Klocka 560 ti OC (SLI)

Permalänk
Medlem

Klocka 560 ti OC (SLI)

Tjo

Funderar lite på att överklocka mina 560 ti, och undrar då vilket program som är bra att använda? Och HUR mycket jag kan klocka det här, eftersom jag inte är så kunnig så skulle jag villja ha er hjälp!

Anledningen till att jag vill klocka är att det känns som jag vill ha mer FPS i CS:GO än vad jag har, eftersom den kan skifta mellan 100-250, den går helat iden upp och ner och har till och med gått ner till 80-90 förr.

Kör med high inställningar på 1920x1080 med FXAA aktiverat ,och AA är på 2x MSAA.

Övriga datordelar är: i5 2500k, och 8 gig ram minne!

Tacksam för hjälp här!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag vet inte om du är seriös, ögat ser inte mer än 60 fps och jag tror inte mer fps ger en fördel kompetivt (är det endast för ögongodis?). Plus att dom grafikkorten du har är fabriksöverklockade och är ökända för att vara ostabila vid dom klockningarna (har bytt ett pga det). Men om du verkligen vill, använd MSI Afterburner och höj några få MHZ i taget på en frekvens och stressa tills du får problem, sänk då frekvensen eller höj volten.

http://downloads.guru3d.com/Afterburner-2.2.3-download-2952.h...

lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0lsson90:

Jag vet inte om du är seriös, ögat ser inte mer än 60 fps och jag tror inte mer fps ger en fördel kompetivt (är det endast för ögongodis?). Plus att dom grafikkorten du har är fabriksöverklockade och är ökända för att vara ostabila vid dom klockningarna (har bytt ett pga det). Men om du verkligen vill, använd MSI Afterburner och höj några få MHZ i taget på en frekvens och stressa tills du får problem, sänk då frekvensen eller höj volten.

http://downloads.guru3d.com/Afterburner-2.2.3-download-2952.h...

lycka till

Att säga att ögat inte ser mer än 60 fps är ren idioti. Tro mig, du märker skillnad på 60 och 120 fps.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av DZR:

Tjo

Funderar lite på att överklocka mina 560 ti, och undrar då vilket program som är bra att använda? Och HUR mycket jag kan klocka det här, eftersom jag inte är så kunnig så skulle jag villja ha er hjälp!

Anledningen till att jag vill klocka är att det känns som jag vill ha mer FPS i CS:GO än vad jag har, eftersom den kan skifta mellan 100-250, den går helat iden upp och ner och har till och med gått ner till 80-90 förr.

Kör med high inställningar på 1920x1080 med FXAA aktiverat ,och AA är på 2x MSAA.

Övriga datordelar är: i5 2500k, och 8 gig ram minne!

Tacksam för hjälp här!

Använd MSI Afterburner, klocka så mycket det går, utan att det blir för varmt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0lsson90:

Jag vet inte om du är seriös, ögat ser inte mer än 60 fps och jag tror inte mer fps ger en fördel kompetivt (är det endast för ögongodis?).

Nu börjas det igen...
Nej, ögat ser _INTE_ i bildrutor som blixtrar förbi ett antal gånger i sekunden.

Jo, du ser skilldnad på bra mycket mera än 60 FPS, men en vanlig PC monitor kan inte visa mera än 60, därav att folk köper 120 Hz skärmar, vilket med andra ord visar upp till 120 FPS.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Nu börjas det igen...
Nej, ögat ser _INTE_ i bildrutor som blixtrar förbi ett antal gånger i sekunden.

Jo, du ser skilldnad på bra mycket mera än 60 FPS, men en vanlig PC monitor kan inte visa mera än 60, därav att folk köper 120 Hz skärmar, vilket med andra ord visar upp till 120 FPS.

Och om nu detta stämmer, om ts kör en 60hz monitor varför skulle han då behöva 250 fps i CS? Och att jag poängterade 60 fps är för jag hört det så otroligt många gånger. Men en googling visade fel, så nog med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0lsson90:

Och om nu detta stämmer, om ts kör en 60hz monitor varför skulle han då behöva 250 fps i CS? Och att jag poängterade 60 fps är för jag hört det så otroligt många gånger. Men en googling visade fel, så nog med det.

Vet inte hur det är med Source, men Quake-motorn har en bugg i sig som gör att man hoppar högre bland annat vid vissa FPS tal.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vill att FPSen sak vara stabil, spelar ingen roll om jag inte kan se fpsen eller ej

0lsson90 du sa att 560 ti är ostabila vid de klockningar? 900 Mhz? Blir dom mer stabila om jag höjer lite då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DZR:

Vill att FPSen sak vara stabil, spelar ingen roll om jag inte kan se fpsen eller ej

FPS är väl aldrig stabilt? Står du vid spawn eller om du är mitt i ett 5v5 krig där alla skjuter runtomkring dig så kommer det självklart att vara skillnad på FPSen. Ligger du på 80-90 som lägst tror jag inte du behöver någon överklockning. FPSen kommer inte ligga stilla bara för att du överklockar, din minimum FPS kommer att ökas men även din max FPS.