MSI Afterburner - Core Voltage vs Power Limit

Permalänk
Medlem

MSI Afterburner - Core Voltage vs Power Limit

Jag blir inte klok på hur man ska använda sig av Power Limit (PL). Efter att ha googlat lite får jag en känsla av att många överklockare tycker att man bara ska ställa den på max, 20% och sedan inte bry sig mer om den. Problemet är att då blir ju GPU-tempen mycket högre och jag vill undvika det så jag har låtit den vara på 0%.

Kan man klocka GPU högre med PL på 20% eller är det bättre att bara ändra spänningen? Finns det någon "sweet spot" så man kan öka båda för en optimal klockning utan för mycket värmeutveckling?

Visa signatur

Min data e snabbare än din.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tadidas:

Jag blir inte klok på hur man ska använda sig av Power Limit (PL). Efter att ha googlat lite får jag en känsla av att många överklockare tycker att man bara ska ställa den på max, 20% och sedan inte bry sig mer om den. Problemet är att då blir ju GPU-tempen mycket högre och jag vill undvika det så jag har låtit den vara på 0%.

Kan man klocka GPU högre med PL på 20% eller är det bättre att bara ändra spänningen? Finns det någon "sweet spot" så man kan öka båda för en optimal klockning utan för mycket värmeutveckling?

vad jag vet så ska man hellst ha power limit på 20+ det räcker inte bara med att höjja core voltage + att om du ökar power limit så ökas FPSen:) är något jag märkte med en gång med mitt kort om du upplever för höga temps så varför inte byta till bättre kylare? se på min den är fan den bästa jag har köpt till mitt 7950

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |