toppen?
"Vår" kära vän Singularity har löst detta med en 240mm shroud(svenska?) i toppen, men det kanske är för att köra PnP. Dock ser det ut att vara väldigt tajt därbak.

EDIT: Nej, det ser verkligen inte ut som att du får in en 120mm fläkt bak utifrån bilderna

Har något i åtanke om att modda fläktarna faktiskt
Då bör det få plats hoppas jag!
Neeh...Jag gillar inte Daniels ide med shrouden...jag är en sådan som verkligen hatar sådant som sticker utanför chassit, rads och fläktar hör hemma på insidan helt enkelt. Han använder det för att kunna ha ett par fläktar till den radden.
Allt går med lite vilja och våld

Skrivet av Mr.Fox:

Fyfan va coolt val av sleeve ! / Halvarkatt

Thank you...Detta är dock bara en mockup...kommer vara något liknande för det jag tänkt mig

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Nu känns det som jag spammar lite men se till att få lite likes på FB så du kan ge mig dina sleevade extensions:)

EDIT: "bara" 59 kvar:)

Det närmar sig sakta men säkert, Tack för ert stöd allihopa för dem som inte gillat ännu är det bara att köra på och klicka på gillaknappen!

Skrivet av Mjolks:

Skall följas! Väldigt intressant bygge

Jovisst man tackar !

Skrivet av Kvickstick:

Samma radiatoryta som jag har i mitt HAF-X! Dock är mina 63mm tjocka! Imponerade chassi från Bitfenix helt klart. Ska bli kul att se slutresultet, lycka till!

Finfint!
Detta kommer nog räcka alldeled utmärkt för min rigg, eller ahh...jag hoppas på det iaf
Chassit är guldvärt verkligen!
Tackar!

Skrivet av jonataan.host:

Älskar dina byggen och hoppas du får detta klart snart! Vill verkligen se resultat. Önskar man själv skulle kunna göra sånt

Ojjii :3, Detta kommer att gå undan skall jag säga ;), vem som helst kan med lite vilja!

Skrivet av Nikkop:

Grymt!
Längtar tills jag får bygga i mitt kommande Prodigy, ska definitivt bli skoj.

Riktigt fint hur du lyckades trycka in radiatorerna.

Vilken tjocklek har du tänkt använda på slangarna?
Tjocka slangar = SEXY!

Tack
Komemr bli asnice skaru se!

Jadu, det var inte lätt xD!

ID 7/16" OD 5/8", kunde kört på OD 1/2", men det ser bara överdrivet ut då fittinsen sticker ut som...jag bör nog inte skriva det på forumet xD
Men ahh...dem ser ut som svampar kan man ju iaf säga

Permalänk
Medlem

Satsa på det där ist ju:3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Senaste uppdaten var ju lika grym som alltid!

Permalänk
Medlem

Skrivet av KoSoVaR:

Tjenare Alla Sweclockare!

Nu är det dags för mig att äntligen påbörja ett nytt bygge och skall nu skriva lite om det hela.
Jag fick iden när jag såg en preview bild som Bitfenix hade lagt upp på deras Facebook sida och blev genast förälskad i chassit, jag tänkte för mig själv att det där chassit måste jag verkligen bygga i och förhoppningsvis även göra en bygglogg utav. Jag började genast prata med folk på olika forum och hemsidor men även några som lagt ut recensioner på Youtube och frågade om olika mått så jag kunde börja sketcha på hur jag skulle vilja ha bygget. Mina mål är utöver det vanliga och skall stäva efter att göra det bästa Prodybygget som gjorts hittills. I detta projekt är det ännu en gång vattenkylning som gäller och allt som går att få vattenkylt skall förbli det. Jag kommer med perfektion utföra allting genom bygget och ha roligt under hela projektets gång. Det kommer som vanligt innefatta en hel del sleeving och massa annat och jag kommer att hålla projektet relativt kort så det kommer förhoppningsvis att uppdateras mins två gånger i veckan. Härmed avslutar jag detta tal och ger er övrig information om projektet jag hoppas att ni tycker detta är intressant och jag önskar er skön läsning!

Hårdvara:
Chassi: Bitfenix Prodigy White
Nätaggregat: Silverstone Straider Plus 850w
Moderkort: Zotac Z68 ITX WIFI
Processor: Inter Sandybridge 2500K
Ramminne: Corsair Dominator GT 2000mhz
Grafikkort: Asus GTX570 Direct CU II
SSD: 2x Corsair Neutron GTX 120Gb

