Permalänk

En duk?

Permalänk
Medlem

Förutom en duk, så tror jag det är ett CPU-block?

Good luck man!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Hårdvaruporr av rang!
Gissar att uppgrade kitet(hatar namnet förövrigt) kommer att sitta där hdd-burarna sitter i nuläget?
Kanske har missat det men vilka fläktar kommer att användas?
Kommer du använda EKs nya gfx/cpu block eller har du ett gammalt på lager?
Lycka till:)

Stämmer bra det, den kommer att vara där
Hoppas på att försöka få dit corsairs nya fläktar med lite våld och modifikation
Jag har ett tillfällig grafikkort med vattenblock, gtx680 får väl vänta lite till

Skrivet av iSw3de:

Det ser spännande ut, om jag bara haft en liten aning om vad det kan vara...
Nu vill jag veta vad du har för sprejutrustning!

Svar finns nedan.
Skall ge dig bilder på det

Skrivet av tobbelias1:

Njaah, syftade på det som sticker ut till höger

Skrivet av J7:

Förutom en duk, så tror jag det är ett CPU-block?

Good luck man!

Stämmer bra det!

Permalänk
Medlem

Tjaah!

Sorry för sen updatering, men bättre sent än aldrig...inte sant ?

Började med att demontera chassit ytterligare, denna gången behövde jag ta bort handtaget och fötterna då det sitter poppnitar bakom.

Efter ett tag med borren så såg det ut så här

Här ser ni den enkla och snabba modifikationen som jag behövde göra för att få plats med radiatorn få fronten...tänk att 2mm plåt kan göra sådan skillnad

Vita poppnitar från MDPC-X, massor !

Då var det dags att nita ihop allting, hann även nita moderkorts plåten i samma veva.

Samt något jag håller på att göra under tiden

Det var kvällens update!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Tjaah!

Sorry för sen updatering, men bättre sent än aldrig...inte sant ?

Det var kvällens update!

Riktigt nice med de vita popnitarna! Sen känner jag igen problemet med att det saknas 2mm allt för väl från mitt bitfenix Raider chassi allt för väl, fick kapa lite där också för att få in en radiator framtill också

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Riktigt nice med de vita popnitarna! Sen känner jag igen problemet med att det saknas 2mm allt för väl från mitt bitfenix Raider chassi allt för väl, fick kapa lite där också för att få in en radiator framtill också

Jodo dem duger alldeles utmärkt, glömmde dock beställa nedsänkta poppnitar så får bli att beställa från MDPC-X och byta alla popnitar i chassit
Det räckte alldeles väl för att förstöra mina planer, jag vill inte skära ut i chassit eller ha något utanför, allt skall befinna sig på insidan och se cleant ut helt enklelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Jodo dem duger alldeles utmärkt, glömmde dock beställa nedsänkta poppnitar så får bli att beställa från MDPC-X och byta alla popnitar i chassit
Det räckte alldeles väl för att förstöra mina planer, jag vill inte skära ut i chassit eller ha något utanför, allt skall befinna sig på insidan och se cleant ut helt enklelt.

Håller med dig till fullo, ett chassi ska vara helt och cleant utan utstickande grejer, insidan däremot bör modifieras till praktiskt perfektion

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Håller med dig till fullo, ett chassi ska vara helt och cleant utan utstickande grejer, insidan däremot bör modifieras till praktiskt perfektion

You are feeling me on that point :), stämmer väldigt bra med vad jag precis gillar
Såg uppdaten på sungilaritys bygge....looks like an Prodigy on crack !

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

You are feeling me on that point :), stämmer väldigt bra med vad jag precis gillar
Såg uppdaten på sungilaritys bygge....looks like an Prodigy on crack !

Gillar verkligen inte hans frontpanel + att radden sticker ut, men smaken är som baken, stor och delad:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jag kan skymta att Nikkop är ruskigt taggad för att börja på sitt Prodigy Projekt

Skrivet av KoSoVaR:

Hahah man märker det ganska bra

Haha, "lite" grann kanske!

Har fått hem chassit nu, vilken feeling och öppna det.
Lite större än jag förväntade mig men det gör inget, mer byggrum!

