Nexus 7 - Inga stock program för videos?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Nexus 7 - Inga stock program för videos?

Fick precis hem en Google Nexus 7 16 GB. Har lagt in en del filmer på den, men till min förvåning så hittar jag inget program för uppspelning? Jag har dragit ut en Widget kallat "My Library", men den visar ingenting. Verkar inte som att den hittar något. Har lagt filmerna inom Movies mappen genom USB.

Finns ju självklart appar på Play Store, men tycker inte att de håller måtten för kvalité. Google ger mig inga direkta svar, mem det verkar som att det ska finnas en app redan från början. Men vart är den då?

Sen har jag en fråga angående Transformers filmen man skulle få med. Gäller det bara vid köp genom Google's egna butik? För ser heller inget för det här... Har dock inte köpt plattan från Google.

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2001

"My Library" är ditt Google bibliotek med filmer, vilket det inte finns stöd för i Sverige ännu (Därför hittar du inte heller Transformers).
Har du filmer med ändelsen .mp4 så kan du med lite tur hitta dem i galleriet.
Ladda annars ner t.ex MX video player från Play Sotre som har stöd för de allra flesta formaten och dessutom klarar av att streama saker över nätverket från t.ex en NAS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Tumba
Registrerad
Jan 2003

Använder BSplayer free och det funkar kanon bra.

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2