Vattenkylning:
Fläktar: Corsair Air Series SP120 High Performance Edition High Static Pressure 120mm Fan
Fläktkontroller: mCubed T-balancer MiniNG
Radiatorer: 1x Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 120mm, 2x Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm
CPU-Block: Bitspower CPU Block Summit EF (Intel) (Acrylic Top Version)
RAM-Block: Bitspower Galaxy Freezer 2
GPU-Block:
Reservoir: Single D5 Top Upgrade Kit 150 (Black POM Cap) (Model Name: BP-D5TOPUK150P-BKBKCL)
Pump: Alphacool VPP655 - Single Edition
PumpTop: D5 MOD TOP V2 (POM Version) + D5/MCP655 MOD KIT (Model Name: BP-655D5P2-MBK)
Slang: Primochill 7/16"ID, 5/8"OD Clear
Fittings & Acessories: Bitspower
22x G1/4" Bronze Age Compression Fitting CC6 For ID 7/16" OD 5/8" Tube (Model Name: BP-BACPF-CC6)
10x G1/4" Bronze Age Rotary 45-Degree IG1/4" Extender (Model Name: BP-BA45R)
10x G1/4" Bronze Age Rotary 90-Degree IG1/4" Extender (Model Name: BP-BA90R)
2x G1/4" Bronze Age Triple Rotary 90-Degree IG1/4" Extender (Model Name: BP-BA90R3D)
8x G1/4" Bronze Age Stop Fitting (Model Name: BP-BAWP-C06)
2x G1/4" Matt Black CaseTop Water-Fill SET (Model Name: BP-MBWP-C04)
4x Thermal Pad A (94x19x0.5MM) (Model Name: BP-WBTP-A)
1x Matt Black Mini Valve With Black Handle (Model Name: BP-MVV-MBKBK)
1x Bitspower Flow Indicator (Model Name: BP-FI-CLBKMBK)

MonoBits är sponrat utav:
Aquatuning
Bitspower
Bitfenix
Coolingstuff
Corsair
Silverstone

Besök och gilla även min Facebooksida så får ni se på nyheter, sneakpeaks gällande bygget och mycket mer utav det jag gör.

Dold text
Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Fox:

Satsa på det där ist ju:3

Skickades från m.sweclockers.com

SKall göras

Skrivet av iSw3de:

Senaste uppdaten var ju lika grym som alltid!

Kul och höra !

Skrivet av BrutalSwede:

Dold text

Gillar du innehållet :3 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Gillar du innehållet :3 ?

De står "InteR Sandybridge" ;D För övrigt, riktigt najs!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Gillar du innehållet :3 ?

Kanske inte visade det tydligt nog, men som Spille sa, det står "InteR Sandybridge"
OnT: Grymt projekt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

De står "InteR Sandybridge" ;D För övrigt, riktigt najs!

Skrivet av BrutalSwede:

Kanske inte visade det tydligt nog, men som Spille sa, det står "InteR Sandybridge"
OnT: Grymt projekt!

Skickades från m.sweclockers.com

Thnx !
Kanske är så att jag har den nyaste typen utav prollen ;), One of a kind hahahah xD
Aja skall fixa det, tack för att du märkte det...skall bara få i mig lite käk och då blir det även en ny update :D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Thnx !
Kanske är så att jag har den nyaste typen utav prollen ;), One of a kind hahahah xD
Aja skall fixa det, tack för att du märkte det...skall bara få i mig lite käk och då blir det även en ny update :D!

KoSoVaR bygger inte bara med perfektion utan äter också med perfektion, därför tar det lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

KoSoVaR bygger inte bara med perfektion utan äter också med perfektion, därför tar det lite tid

KoSoVaR är en blandning mellan en galen rysk vetenskapsman och en tysk ingenjör, som har strumpor på sig i sandalerna.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

KoSoVaR är en blandning mellan en galen rysk vetenskapsman och en tysk ingenjör, som har strumpor på sig i sandalerna.

Soo, chirese rocket scientist?
Gediget bygge btw, det tar sig!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

KoSoVaR bygger inte bara med perfektion utan äter också med perfektion, därför tar det lite tid

Hehe, det är så kosovar är

Skrivet av Kvickstick:

KoSoVaR är en blandning mellan en galen rysk vetenskapsman och en tysk ingenjör, som har strumpor på sig i sandalerna.

Hahahahahaha, där fick man sig veckans bästa skratt!

Skrivet av Itchy Trojan:

Soo, chirese rocket scientist?
Gediget bygge btw, det tar sig!

hehe :P, skall fan göra bygget till en liten hamsterbur istället :D, hoppas hamsterjäveln nöjer sig med kallt vatten

Tackar

Permalänk
Medlem

Faan vilket bra chassi det där verkar vara... blir ju sugen på ett litet projekt själv...

Om man bara hade lite mer tid.

Keep up the good work, vilken pump kommer du att använda förresten? Har du nån favvopump som är tyst och effektiv?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Nu äntligen blir det uppdateringsdags!

Jag gjorde inte jättemycket idag men det var ändå välbehövligt inför mitt bygge och dess helhetstema...
Idag förberedde jag lite detaljer ifrån chassit inför lack, började att slipa metalldelarna vilket gick väldigt bra men snabbt...däremot var plastfronten som har softtouch-ytbehandlingen på sig fördjävlig...som tur visste jag redan hur man skall göra för att 100% ta bort hela den färgen då denna lyfter sig om man lackar ovanför den. Jag fick då även lite tid över på slutet utav dagen och körde ut nylackade Golfen ifrån lackeringsboxen och körde in detaljerna inför lack...
Jag gick sedan upp till vårt stora lackskåp och började söka efter en mörkgrå 2K lack på Stansox:s färgdatabas... Det gick inte så bra då jag inte hittade den kulör jag var ute efter, den färg jag ville ha är den som MDPC-X Shade 19 sleevet innehar.
Jag sket i det iden och började mixa men egna färg ochefter en 5-6 minuter så fick jag 98% utav samma färg som på sleevet och då begick jag mig ner till lacksprutorna och började späda ut lacken med thinner och härdare.

Nu över till lite bilder, tagna med min Sensation XE :/

Dessa delas skall bli lackade:
-Frontpanelen (undrsidan)
-240mm Meshet
-Moderkortsplåten
-PSU Bracketen

Färgen ser lite dimmig ut, detta för att den snabbtorkande thinnern gör sitt jobb helt enkelt

Tog ut dem på utsidan lite snabbt

Efter ca 2 timmar så hade lacken härdat helt tog med störta försiktighet och provmonterade detaljerna, ser skitbra ut !

Jag hoppas ni uppskattade uppdateringen hittils

Permalänk
Medlem

Naaaaajs
Vad använder du för "lackerings verktyg?" ?
Typ sprejpistol eller vad det heter? ^^

Permalänk

Fett nice

Fett nice!!!

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Naaaaajs
Vad använder du för "lackerings verktyg?" ?
Typ sprejpistol eller vad det heter? ^^

Ska ge dig några bilder ikväll när jag kommit hem ifrån verkstaden

Skrivet av megazutten:

Fett nice!!!

Tackar

Permalänk

Riktigt läckert än så länge, verkar vara ett så underbart chassi att leka med

Permalänk
Medlem

kommer du avsluta detta bygget eller blir det ett till choklad-fail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Riktigt läckert än så länge, verkar vara ett så underbart chassi att leka med

:), det är det också.

Skrivet av pokelia:

kommer du avsluta detta bygget eller blir det ett till choklad-fail?

...NEJ...LÄS!

Permalänk

Vet inte om du har skrivit det innan men vad är färgtemat?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Vet inte om du har skrivit det innan men vad är färgtemat?

Som namnet säger, Mono...Fast lite av min egna variant, Mörkgrått och Vitt vilket även sleevet kommer gå i

Permalänk
Medlem

Stiligt! Snygga färger, bli så grymma kontraster.

En fråga eftersom du tagit isär ditt chassi en gång redan.
Kan man ta av handtagen/fötterna och så att chassit fortfarande ser bra ut, eller kommer hål och andra skavanker synas där handtagen satt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Stiligt! Snygga färger, bli så grymma kontraster.

En fråga eftersom du tagit isär ditt chassi en gång redan.
Kan man ta av handtagen/fötterna och så att chassit fortfarande ser bra ut, eller kommer hål och andra skavanker synas där handtagen satt?

Jag kan skymta att Nikkop är ruskigt taggad för att börja på sitt Prodigy Projekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Stiligt! Snygga färger, bli så grymma kontraster.

En fråga eftersom du tagit isär ditt chassi en gång redan.
Kan man ta av handtagen/fötterna och så att chassit fortfarande ser bra ut, eller kommer hål och andra skavanker synas där handtagen satt?

Flera gånger för att vara pertig
Ja det kan man, dock kommer det att lämna ifrån sig ganska fula mellanrum :/, jag kommer dock att göra något åt det där skall du se i senare updates

Skrivet av iSw3de:

Jag kan skymta att Nikkop är ruskigt taggad för att börja på sitt Prodigy Projekt

Hahah man märker det ganska bra

Permalänk
Medlem

Halloj!

Innan ni får en uppdatering på den lilla modifikationen jag gjorde, så vill jag visa er vad jag fick för paket
Mitt dyra taiwanesiska godis har äntligen anlänt!
Jag tackar Bitspower och dess team för deras hjälp i ännu ett projekt!

BP-Paket

Gissa vad detta är

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Gissa vad detta är

Hårdvaruporr av rang!
Gissar att uppgrade kitet(hatar namnet förövrigt) kommer att sitta där hdd-burarna sitter i nuläget?
Kanske har missat det men vilka fläktar kommer att användas?
Kommer du använda EKs nya gfx/cpu block eller har du ett gammalt på lager?
Lycka till:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Det ser spännande ut, om jag bara haft en liten aning om vad det kan vara...
Nu vill jag veta vad du har för sprejutrustning!