Sen verkar det som BitFenix tänkt från början jag ska göra ett bygge i deras chassi. Har mätt och testat en massa grejer inför bygget och allt ser ut att passa som det ska!

Grymt taggad! Ska bara få klart mitt nuvarande projekt sen drar vi igång med ett nytt

Permalänk
Medlem

Länk till sungilaritys bygge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

http://www.youtube.com/user/SingularityComputers?feature=g-us...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen inte hans frontpanel + att radden sticker ut, men smaken är som baken, stor och delad:)

Smaken är som baken som sagt, jag gillar diskreta och rena modifikationer, han prioriterar prestanda Jag gör ju även det men ibland måste man som sagt kompromissa för att uppnå till det mål man vill ha utav bygget, sen kan det bero en hel del på hur hans klient velat ha det och han bygger mycket efter det

Skrivet av Nikkop:

Haha, "lite" grann kanske!

Har fått hem chassit nu, vilken feeling och öppna det.
Lite större än jag förväntade mig men det gör inget, mer byggrum!

Sen verkar det som BitFenix tänkt från början jag ska göra ett bygge i deras chassi. Har mätt och testat en massa grejer inför bygget och allt ser ut att passa som det ska!

Grymt taggad! Ska bara få klart mitt nuvarande projekt sen drar vi igång med ett nytt

Lite ? Hehe med tanke på konversationerna så är du jääävligt hypad vilket bara är bra

Finfint, lådan var inte något att hurra över men fan blev ganska överaskad då det var en hel del vikt i chassit

Nice! Själv står jag i ett stort dilemma då jag inte får plats med en fläkt :(, måste byta alla fläktarna som jag ser det nu....CRAP :@!
Mer om detta till dem kommande uppdateringarna då blir det bilder på problemet också :/

Du får ta och skynda dig lite vettja!

Skrivet av iSw3de:

Tackar för att du gav honom länken, var väldigt uppe i verkstaden med alla lacka dem resterande detaljerna till Golfen

Permalänk
Medlem

Du kan din sak kosovar! ^^ föresten, du råkar inte besitta en bild på den där sleevingen du prata om som kanske skulle passa te mitt lilla bygge? metall grejen? Vill gärna slippa bocka rör för kabeltunnlar, även om det förmodligen skulle se ballt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Du kan din sak kosovar! ^^ föresten, du råkar inte besitta en bild på den där sleevingen du prata om som kanske skulle passa te mitt lilla bygge? metall grejen? Vill gärna slippa bocka rör för kabeltunnlar, även om det förmodligen skulle se ballt ut.

Jo men ibland blir det inte som man tänkt Fan fick helt fel mått från hela början av recensenterna
Det har jag nog du!
Hmm, logga gärna in på msn så tar vi ett snack där

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Jo men ibland blir det inte som man tänkt Fan fick helt fel mått från hela början av recensenterna
Det har jag nog du!
Hmm, logga gärna in på msn så tar vi ett snack där

Vad för fläkt är det du inte får plats med? Så inte jag gör samma misstag

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Vad för fläkt är det du inte får plats med? Så inte jag gör samma misstag

25mm breda 120mm fläktar, detta gäller dock bara mig då jag kör en sådan raddkonfiguration

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

25mm breda 120mm fläktar, detta gäller dock bara mig då jag kör en sådan raddkonfiguration

Får väll dra till en "vad var det jag sa":)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får väll dra till en "vad var det jag sa":)

Just nu kan jag få plats med alla fläktar förutom en :/, men det kan fixas...
Jag har två lösningar på hur jag skall få det att lira ihop, dock måste en del uppoffringar göras och då blir det även en hel del faktorer som kommer att påverkas utav det...Får se hur jag gör jag gör, jag vill fortfarande att allt skall lira perfekt ihop

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

.

Hur går det?

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Hur går det?

För tillfället har jag haft helt fullt upp med sleevearbeten och det kommer mer i framtiden och har ett väldigt viktigt sleevearbete framför mig just nu, men annars går det bra!
Det kommer en ny update imorrn så håll i hatten!

Permalänk
Medlem

Hittade detta projekt först nu, diggar det Keep going!

