4890, värt att köra CF med 7950?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

4890, värt att köra CF med 7950?

Köpte precis ett 7950, är det värt att behålla mitt gamla 4890 och köra crossfire eller tjänar man ingenting alls på det?

Förövrigt, är kortet något att ha ens?

J.Melin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Skulle gissa att du faktiskt förlorar på det då ditt nya kort kommer dras ner till att matcha 4890 som inte ens är hälften så bra och mindre minne etc

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

Även om du vill så går det inte. Dom är inte kompatibla med varann i CF. Tumregeln för CF är att de två första siffrorna i serienamnet på kortet måste överensstämma. 4890 funderar endast i CF med 4830, 4850, 4870 och 4890.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Haha, var de jag trodde. Tänkte om man kunde ge de någon extra boost eller något åt de hållet.

Annars om kortet, något att ha?

J.Melin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av JohanMelin:

Haha, var de jag trodde. Tänkte om man kunde ge de någon extra boost eller något åt de hållet.

Annars om kortet, något att ha?

inte direkt, värt en 2-400kr begagnat typ

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Jag kan tänkas köpa det om det inte vill skänkas!

ffffffffc

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av LucasSj:

Jag kan tänkas köpa det om det inte vill skänkas!

Kan säkert säljas för någon liten liten slant, ska bara kolla om en polare inte vill ha de

--

Tänkte mer om kortet jag köpt, hehe. Ångrar redan att jag inte köpte ett lite bättre..

J.Melin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2002

Inget fel på 7950 dock. Riktigt bra kort, märker du inte en fruktansvärd skillnad i prestanda (om du inte har en urusel CPU) så skulle jag förvånas :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.1
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av JohanMelin:

Kan säkert säljas för någon liten liten slant, ska bara kolla om en polare inte vill ha de

--

Tänkte mer om kortet jag köpt, hehe. Ångrar redan att jag inte köpte ett lite bättre..

Jaså?

Jisses...jag är supernöjd med mitt 6950 @ 1536 shaders... Klarar BF3 på >60 FPS på medium (ingen anledning att gå högre), och CS utan problem (såklart). Mer behöver jag inte

Förresten, vad har du i resten av din dator? Sitter du med en gammal CPU så kan det vara anledningen till varför det går trögt isf

Dell XPS 13 9360 / På jakt efter nya projekt

Krusidullen är stulen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av SuperSverker:

Jaså?

Jisses...jag är supernöjd med mitt 6950 @ 1536 shaders... Klarar BF3 på >60 FPS på medium (ingen anledning att gå högre), och CS utan problem (såklart). Mer behöver jag inte

Förresten, vad har du i resten av din dator? Sitter du med en gammal CPU så kan det vara anledningen till varför det går trögt isf

3570k clockad till 4,2, 8gb 203mhx ripjaw (?) Asrock extreme4 å en 120 gb sandisk extreme, bör inte vara några problem va?

J.Melin