Permalänk
Medlem

Sugen på ett liknande bygge fast med 2 st 240mm raddar eller nåt sånt och kanske Gtx 670 FTW. Vågar dock inte kapa nåt. Sen kommer det att ta mer än 2 månader att få ihop pengar till bygget(efter jul). Gillar också detta projekt mycket!
Ser fram emot nästa uppdatering.

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Hittade detta projekt först nu, diggar det Keep going!

Kul att höra! Blir uppdate idag, bättre lite senare än aldrig har haft fullt upp

Skrivet av VHggstRm:

Sugen på ett liknande bygge fast med 2 st 240mm raddar eller nåt sånt och kanske Gtx 670 FTW. Vågar dock inte kapa nåt. Sen kommer det att ta mer än 2 månader att få ihop pengar till bygget(efter jul). Gillar också detta projekt mycket!
Ser fram emot nästa uppdatering.

Det är bara att köra på!
Roligt roligt!

Permalänk
Medlem

Äntligen update!
Som jag längtat, jag ber om ursäkt för att jag inte kunnat göra detta tidigare men har helt ärligt talat haft fullt upp.
Jag har en stor mängd med sleevearbaten som måste bli klara inför DHW2K12, och det har slöat ner min process inför projektet då jag velar ha det relativt funktionsdugligt inför evenemanget. Jag hoppas att jag kan få ihop det innan dess, annars får jag helt enkelt köra med mitt temporära system.

Aja nog om det, detta kanske inte är en jättestor update men jag vill iaf visa vad jag hunnit göra hittills och jag hoppas att ni nöjer er med det

Det jag hunnit göra är att sätta upp en temporärt rens-rigg för radiatorerna och det är två steg som jag använder mig utav för att få ut alla småpartiklar och skit ifrån raddarna (på insidan).

Jag började med att få dit lite fittings och koppla ihop alla radiatorerna i serie.

Besvarar samtidigt en anonym fråga, och svaret är ja moderkortsplåten är lackad på undersidan

Första steget är att rensa hela systemet med varmt kranvatten i 2-3 timmar, det brukar räcka väldigt väl, under tiden tog jag och vände hela chassit och olika håll och skakade om rejält för att få eventuellt smuts,mettalapartiklar,lödtenn etc att lossna från radiatorernas innre väggar.

Jag har även gjort ett litet klipp där jag demonstrerar hur jag satte upp allting:

När denna delen var övre så att säga så började jag del två där jag gör nästan samma sak fast nu rensar jag hela systemet med destillerat vatten, detta för att oxid inte skall bildas inuti radiatorerna men även för att få en andra ordentlig genomgång utav det hela, här vände jag på chassit samt skakade den som i första delen utav behandlingen.
Det som jag brukar göra annorlunda just här är att jag använder mig utav vattendammsugaren för att snabbt få ut all vatten, och jag lät den vara på i 1-1,5 timmar för att säkerställa att all vatten var borta från radiatorerna.
Totalt så gjorde jag mig av med 3L destilerat vatten under hela processens gång och på klippet visar jag med det lilla jag hade sparat i en liten flaska, dammsugaren lär låta en del men ni ser iaf vad som händer.

Här kommer ett litet klipp på andra delen utav rensningen:

Som ni kan se på bilderna så har det blivit näst intill 90% torrt i hela systemet och låter det sista avdunsta av sig själ helt enkelt

Detta var allt för denna gången
Peace out !

Med vänliga hälsningar
Venhar Bara
KosovarMods

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Bilder och text

Grymma bilder!
När kommer nästa update?

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Grymma bilder!
När kommer nästa update?

Tack
Skall försöka göra en på helgen

Permalänk

tycker om dina byggen, en sak jag inte tycker om så är det att vänta. =D diggar verkligen prodigy, asså kollar man på bilder osv så ser det litet ut. men skenet bedrar eller ?

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att veta hur stort mellanrum det är mellan fläktplatsplåten fram och psu skyddet/ moderkortsplåten? Så man vet hur FET rad som egentligen får plats:)
Väntar på nästa Update, hoppas det hänt nåt under tiden imellan dessa updates.

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem

Man fastnar verkligen för dina byggen, blir så sugen att göra egna kreationer. Sen faller man på att man är lite lat och inte direkt har budgeten för det. Men det är skönt att du håller på så kan man glatt följa byggena

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc